دوشنبه ۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 29, 2024
تصاویر/ دیدار مدیرکل تبلیغات اسلامی آذربایجان غربی با مدیر مدرسه علمیه امام خمینی (ره) ارومیه

حوزه/ حجت الاسلام حبیبی گفت: باید کارگروه همکاری بین حوزه و تبلیغات اسلامی راه اندازی شود، این مسئله هم به تأثیرگذاری مطلوب در جامعه کمک می‌کند و هم از دوباره‌کاری‌ها جلوگیری می‌کند و با توجه به اینکه هم تبلیغات اسلامی و هم حوزه علمیه هدف مشترک دارند، این امر می‌تواند کمک به‌سزایی به امر تبلیغ دین بکند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه از ارومیه، حجت الاسلام منصور امامی امروز در دیدار با مدیر جدید مدرسه علمیه امام خمینی(ره) ارومیه که در این مدرسه علمیه برگزار شد، اظهار داشت: مهم‌ترین رسالت تبلیغات اسلامی مردمی کردن جریانات دینی و مذهبی است و لذا از همه ظرفیت‌ها باید برای این امر استفاده شود.

وی ادامه داد: در دو سال گذشته همکاری‌های خوبی با هیئات مذهبی و جریان‌های مردمی در پررنگ شدن مراسمات و رویدادهای دینی صورت گرفته و تلاش می‌شود این امر بیش از گذشته نمود و ظهور داشته باشد، البته برای تحقق بیشتر این مسئله نیاز به همکاری و همفکری طلاب و روحانیون و اساتید حوزه داریم.

مدیرکل تبلیغات اسلامی آذربایجان‌غربی عنوان کرد: در حرکت‌های ملی و مذهبی باید تلاش کنیم کارها به دست مردم سپرده شود و توسط آن‌ها اداره شود که این امر موجب ماندگاری می‌شود و نهادها و مجموعه‌ها و سازمان‌ها نقش نظارتی داشته باشند و از توان حاکمیت برای پیشبرد اهداف و کارهای دینی مردم استفاده شود.

وی به همکاری تبلیغات اسلامی آذربایجان‌غربی با حوزه علمیه استان و مدارس علمیه اشاره کرد و گفت: همه ظرفیت‌ها و امکانات تبلیغات اسلامی آذربایجان‌غربی در اختیار حوزه علمیه و طلاب خواهد بود و این آمادگی را داریم که دوره‌های لازم برای توانمندسازی طلاب جوان و مبلغین را برگزار کنیم.

حجت الاسلام حسین حبیبی نیز در این جلسه با تقدیر از اقدامات تبلیغات اسلامی آذربایجان‌غربی، گفت: حرکت فرهنگی صورت گرفته در استان محسوس است و کارهای خوبی در تبلیغات اسلامی آذربایجان‌غربی صورت گرفته است.

مدیر مدرسه علمیه امام خمینی(ره) ارومیه، افزود: در مسئله غدیر امسال با یک جهش جدی مواجه شدیم و این نتیجه تلاش‌های صورت گرفته فرهنگی در سطح استان و ارومیه است.

وی ادامه داد: باید کارگروه همکاری بین حوزه و تبلیغات اسلامی راه اندازی شود، این مسئله هم به تأثیرگذاری مطلوب در جامعه کمک می‌کند و هم از دوباره‌کاری‌ها جلوگیری می‌کند و با توجه به اینکه هم تبلیغات اسلامی و هم حوزه علمیه هدف مشترک دارند، این امر می‌تواند کمک به‌سزایی به امر تبلیغ دین بکند.

حجت‌الاسلام حبیبی با تأکید بر لزوم برگزاری دوره‌های توانمندسازی تبلیغ نوجوان، یادآور شد: با توجه به نیازهای جامعه لازم است مبلغین عرصه کودک و نوجوانان در استان تربیت شوند.

وی تصریح کرد: یکی از اقداماتی که امسال در برنامه‌های مدرسه علمیه امام خمینی(ره) ارومیه قرار است برگزار شود، دعوت از علمای پیشکسوت ارومیه برای حضور در مدرسه علمیه است که این امر موجب تقویت روحیه دینی و تربیتی طلاب می‌شود و لازم است طلاب با علمای صاحب نفس شهر و استان ارتباط داشته باشند.

انتهای پیام. /

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha