دوشنبه ۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 29, 2024
رضا رمضانی

حوزه/ حجت الاسلام و المسلمین رمضانی گفت: براساس آیات قرآن کریم، لازم است انسان تفقّه و فهم عمیق در دین داشته باشد و به تفکر و تدبر در آیات قرآن کریم بپردازد.

به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری «حوزه»، حجت الاسلام و المسلمین رضا رمضانی، دبیرکل مجمع جهانی اهل بیت(ع) از بخش‌های مختلف مرکز دارالحکمه ماداگاسکار به ریاست آقای رضاعلی هیرژی شامل حوزه علمیه و دانشگاه، بازدید کرد.

در ادامه این بازدید، مراسمی با حضور حجت الاسلام و المسلمین رمضانی دبیرکل مجمع جهانی اهل بیت(ع)، حجت‌الاسلام و المسلمین سید جواد شهرستانی نماینده آیت‌الله العظمی سیستانی و حجت‌الاسلام و المسلمین سید مرتضی مرتضی عضو شورای عالی مجمع جهانی اهل‌بیت (علیهم السلام) به عنوان مهمانان ویژه در نمازخانه مرکز دارالحکمه برگزار شد.

در ابتدای این مراسم که با حضور گسترده طلاب مرکز دارالحکمه همراه بود، برنامه قرآنی با حضور محمدعلی اسلامی حافظ برجسته قرآن کریم اجرا شد و سپس حجت الاسلام و المسلمین سید مرتضی مرتضی و حجت الاسلام و المسلمین رضا رمضانی به ایراد سخنرانی پرداختند.

دبیرکل مجمع جهانی اهل بیت(ع) در این مراسم با اشاره به شرط کسب معرفت دینی اظهار کرد: بر اساس روایتی از اهل بیت (ع) زمانی که انسان مؤدب به آداب الهی و متخلق به صفات الهی گردد، لیاقت و شایستگی پیدا می‌کند که امر دین به عنوان امانت به او سپرده شود. لذا باید تعلم، تعلیم و عمل برای خداوند باشد.

وی ادامه داد: استاد ما علامه جوادی آملی، ادب را سه قسم کرده بودند، ایشان می‌فرمودند: «ادب هم مع النفس یعنی با خود، هم مع الغیر در برخورد با دیگران و هم مع الله با خداوند باید باشد. اگر خودتان را می‌خواهید تربیت کنید، تربیت شما باید با ادب باشد و تزکیه قلب با ادب، صورت می‌گیرد.»

وی افزود: براساس آیات قرآن کریم، لازم است انسان تفقّه و فهم عمیق در دین داشته باشد و به تفکر و تدبر در آیات قرآن کریم بپردازد. انسان باید خود را به قرآن کریم عرضه کند تا ببینید که آیا قرآنی زندگی می‌کند یا خیر. حضرت زهرا(س) وقتی خواستند رسول اکرم(ص) را معرفی کنند، فرمودند که خُلق پیامبر(ص) قرآنی بود و رسول اکرم(ص)، قرآن ممثل و عینی است.

وی خاطرنشان کرد: مهم این است که دارالحکمه به حکمت آراسته شود و به هر کس حکمت داده شود، خیر کثیر به او داده شده است.

توصیه دبیرکل مجمع جهانی اهل بیت(ع) به طلاب شیعه ماداگاسکاری

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha