دوشنبه ۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 29, 2024
.

حوزه/ امام جمعه ماهدشت خطاب به وزیر آموزش و پرورش گفت: آقای وزیر حداقل سه ماه تابستان وقت داشتید، مطلب را مدیریت کنید، حالا که کار به مجلس کشیده گفته تا سه روز آینده حل می‌کنیم، البته امیدواریم در سه ماه نشد، اما در سه روز بشود، مجلس باید فکر بنیادین در این حوزه بکند چرا که اساس حرکت آینده کشور به الان مدارس ما گره خورده است.

به گزارش خبرگزاری حوزه از البرز، حجت الاسلام رادمرد در خطبه‌های این هفته نماز جمعه ماهدشت با اشاره به آیه شریفه: «وَ نُرِیدُ أَنْ نَمُنَّ عَلَی الَّذِینَ اسْتُضْعِفُوا فِی الْأَرْضِ وَ نَجْعَلَهُمْ أَئِمَّةً وَ نَجْعَلَهُمُ الْوارِثِینَ» اظهار داشت: در این ایام شاهد اتفاقات و حوادث شگفت انگیز هستیم، فلسطینیان شگفتی آفریدند و رژیم موقت صهیونیستی حوادث غمباری را رقم زدند.

وی افزود: رهبر معظم انقلاب به‌زیبایی در خصوص حوادث فلسطین و عملیات مجاهدان فلسطینی فرمودند، "این بلا را عملکرد خود صهیونیست‌ها بر سرشان آورد، وقتی ظلم و جنایت از حد گذشت و درنده‌خویی به نهایت رسید، باید منتظر طوفان بود، شما با ملّت فلسطین چه کردید؟ اقدام شجاعانه و در عین ‌حال فداکارانه‌ی فلسطینی‌ها پاسخ به جنایت دشمن غاصب بود که سالها ادامه داشت".

امام جمعه ماهدشت به نقد واکنش‌های سطحی در جامعه در خصوص حق طلبی فلسطینیان پرداخت و گفت: جالب است عده‌ای در داخل می‌گویند خب خودشان عملیات را شروع کردند و اسرائیل از خودش دفاع کرده و دارد بمباران می‌کند، میخواستند حمله نکنند که آب و برق و غذا را قطع نمی‌کردند، چقدر سطحی نگر و البته مشخص است این گفته‌ها از کجا نشأت می‌گیرد.

وی تصریح کرد: صدامیان خرمشهر را تصرف کردند، خاک ما بود، حالا اگر به دلیل آنکه ما موشک باران می‌شویم برای بازپس گیری عملیات نمی‌کردیم، دلیل نمی‌شود، بنابراین آن سرزمین‌های اشغالی، سرزمین فلسطینیان است، خانه‌هاشان، کشاورزی‌شان و همه زندگی شان را رژیم جنایتکار صهیونیستی غصب کرده و با آن همه جنایاتی که عرض شد، الان هم می‌گویند ۶۰۰۰ بمب، به وزن ۴۰۰۰ تن را به غزه پرتاب کردند و آنهم بمب‌های ممنوعه، بنابراین این مسائل می‌طلبد روشنگری انجام شود و در جای جای جامعه خودش را نشان دهد و اثرگذار باشد.

حجت الاسلام رادمرد، در ادامه به مشکلات آموزش و پرورش اشاره کرد و گفت: ما در حوزه آموزش و پرورش واقعا دچار چالش و مشکل هستیم و نمی‌شود با بیان اینکه این یک مشکل همه جا هست، توجیه کرد.

وی خاطرنشان کرد: قبلا می‌گفتیم و البته الان هم می‌گوییم که نگاه سایر دستگاه‌ها خصوصا دستگاه‌های تصمیم ساز به آموزش و پرورش نگاه هزینه است، نه نگاه سرمایه‌ای.

امام جمعه ماهدشت، ادامه داد: مگر پایان سال گذشته پیش بینی کمبود معلم را نکرده بودید که حالا بعد گذشت سه هفته از شروع مدارس برخی کلاس‌های بدون معلم است.

وی خطاب به وزیر آموزش و پرورش یادآور شد: آقای وزیر حداقل سه ماه تابستان وقت داشتید، مطلب را مدیریت کنید، حالا که کار به مجلس کشیده گفته تا سه روز آینده حل می‌کنیم، البته امیدواریم در سه ماه نشد، اما در سه روز بشود، مجلس باید فکر بنیادین در این حوزه بکند چرا که اساس حرکت آینده کشور به الان مدارس ما گره خورده است.

حجت الاسلام رادمرد، تأکید کرد: نمیدانم این همه روزمرگی و نگاه به آینده نداشتن و حال را مدیریت کردن برای چیست؟ برخی کم‌کاری و غفلت‌ها در سطح کلان رخ داده تا این مشکلات ایجاد شده است.

انتهای پیام. /

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha