چهارشنبه ۱۲ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۲ شوال ۱۴۴۵ | May 1, 2024
سید محمد سعیدی

حوزه/ تولیت حرم مطهر بانوی کرامت تحول در حوزه و متون علمی حوزه را ضروری دانست و گفت: یکی از الزامات آگاه شدن به زمان و دچار نشدن به شبهات مسئله تحول است که از مسائل اساسی و حساس در هر زمانی است.

به گزارش خبرگزاری حوزه، آیت‌الله سید محمد سعیدی در دیدار رئیس و اعضای مجمع نمایندگان طلاب حوزه علمیه قم که در سالن محراب حرم مطهر بانوی کرامت انجام شد با آرزوی نتیجه‌دادن حرکت فلسطینی‌ها، اظهار کرد: ما موظف هستیم که برای افرادی که علیه ظلم، استکبار و صهیونیست قیام کرده‌اند دعا کنیم و این گروه افرادی هستند که با اعتقاد از دین اسلام و قدس شریف دفاع می‌کنند و این در پیشگاه خداوند ارزشمند است.

وی با بیان اینکه امام صادق علیه‌السلام تأکید کردند که انسان باید آگاه به زمان باشد تا دچار شبهات، لغزش‌ها و فتنه‌ها نشود، گفت: یکی از الزامات آگاه شدن به زمان و دچار نشدن به شبهات مسئله تحول است که از مسائل اساسی و حساس در هر زمانی است.

تولیت حرم مطهر بانوی کرامت با بیان اینکه برخی از سنت‌ها اگرچه که شریف و پاس‌داشتنی هستند؛ ولی منافات با تحول ندارد، افزود: در باب تحول دو نگاه غیرصحیح افراطی و تفریطی وجود دارد و نگاه صحیح حد وسط است؛ برخی به‌قدری تند هستند که هیچ‌کسی را در این حوزه قبول ندارند و همه را کنار می‌گذارند و برخی هم به‌قدری بی‌حال هستند که هیچ اقدامی برای تحول انجام نمی‌دهند.

وی با بیان اینکه گاهی اوقات برخی جرأت ندارند که حتی از یک متن عبور کنند، گفت: حوزه‌ها باید تلاش کنند و متعهدانه کار کنند و هر کسی در حوزه تخصصی خودش متون جدید متناسب با زمان تولید کند.

آیت الله سعیدی تحول در حوزه و متون علمی حوزه را ضروری دانست و گفت: یکی از رسالت‌های مهم خود را باید ورود به مسئله تحول با نگاه رهبر معظم انقلاب و بزرگان بدانید و به شبهات روز که بسیار هم زیاد هستند پاسخ بدهید.

وی بالنده بودن را خاصیت حوزه علمیه شیعی دانست و گفت: توکل به خدا از یک سو و تلاش متعهدانه از سوی دیگر برای انسان توفیقات زیادی ایجاد می‌کند.

در ابتدای این دیدار حجت‌الاسلام‌والمسلمین رضوی مهر رئیس مجمع نمایندگان طلاب حوزه علمیه با اشاره به تلاش جهادی و تمام‌قد اعضای این مجمع برای خدمت‌رسانی به طلاب اظهار کرد: این مجمع از مسائل تهذیبی و هدایت تحصیلی طلاب گرفته تا رفع موانع بروکراسی اداری، ساماندهی سامانه وسیع تبلیغ و امور خدماتی، درمانی و معیشتی برنامه‌هایی را در دستور کار خود دارد.

وی افزود: این مجمع بیش از ۷۰ استاد سطوح عالی و ۵۰ مبلّغ نمونه کشوری را در خود جای‌داده و در ۱۴ کمیسیون از جمله کمیسیون‌های تحقیق و پژوهش، بسیج، مطالبات مقام معظم رهبری و مراجع تقلید، محور مقاومت و موارد دیگر بدون پشتوانه مالی خدمت‌رسانی دارد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha