دوشنبه ۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 29, 2024
کد خبر: 1112490
۱۹ مهر ۱۴۰۲ - ۱۷:۴۸
آیت الله سید کاظم ارفع

آیت الله سید کاظم ارفع از علمای تهران بعد از تحمل یک دوره بیماری در ۷۹ سالگی دعوت حق را لبیک گفت.

به گزارش خبرگزاری حوزه از تهران، آیت الله سید کاظم ارفع از علما و اساتید اخلاق تهران بعد از تحمل یک دوره بیماری در سن ۷۹ سالگی دعوت حق را لبیک گفت و به دیار باقی شتافت.

آن مرحوم برگزیده بخش پژوهش هجدهمین دوره نمایشگاه بین المللی قرآن کریم بود.

آیت‌الله ارفع فرزند سید ناصرالدین ارفع سال ۱۳۲۳ در تهران به دنیا آمد. دوران تحصیلی دبیرستان را ناتمام رها کرد و به تشویق پدر و شوق خود، روی به آموزش حوزوی آورد و در حوزه علمیه‌ای در خیابان ری تهران به درس و بحث طلبگی اشتغال یافت که برجسته‌ترین استاد آن مرحوم،  آیت الله مجتهدی بود.

سال ۱۳۴۲ به حوزه علمیه قم مهاجرت کرد و از محضر بزرگانی چون حضرات آیات  فاضل لنکرانی، سلطانی طباطبایی، نوری همدانی و شهید مفتح کسب فیض کرد.

آیت‌الله ارفع در دوران نوجوانی بعد از فوت پدرش از قم به تهران بازگشت و این بار نزد آیت‌الله حاج میزرا علی آقا فلسفی در مسجد لرزاده و آیت‌الله میرزا باقر آشتیانی در مدرسه مروی به آموختن علوم و معارف اسلامی پرداخت.

وی در عین حال، قبل و  بعد از انقلاب اسلامی به وعظ و تبلیغ متعهدانه انقلابی روی آورد و به جای ورود به عرصه مدیریت، به تألیف و ترجمه مشغول شد که حاصل آن بیش از پنجاه کتاب بود و موضوع عمده آنها، علوم و معارف اسلامی و نشر و ترویج فرهنگ اهل بیت عصمت و طهارت (علیهم السلام) است.

آن مرحوم به ترجمه قرآن کریم و نهج‌البلاغه و صحیفه سجادیه توفیق یافت.

انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • محمد IR ۲۱:۴۶ - ۱۴۰۲/۰۷/۱۹
    2 0
    خدا بیامرزه ، سال ۱۳۶۶ استاد اخلاق بنده در دانشگاه امیرکبیر بود. انسان بزرگواری بود، کمتر آخوندی مثل ایشان وجود داره، متاسفانه.
    • یاسین IR ۱۰:۳۹ - ۱۴۰۲/۰۷/۲۰
      31 0
      خداوند ان‌شاءالله روح این عالم ربانی و دیگر عالمان درگذشته و همینطور ارواح همه مسافران دنیای باقی و بی‌نهایت را از لطف و رحمت بی‌کران خود بهره‌مند فرماید. درباره فراز آخر پیام‌تان که نوشته‌اید: «کمتر آخوندی مثل ایشان وجود داره، متاسفانه» بیشتر تأمل کنید. مگر شما تمام روحانیون یا به تعبیر خودتان آخوندها را دیده و می‌شناسید که به راحتی چنین قضاوتی می‌کنید! عالمان زیادی در جای جای این کشور به تحقیق، تألیف و تدریس مشغول هستند و با مناعت طبع زندگی می‌کنند. در اثر هیاهوی رسانه‌ها و فضای مجازی یا دیدن چند طلبه و روحانی احیاناً پرمدعا، نباید قضاوت نادرستی نسبت به همه داشت.
  • سید IR ۲۳:۴۴ - ۱۴۰۲/۰۷/۲۰
    19 0
    روحش مهمون اجداد طاهرینش