دوشنبه ۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 29, 2024
طباطبایی

حوزه / امام جمعه اصفهان ترک تحصیل و صرف پرداختن به انجام امور هدایتی توسط طلاب را مذموم دانست و گفت: باید در کنار انجام فعالیت‌های هدایتی، ساعاتی را برای تحصیل قرار دهید و ساعاتی را برای بودن با مردم در نظر گیرید و نظم زندگی خود را تنظیم نمایید.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه در اصفهان، آیت الله طباطبایی نژاد امروز در همایش آموزشی مبلغین هجرت استان اصفهان با اشاره به اهمیت و ارزشمندی کار هدایت مردم، اظهار داشت: این کار بسیار ارزشمندی است که جمعی از جوانان ما برای هدایت مردم تحصیل می‌کنند، اما جای این غصه نیز وجود دارد که برخی از روحانیونی که در طرح هجرت و یا در طرح امین حضور می‌یابند تحصیل خود را فراموش می‌کنند.

امام جمعه اصفهان، ترک تحصیل و صرف پرداختن به انجام امور هدایتی را مذموم دانست و گفت: باید در کنار انجام فعالیت‌های هدایتی، ساعاتی را برای تحصیل قرار دهید و ساعاتی را برای بودن با مردم در نظر گیرید و نظم زندگی خود را تنظیم نمایید، هم‌چنانی که امیرمومنان(ع) نیز در وصیت خود می‌فرمایند: "و نظم امرکم".

وی در ادامه با اشاره به روایتی از امام حسن عسکری(ع) پیرامون لزوم تربیت نفس، عنوان کرد: امام در این روایت می‌فرماید: "اِنَّ الوُصُولَ اِلَی اللهِ عَزَّوَجَلَّ سَفَرٌ لا یُدرَکُ اِلّا بِامتطاءِ اللَّیلِ" وصال به خداوند عزوجل سفری است که این سفر به جز این که شب را مرکب خود قرار دهید درک نمی‌شود، لذا انسان نباید خود را فراموش کند و باید تا آخرین لحظه زندگی خودسازی نماید.

آیت‌الله طباطبایی نژاد، با بیان اینکه بنا بر روایت امام رضا(ع)، امر هدایت مردم احیاء امر اهل بیت است، گفت: اینکه در مراکز علمی، احکام و علوم اسلامی را یاد می‌گیرند و به مردم می‌آموزند، خود را تحت پوشش دعای امام رضا(ع) قرار می‌دهند.

وی اضافه کرد: امام می‌فرماید کلام ما را به مردم برسانید، چرا که زمانی که زیبایی‌های کلام ما را بفهمند به آن عمل می‌کنند.

نماینده ولی فقیه در استان اصفهان خاطرنشان کرد: امر هدایت مردم نعمت است و یکی از نعمت‌های بزرگی که خداوند به کسی می‌دهد این است که در مسیر هدایت مردم قرار گیرد و هیچ کاری در مقایسه با آن نیست.

عضو مجلس خبرگان رهبری بنا بر کلام امیرمومنان(ع) در خصوص زودگذر بودن دنیا و محلی برای برداشت برای آخرت، خاطرنشان کرد: به این فکر کنیم که مرّ آن چه اسلام گفته انجام دهیم و در رفتار با مردم، با محبت و مدارات عمل نماییم.

وی یادآور شد: در حدیثی از رسول خدا(ص) آمده است: "بعثت علی مدارات کما بعثت علی الرساله" من همان‌گونه که برای رسالت مبعوث شده‌ام برای مدارای با مردم نیز مبعوث گردیده‌ام و همین احترام گذاشتن به مردم، آنها را جذب می‌کند.

انتهای پیام. /

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha