شنبه ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۸ شوال ۱۴۴۵ | Apr 27, 2024
آيت الله مقتدايي

حوزه / آیت الله مقتدایی تحصیل بیش از ۳۰۰ هزار نفر طلبه خواهر در حوزه‌های علمیه خواهران را ظرفیت بسیار بالایی عنوان کرد و گفت: این ظرفیت نشان می‌دهد این تعداد طلبه درس طلبگی خوانده‌اند و آماده تبلیغ در امت اسلامی و ارشاد به احکام و قوانین اسلام می‌باشند.

به گزارش خبرگزاری حوزه از اصفهان، آیت الله مرتضی مقتدایی عصر امروز در نشست مدیران استانی حوزه علمیه خواهران سراسر کشور، ضمن تبریک اعیاد ربیع الاول و میلاد نبی اکرم(ص)، با اشاره به مراحل رسالت رسول خدا(ص) و سه سال تبلیغ مخفیانه ایشان پس از مبعوث شدن به رسالت، اظهار داشت: رسول اکرم(ص) پس از این سه سال از سوی خداوند متعال مورد خطاب قرار گرفت تا خویشان خود را به اسلام دعوت کنند و لذا آیه "وَأَنذِرۡ عَشِیرَتَکَ ٱلۡأَقۡرَبِینَ" نازل شد، اما به جز امیرمومنان(ع) فردی از خویشان حضرت این دعوت را قبول نکردند.

وی با اشاره به حضور مدیران استانی حوزه علمیه خواهران استان، کار مدیریت حوزه‌های خواهران را بسیار مهم دانست و افزود: این لطف الهی بوده که توفیق یافته‌اید در این زمینه فعالیت داشته باشید، چرا که ظرفیت در این زمینه بالا است.

آیت الله مقتدایی تحصیل بیش از ۳۰۰ هزار نفر طلبه خواهر را ظرفیت بسیار بالایی عنوان کرد و گفت: این ظرفیت نشان می‌دهد این تعداد طلبه درس طلبگی خوانده‌اند و آماده تبلیغ در امت اسلامی و ارشاد به احکام و قوانین اسلام می‌باشند.

وی اضافه کرد: مدیران حوزه‌ها باید این خواهران طلبه را تحت نظر داشته و در خدمت آنها باشند و آنها را راهنمایی و حمایت کنند.

رئیس شورای سیاستگذاری حوزه‌های علمیه تأکید کرد: آنچه که در حمایت این خواهران طلبه از مدیران حوزه‌ها خواسته می‌شود چند چیز است، از جمله هویت بخشی به مبلغین، به این معنا که جایگاهی برای آنها معین شود و به مجموعه معرفی شوند.

آیت الله مقتدایی عنوان کرد: ایجاد بسترهای تبلیغی برای خواهران توسط نهادهای بالادست، ایجاد امنیت شغلی، جلب آنها از ابتدای ورود به حوزه با هدف تربیت مبلغین در حوزه‌های دیگر، صدور گواهینامه‌های پایان سطح و ایجاد بانک اطلاعاتی این مبلغین از دیگر مواردی است که برای حمایت مادی و معنوی طلاب خواهر از مدیران حوزه انتظار می‌رود.

انتهای پیام

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha