یکشنبه ۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 28, 2024
تصاویر/ نشست نخبگانی تبیین الگوی ساخت در شهرستان خوی

حوزه/ حجت‌الاسلام کشوری گفت: عده‌ای در حوزه سلامت، ورزش، کشاورزی و غذا توجهی به این ندارند که خدمات در دولت اسلامی با دولت مدرن چه تفاوتی دارد و نسخه‌های سازمان‌های بین المللی را رونوشت کرده و اجرا می‌کنند، اما جامعه‌ای که با نگاه اسلامی قرار است اداره شود باید متفاوت باشد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه از ارومیه، حجت الاسلام علی کشوری روز گذشته در نشست نخبگانی تبیین الگوی ساخت که در سالن شهید کوچری خوی برگزار شد، اظهار داشت: عده‌ای در حوزه سلامت، ورزش، کشاورزی و غذا توجهی به این ندارند که خدمات در دولت اسلامی با دولت مدرن چه تفاوتی دارد و خیلی‌ها نسخه‌های سازمان‌های بین المللی را رونوشت کرده و استفاده می‌کنند، اما جامعه‌ای که با نگاه اسلامی قرار است اداره شود باید متفاوت باشد.

دبیر شورای راهبردی الگوی پیشرفت اسلامی تصریح کرد: مسئولی که پشت میز مدیریت نشسته و تفاوت مدیریت در دولت اسلامی و دولت مدرن را نداند، همکاری و همراهی با آن خیلی سخت خواهد بود.

وی اضافه کرد: بازخوانی الگوی ساخت به مدیر اسلامی کمک می‌کند تفاوت روش مدیریتی در دولت اسلامی و مدرن را یاد متوجه شود.

دبیر شورای راهبردی الگوی پیشرفت اسلامی با بیان اینکه مسئله اختیار نباید توسط مدیر در یک جامعه با اسم مدیریت به چالش کشیده شود، گفت: آنهایی که به اجرای دقیق قانون پایبند هستند وقتی در تناقض با اختیار مردم قرار می‌گیرند، می‌گویند اجرای قانون اولویت است و در برابر این طیف نیز، طرف مقابل به اصل اختیار تمسک می‌جویند و این دو در تعارض همدیگر قرار دارند و لذا الگوی ساخت با تحت تاثیر قرار دادن اختیار مردم، مشکل تعارض اجرای قانون با اصل اختیار را حل می‌کند.

وی عنوان کرد: خداوند به پیامبر می‌فرماید، تو وکیل و صاحب اختیار مردم نیستی اما با این قرآن می‌توانی به‌مردم به‌گونه‌ای تبیین کنی که آن‌ها با اختیار خود تصمیم بگیرند و لذا جمع بین اختیار و اجرای قانون این است که باید مخاطب را تحت تأثیر قرار داد.

دبیر شورای راهبردی الگوی پیشرفت اسلامی خاطرنشان کرد: تعریف ذهن مخاطب خود را تغییر دادن، بازگو کردن تصویر و فایده تعریف به مخاطب و پیشنهاد تصمیم اقدام موجب به‌فکر فرو رفتن مخاطب و تغییر تصمیم در آینده در او می‌شود و امروز در مسائل زیادی نمی‌توانیم مخاطب را به فکر وادار کنیم.

وی گفت: در دوران کودکی که شخصیت انسان شکل می‌گیرد برای کودکان خصوصا دختران عروسک‌هایی نظیر باربی می‌خرند بدون این‌که به عواقب آن توجه کنند و این نقش عروسک در ذهن کودک نقش می‌بندد و وقتی بزرگ شد با خود می‌گوید من چرا زیبایی بدنم را ظاهر نکنم و لذا الگوسازی در جامعه بسیار حائز اهمیت است.

حجت الاسلام کشوری ادامه داد: در مسئله حجاب اگر مسئله حجاب زنان در غرب و مورد آزار و اذیت قرار گرفتن آنها توسط مردها بازخوانی شود بسیاری از بانوان بدحجاب در افعال خود تجدید نظر می‌کنند و در این مسئله قبل از این‌که به دختران خودمان حجاب را پیشنهاد بدهیم، تعریف و تصویر ذهن او را باید تغییر داد و در بقیه موضوعات نیز همین مسئله جاری است.

دبیر شورای راهبردی الگوی پیشرفت اسلامی اظهار کرد: انقلاب اسلامی رشد فکری حداکثری در مردم ایجاد کرد و ۴۳ سال است که آمریکا و غرب با وجود هزینه‌های هنگفتی نتوانسته تغییری در جامعه ایجاد کنند، در حالی که یک صدم این هزینه‌ها را در کشورهای دیگر هزینه کردند و دولت و حکومت عوض شد؛ اوج هنرنمایی و هزینه کردن غرب در ایران سال ۸۸ بود و جمهوری اسلامی با اینکه می‌توانست از روش‌های جمع کردن بحران در دنیا استفاده کند اما به تبیین و بصیرت مردم اتکا کرد و مردم خودشان فهمیدند که انتخابات بهانه است و اصل هدف مقابله با انقلاب اسلامی بود.

وی یادآور شد: در کشور ترکیه چندین سال از کودتا گذشته اما هنوز دولتشان افراد دخیل در آن را محاکمه می‌کند و حال آن که در اغتشاشات زن، زندگی، آزادی برخی در داخل کشور علیه ملت و انقلاب شوریدند، اما کسی با آن‌ها برخورد نکرد چرا که حکومت معتقد بود ایران درگیر یک جنگ شناختی است و چاره جنگ شناختی تبیین و بصیرت دهی است.

حجت الاسلام کشوری ادامه داد: جمهوری اسلامی توانسته تفاهم حداکثری ایجاد کند و نمونه آن در دروان دفاع مقدس و دفاع از حرم بود که جوانان برای دفاع از انقلاب و دین به صف شدند بدون اینکه کسی آن‌ها را مجبور کند؛ در تأثیرگذاری انقلاب اسلامی در منطقه، آفریقا و دیگر کشورها هم همین است که تصویرسازی کرده و اذهان را تغییر داده است.

انتهای پیام. /

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha