شنبه ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۸ شوال ۱۴۴۵ | Apr 27, 2024
تصاویر/ جشن فارغ التحفیظ طلاب مدرسه تخصصی حفظ قرآن طباطبائی نژاد اصفهان

امام جمعه اصفهان گفت: افرادی که دست اندرکار حوزه‌های علمیه خواهران هستند بدانند یکی از کارهای بزرگ و با عظمتی که در جمهوری اسلامی انجام شد، تأسیس حوزه‌های علمیه خواهران بود.

به گزارش خبرگزاری حوزه از اصفهان، آیت الله سیدیوسف طباطبایی‌نژاد ظهر در نشست مدیران استانی حوزه علمیه خواهران با اشاره به اهمیت و جایگاه حوزه علمیه خواهران، اظهار داشت: افرادی که دست اندرکار حوزه‌های علمیه خواهران هستند بدانند یکی از کارهای بزرگ و با عظمتی که در جمهوری اسلامی انجام شد، تأسیس حوزه‌های علمیه خواهران بود.

وی با بیان اینکه جذب و هدایت خواهران در حوزه‌های علمیه کار بسیار ارزشمندی است، گفت: آیه " فَلَوْلَا نَفَرَ مِنْ کُلِّ فِرْقَةٍ مِنْهُمْ طَائِفَةٌ لِیَتَفَقَّهُوا فِی الدِّینِ "، شامل خواهران نیز می‌شود و اگر در کشورهای عربی بتوان مدارس حوزوی خواهران را توسعه داد، اقدام بسیار مناسبی است.

امام جمعه اصفهان تأکید کرد: زمانی که زنان اهل تدین نباشند فرزندان نیز کمتر اهل تربیت دینی می‌شوند، چرا که عمده ارتباط فرزندان با مادر است و اگر یک سال خواهران در دروس علوم حوزوی شرکت کنند از ۵۰ سال پای منبر نشستن، مسائل بیشتری را فرا می‌گیرند.

وی یکی از راه‌های تبلیغ را تربیت خواهران در حوزه‌های علمیه عنوان کرد و یادآور شد: در حوزه‌های علمیه خواهران بر اساس قرآن، نهج البلاغه و اعتقادات و تفسیر می‌توان مبلغات خوبی را تربیت کرد.

وی تصریح کرد: اگر خواهران در حوزه‌های علمیه، فقه تحریرالوسیله حضرت امام(ره) را تحصیل کنند، همین حد برای فقه و اصول آنها کافی است.

عضو خبرگان رهبری با اشاره به اهمیت تبلیغ و تربیت مبلغ، خاطرنشان کرد: باید مدرسه‌ای در قم به نام مدرسه تبلیغ تأسیس شود و ابتدا در آن مبلغ بسازیم تا جمعی تربیت کننده و سازنده مبلغ باشند.

انتهای پیام

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha