سه‌شنبه ۱۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۱ شوال ۱۴۴۵ | Apr 30, 2024
حجت‌الاسلام عبداللهی نژاد اصفهان اداری مالی

مدیر حوزه علمیه خواهران اصفهان گفت: ۳ هزار و ۶۴۰ مبلغ خواهر دارای برنامه تبلیغی و ۲ هزار و ۲۳۱ مبلغ فعال داریم، که دسته‌ای از مبلغین تخصصی در رشته‌ای خاص بوده و دسته‌ای نیز مبلغین عمومی در فصل تبلیغ مشغول تبلیغ هستند.

به گزارش خبرگزاری حوزه از اصفهان، حجت الاسلام احمد عبداللهی‌نژاد ظهر امروز در نشست مدیران استانی حوزه علمیه خواهران با اشاره به سبقه اصفهان در زمینه علم و دانش اندوزی و شمار شهدای این خطه، اظهار داشت: یک ششم شهدای روحانی کشور متعلق به اصفهان است و گلزار شهدای اصفهان دومین گلزار شهدای جهان اسلام می‌باشد که این وظیفه ما را بسیار سخت‌تر می‌کند.

وی با بیان اینکه این شهدا تربیت یافته علما هستند و ما بر سر سفره علما نشسته‌ایم، افزود: در باب علم در ۴۰۰ سال اخیر تعداد علمای بزرگ اصفهان در فقه، فلسفه، حدیث و تفسیر و غیره بی‌شمار است و علاوه بر آن اصفهان همواره از نعمت بانوان عالمه نیز برخوردار بوده و شخصیت‌هایی همانند ام الفارسیه اولین بانوی مسلمانی که حتی گفته شده این بانو سلمان فارسی را به سمت پیامبر اکرم(ص) هدایت کرد.

حجت الاسلام عبداللهی نژاد با اشاره به نام تعدادی از بانوان عالمه و فرهیخته دینی اصفهان، گفت: برخی از این بانوان عالمه اصفهانی و یا بانوانی که از نظر اجتماعی جایگاهی داشتند مدرسه علمیه ساختند و زمانی که این مدارس را می‌ساختند نیز موقوفاتی برای آن در نظر می‌گرفتند و لذا امروز ما بر سر چنین سفره‌ای نشسته‌ایم و این ظرفیت بسیار عظیم تکلیف را بسیار سخت کرده است.

وی اضافه کرد: امروز در اصفهان ۵۵ واحد آموزشی فعال در سطح استان داریم و حدود ۵هزار طلبه در حال تحصیل و ۸ هزار و پانصد طلبه نیز فارغ التحصیل و در سال جاری در بخش پذیرش یک هزار و ۲۹۶ نفر ثبت نام و ۹۱۹ نفر شرکت در آزمون و ۶۱۵ نفر پذیرفته شده داشتیم.

مدیر حوزه علمیه خواهران اصفهان عنوان کرد: ۳ هزار و ۶۴۰ مبلغ خواهر دارای برنامه تبلیغی و ۲ هزار و ۲۳۱ مبلغ فعال داریم، که دسته‌ای از مبلغین تخصصی در رشته‌ای خاص بوده و دسته‌ای نیز مبلغین عمومی در فصل تبلیغ مشغول تبلیغ هستند.

وی به راه اندازی مرکز مشاوره در اصفهان اشاره کرد و یادآور شد: این مرکز که چندسالی است در اصفهان فعال شده، طلاب، غیرطلاب و خانواده‌های طلاب به آن مراجعه می‌کنند و از اساتید حوزه و دانشگاه در این مرکز بهره گرفته می‌شود، با مرکز خدمات نیز در ارتباط است.

حجت الاسلام عبداللهی‌نژاد یکی از مسائل مبتلا به حوزه‌های علمیه را عدم استمرار پژوهش و تبلیغ پس از آموزش طلاب عنوان کرد و ادامه داد: از چند ماه پیش در اصفهان جلساتی داشتیم و به این نتیجه رسیدیم که زمانی که طلبه وارد حوزه می‌شود، هم‌زمان، پرونده آموزشی، پژوهشی و تبلیغی برای طلبه باز شود و برای این موضوع یک طرح کوتاه مدت و یک طرح بلند مدت نیز داریم.

انتهای پیام. /

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha