شنبه ۱۵ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۵ شوال ۱۴۴۵ | May 4, 2024
تصاویر/ آیین افتتاح مرکزتحقیقات نهج البلاغه اصفهان

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی واحد اصفهان گفت: امکان فعالیت های مشترک علمی در سطح بین‌المللی با محوریت مرکز مطالعات نهج البلاغه بخصوص در زمینه انتشار مقالات علمی و پژوهشی وجود دارد.

به گزارش خبرگزاری حوزه از اصفهان، پیام نجفی ظهر امروز در مراسم آغاز به کار مرکز تحقیقات نهج البلاغه در دانشگاه آزاد اسلامی با اشاره به آغاز فعالیت مشترک حوزه و دانشگاه در زمینه نهج البلاغه، این اقدام را پرخیر و برکت دانست و اظهار داشت: امیدوار هستیم این اقدام شروع خوبی برای تحقیقات در حوزه نهج البلاغه باشد و برای سال های طولانی ماندگار و اثرات آن برای اساتید و دانشجویانی که موضوع تعلیم و تربیت را پیگیری می کنند باقی بماند.

وی افزود: امید است که از طریق موسسه نهج البلاغه، فرهنگ علوی برای دانشجویان داخل و خارج از کشور تبیین شود و اثرات آن به صورت بلند مدت وارد زندگی ما و نسل آینده شود و آثار آن را در جامعه، مدیریت، اخلاق و معنویت شاهد باشیم.

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی واحد اصفهان همکاری مشترک دانشگاه و حوزه در کنار یکدیگر را بسیار مؤثر بیان کرد و گفت: این دست از اقدامات از فعالیت هایی است که عمیقا به آن اعتقاد دارم، به ویژه این که دانشگاه و حوزه در کنار یکدیگر هستند و به برکت نهج البلاغه کار بزرگی را شروع می کنند.

وی خاطر نشان کرد: با پیگیری فعایت های این مؤسسه امید است روز به روز شاهد اقدامات عمیق تری در بحث نهج البلاغه و تحقیقات در حوزه نهج البلاغه باشیم، به ویژه این که با ارتباطاتی که در حوزه بین الملل رقم خورده است، امروز مهمانانی از برخی از کشورهای اسلامی نیز خواهیم داشت.

نجفی با اشاره به اقدامات و تلاش های صورت گرفته در حوزه بین الملل برای تبیین بهتر جایگاه نهج البلاغه عنوان کرد:یکی از مهم ترین برنامه های مرکز مطالعات نهج البلاغه به دنبال تلاش های صورت گرفته در سال های اخیر، برگزاری کنگره بین المللی نهج البلاغه موسوم به "راه نجات" بوده است.

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی واحد اصفهان افزود: امسال در شرف برگزاری سومین دوره این کنگره بین المللی با مشارکت مراکز معتبر علمی داخلی و خارجی و ترکیبی از خبره ترین متخصصان علوم انسانی، اجتماعی و تربیتی در قالب کمیته علمی این کنگره هستیم.

وی اضافه کرد: مرکز تحقیقات نهج البلاغه با بستری که دانشگاه آزاد اسلامی با برخی از کشورهای اسلامی برقرار کرده است، روابط خوبی را با برخی مراکز دانشگاهی کشورهای اسلامی برقرار کرد و ثمره این کار را در سطح بین المللی گسترش داده است، که انتظار می رود انتشار مجلات علمی -پژوهشی غیرفارسی را در این حوزه شاهد باشیم.

نجفی تأکید کرد : با ارتباطات مطلوبی که دانشگاه آزاد اسلامی ت با کشورهای اسلامی برقرار کرده امکان فعالیت های مشترک علمی در سطح بین المللی با محوریت مرکز مطالعات نهج البلاغه بخصوص در زمینه انتشار مقالات علمی و پژوهشی وجود دارد.

انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha