یکشنبه ۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 28, 2024
حجت الاسلام علی کشوری

حوزه/ دبیر شورای راهبردی الگوی پیشرفت اسلامی گفت: ما با کثرت قانون مواجه هستیم و بر اساس آمار از دوران مشروطه تاکنون حدود ۱۰۰ هزار قانون تصویب شده داریم و فقط حدود ۱۲ هزار آن فعال است، وقتی قانون زیاد شد آموزش نیز مشکل خواهد بود و لذا راهکار آن تصویب قوانین مادر است، ۱۵ سال قبل مجلس قانون حمایت از زوج‌های جوان را تصویب کرده و امروز بعد از ۱۵ سال دوباره در این خصوص قانون وضع کرده است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه از ارومیه، حجت الاسلام علی کشوری امروز در نشست تخصصی اولویت‌های تمدنی ۱۲ گانه که سالن شهید کوچری خوی برگزار شد، با بیان اینکه در هیچ سندی به اندازه سند ۲۰۳۰ با انبیا مخالفت نشده بود، اظهار داشت: محور پنجم در سند ۲۰۳۰ خانواده است و البته در محور اول و دیگر محورها هم بدان پرداخته شده و سازمان ملل تعریف خانواده را تغییر داده و در آن مرد به‌علاوه مرد و فرزند و زن به‌علاوه زن و فرزند هم خانواده هستند و این زمینه انحرافی است که انبیا با آن مبارزه کرده‌اند.

دبیر شورای راهبردی الگوی پیشرفت اسلامی افزود: ظاهر سند ۲۰۳۰ خیلی خوب است و می‌گوید باید تلاش کنیم گرسنگی ریشه کن شود اما وقتی کتب سندی را مطالعه می‌کنیم متوجه می‌شویم که به سمت ترور بیولوژیک ملت‌ها حرکت می‌کند و در آن ترویج غذای تراریخته و عقیم سازی مردم مطرح می‌شود.

وی گفت: توسعه رمز ریال و پول‌های دیجیتال از دیگر رویکردهای سند ۲۰۳۰ است که مع‌الاسف امروز در ایران هم عده‌ای بدان دامن می‌زنند و نتیجه این تبادل پول، فقیر شدن هر روز مردم است و اگر رمز ریالی بیاید وضعیت تسلط مردم به پولشان کم‌تر خواهد بود.

وی با بیان اینکه در فقه شیعه تسلط بر مال یک اصل تغییر ناپذیر است، یادآور شد: وقتی ارزی دیجیتال شد دیگر تسلطی بر آن نمی‌شود داشت و اگر نخبگان یک کشور رضایت بدهند رمز ارز به جای پول کنونی بیاید دیگر در آینده هیچ تسلطی به مال خود نخواهند داشت و لذا نیاز به باز تعریف پول داریم، در اسلام پول طلا و نقره است که ارزش آن کاهش پیدا نمی‌کند.

حجت‌الاسلام کشوری تصریح کرد: یکی از توصیه‌های سند ۲۰۳۰ حذف یارانه‌های سوخت‌های فسیلی از سوی دولت است و توجیه‌شان این است که اگر این یارانه حذف شود مردم مسافرت کمتری خواهند داشت و ظاهر این مسئله، دلسوزی است و اگر کسی زیر بار این حرف برود دیگر در آینده نمی‌تواند مسافرت حداکثری برود.

وی عنوان کرد: سازمان ملل رسما اعلام کرد کشورهای آفریقایی را با واکسن به سمت کاهش جمعیت بردیم و این بخشی از سند ۲۰۳۰ است.

دبیر شورای راهبردی الگوی پیشرفت اسلامی گفت: رهبر انقلاب اسلامی در خصوص سند ۲۰۳۰ فرمودند، نباید کار به جایی برسد که در چنین مسئله‌ای من اظهار نظر بکنم و معنایش این است که آیا نخبگان یک کشور اهل مطالعه نیستند؟ مرحوم هاشمی در برنامه دوم توسعه فریب همین سازمان‌های صهیونیستی را خورد و به کاهش جمعیت اقدام کرد و برخی مسئولین به ما پیام می‌دهند که چرا باید ۲۰۳۰ در این مملکت بحث بشود و اگر ما بیدار نشویم، همه هویت ما به چالش کشیده می‌شود، عده‌ای به اسم کارشناس مسئله را مدیریت می‌کنند.

وی خاطرنشان کرد: اعتراض و نقد مسئله را حل نمی‌کند و لازم دیدیم راهکار ارائه بدهیم، که ما ۱۲ راهکار با ۴۰۰ دسته راه حل ارائه کردیم و در اکثر حوزه‌ها این بسته، راه‌حل جایگزین را ارائه داده و یک کارشناسی متفاوتی مطرح کرده است.

حجت‌الاسلام کشوری بیان کرد: برخی مسئولین کشور پای کار هستند و ما هم این طرح را داریم بحث و تبادل نظر می‌کنیم تا به نتیجه برسد، تقسیمات شهری یکی از موضوعاتی است که ما در سند تحول روی آن بحث کردیم و در نظر نوشهرگرایی که شهر را به چند منطقه بزرگ تقسیم می‌کنند، امکانات حداقل به مردم می‌رسد و هویت مردم از بین می‌رود و اسلام محله محور را جایگزین معرفی کرده است.

دبیر شورای راهبردی الگوی پیشرفت اسلامی گفت: زندگی آپارتمانی ۱۰ نوع فساد در زندگی دارد که اولین اشکالش ازدیاد زباله‌هاست.

وی تأکید کرد: کتب آموزش و پرورش از دیگر مسائلی است که در سند تحول بحث شده و ما نیاز به تغییر کتب درسی داریم و این کتب فعلی انسان‌ها را آماده زندگی خصوصا در مورد خانواده نمی‌کند.

حجت الاسلام کشوری عنوان کرد: با ساخت بیمارستان بیماری کنترل نمی‌شود و باید بخشی از هزینه وزرات بهداشت به سمت پیشگیری از بیماری برود.

وی امنیت را از دیگر موضوعات سند تحول عنوان کرد و یادآور شد: با مانیتورینگ نمی‌توان اختیارات را مهار کرد و آن چیزی که می‌تواند اختیار انسان را از درون کنترل کند، تغییر نوع نگاه به زندگی است که در اسلام به خودکنترلی یاد می‌شود.

دبیر شورای راهبردی الگوی پیشرفت اسلامی تصریح کرد: سپردن ثروت و قدرت به اغنیا راه کار نیست و قانون تجارت در کشور زمینه سازی تجارت برای اغنیا و نتیجه آن فقیر شدن مردم است و دولت نیز برای مقابله با آن به دنبال توزیع یارانه است، حال آنکه امام علی(ع) راه مقابله با فقر را مردمی کردن اقتصاد و تجارت بیان می‌کنند.

وی ادامه داد: در سیاست خارجه، راهکار ارتباط با همه کشورها خصوصا کشورهای قدرت ظاهری نیست، بلکه ارتباط چند لایه با همسایه‌ها، خصوصا با کشورهای قدرت نوظهور است و یمن و فلسطین در تمدن اسلامی جایگاه خاص دارند و باید ارتباط با این‌ها تقویت شود.

وی اظهار کرد: پذیرش روایت یونسکو و یا تغییر باورهای غلط یکی دیگر از مسائلی است که در سند ۲۰۳۰ وجود دارد و امروز سازمان‌های بین المللی تصمیم می‌گیرند تاریخ ایران را چگونه روایت کنند، روایت‌های غلط در مورد ایران وجود دارد و یکی از آن‌ها این است که در ایران فقط یک پیامبر وجود داشت و آن حضرت زرتشت بود، حال آن که در ایران حدود ۶۰ پیامبر مبعوث شده‌اند و برخی‌ها از جمله حضرت قیدارنبی از اجداد نبی مکرم اسلام هستند.

دبیر شورای راهبردی الگوی پیشرفت اسلامی گفت: تاریخ نیز از جمله مسائلی است که در سند ۱۲ گانه روی آن بحث شده و دشمن به دنبال تحریف تاریخ برای رسیدن به خواسته‌های خود می‌باشد، در این راستا تمدن‌های استان‌ها و شهرها و مناطق ایران را وارونه جلوه می‌دهند.

وی یادآور شد: محرومیت زدایی یا متمول کردن اغنیا با توزیع ثروت یکی دیگر از مسائلی که روی آن بحث شده و عده‌ای بیان می‌کنند ثروت را در دست عده‌ای از اغنیا بدهیم که این راهکار نیست.

وی افزود: آیا لازم است مجلس شورای اسلامی برای همه امور قانون وضع کند یا فقط برای مسائل مادر قانون وضع کند، ما با کثرت قانون مواجه هستیم و بر اساس آمار از دوران مشروطه تاکنون حدود ۱۰۰ هزار قانون تصویب شده داریم و فقط حدود ۱۲ هزار آن فعال است، وقتی قانون زیاد شد آموزش نیز مشکل خواهد بود و لذا راهکار آن تصویب قوانین مادر است، ۱۵ سال قبل مجلس قانون حمایت از زوج‌های جوان را تصویب کرده و امروز بعد از ۱۵ سال دوباره در این خصوص قانون وضع کرده است.

وی ادامه داد: اکتفا به روش‌های فعلی نگهبانی از نظام و یا روش‌های دیگر از مباحث دیگری است که در سند تحول روی آن بحث شده و امروز شورای نگهبان، نگهبانی را در حد تأیید یا رد صلاحیت و یا تطبیق مصوبات با اسلام تعریف کرده که باید روش نگهبانی از نظام ارتقا پیدا کند، بنابراین اگر این ۱۲ مورد پیاده شود می‌توانیم یک کشور امن و همراه با آسایش داشته باشیم.

حجت الاسلام کشوری خاطرنشان کرد: همچنین کتب درسی موجود بر اساس طبقه‌بندی فرانسیس بیکن می‌باشد که وی فردی مخالف با انبیا بود و علوم را به سه دسته، دسته بندی کرده، علوم پایه، تجربی و انسانی و سوال اصلی این است که این طبقه‌بندی از این علوم کافی است یا طبقه‌بندی دیگری هم نیاز است؟، انبیا علوم دیگری نیز برای زندگی مورد نیاز معرفی می‌کنند.

وی گفت: در این سیستم فرزندان ما برای آموزش بین ۱۲ تا ۱۶ هزار ساعت وقت می‌گذارند، اما متخصص بار نمی‌آیند، امروز در سیستم آموزشی ما بحث سلامت مردم و پیشگیری از بیماری جایگاهی ندارد و لذا سه سطح پیشگیری از بیماری در سند ۱۲ گانه بیان شده است.

انتهای خبر. /

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha