دوشنبه ۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 29, 2024
سردار بایرامی

حوزه / رئیس سازمان ادبیات و تاریخ دفاع مقدس کشور با تأکید بر اهمیت تبیین نقش روحانیت در دوران دفاع مقدس، گفت: روحانیون در دفاع مقدس نقش چندگانه داشتند که لازم است این نقش‌ها تبیین و برای جوانان بازگو شود.

سردار عباس بایرامی رئیس سازمان ادبیات و تاریخ دفاع مقدس کشور در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری حوزه در همدان، با تأکید بر اهمیت تبیین نقش روحانیت در دوران دفاع مقدس، اظهار داشت: روحانیون در دفاع مقدس نقش چندگانه داشتند که لازم است این نقش‌ها تبیین و برای جوانان بازگو شود.

وی نقش روحانیت در دفاع مقدس و جبهه مقاومت را مهم دانست و افزود: آمارهای دریافتی از شمار رزمندگان و شهدا در دفاع مقدس نشان می‌دهد، نسبت جمعیت رزمندگان روحانی به سایر رزمندگان و شهدا قابل توجه بوده و این نقش تأثیرگذار را حوزه علمیه ایفا کرده است.

سردار بایرامی تأکید کرد: روحانیون در هشت سال دفاع مقدس کاملا نشان دادند مرد عمل هستند، اما متاسفانه امروز دشمنان به دنبال تحریف این وقایع هستند.

رئیس سازمان ادبیات و تاریخ دفاع مقدس کشور، با بیان اینکه یکی از راه‌های مقابله با این تبلیغات منفی جریان معاند، این است که زندگی روحانیون شهید و ایثارگر روایتگری شود، اظهار کرد: باید بتوانیم سختی‌های زندگی و خدمات ارائه شده توسط خانواده شهدای روحانی و ایثارگر را در این عرصه استخراج کنیم و با قلمی شیوا به رشته تحریر درآوریم، گرچه تاکنون اقدامات خوبی در این راستا صورت گرفته اما هنوز بسیاری از این افراد ناشناخته‌اند.

نقش روحانیت در دفاع مقدس تبیین شود

نقش چندگانه روحانیت در دوران دفاع مقدس

وی با اشاره به اینکه روحانیت در دوران دفاع مقدس نقش چندگانه ایفا می‌کردند، خاطرنشان کرد: یکی از این نقش‌ها همان نقش عمومی بود که همه رزمندگان داشتند و از کیان وطن خود در برابر دشمنان دفاع می‌کردند، اما تربیت نیروی انسانی و تقویت مباحث اعتقادی رزمندگان از نقش‌های اثرگذار روحانیون در هشت سال دفاع مقدس بود.

سردار بایرامی، ایفای نقش تبلیغی روحانیون و جذب مردم برای دفاع از وطن و اسلام را از دیگر نقش‌های مهم و اثرگذار این قشر در دوران دفاع مقدس خواند و یادآور شد: علاوه بر موارد ذکر شده روحانیون نقش همدردی با خانواده‌های شهدا را نیز بر عهده داشتند، به نحوی که با خانواده شهدا و افراد آسیب دیده در جنگ ارتباط موثر برقرار می‌کردند و موجبات تسلی و آرامش آنها را فراهم می‌آوردند.

وی تصریح کرد: بنابراین با توجه به نقش‌های چندگانه‌ای که برای روحانیون ذکر شد، نیاز است تا نقش این قشر از طریق فعالیت‌های هنری، ساخت فیلم و سریال و نگارش کتاب برای جامعه تبیین شود.

وی با تأکید بر اینکه نیاز به یک عزم عمومی در حوزه‌های علمیه در راستای تبیین جایگاه روحانیون در هشت سال دفاع مقدس احساس می‌شود، خاطرنشان کرد: بسیاری از طلاب و روحانیون خود اهل قلم بوده که از این ظرفیت می‌توان به نحو احسن استفاده کرد.

وی به نقش رسانه در این زمینه اشاره کرد و گفت: رسانه حوزه‌های علمیه باید تقویت شود تا با تبیین‌گری درست نقش روحانیت را برای همگان معرفی کنند.

نقش روحانیت در دفاع مقدس تبیین شود

انتهای پیام/

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha