سه‌شنبه ۱۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۱ شوال ۱۴۴۵ | Apr 30, 2024
طلیعه حضور

حوزه/ استاد مدرسه علمیه فاطمة المعصومه (س) دلیجان گفت: طبق آیات قرآن وظیفه بعضی از افراد رفتن به دنبال علم و یادگیری معارف اسلامی است و شما که در این مسیر قدم برداشته‌اید در حال حاضر وظیفه تفقه در دین و آموزش آن به دیگران را بر عهده دارید.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه از اراک، امروز همایش "طلیعه حضور" طلاب جدید الورود با حضور طلاب مدارس علمیه هاجر خمین، فاطمیه محلات و فاطمة المعصومه(س) دلیجان، در جوار زیارتگاه بی بی زبیده خاتون در دلیجان برگزار شد.

در این مراسم خانم فاطمه جمالی مدیر مدرسه علمیه فاطمة المعصومه(س) دلیجان، ضمن خوش آمد گویی به طلاب جدید الورود به بیان برکات دوران طلبگی پرداخت.

در ادامه حجت الاسلام محمد صادق افراخته استاد مدرسه علمیه فاطمة المعصومه (س) دلیجان با اشاره به آیه ۱۲۲ سوره توبه، اظهار داشت: در شأن نزول این آیه آمده است، هنگامی که پیامبر گرامی اسلام به سوی میدان جهاد حرکت می‌کرد، همه مسلمانان به استثنای منافقان به‌همراه ایشان به میدان جهاد حرکت می‌کردند، پس از آنکه آیاتی در مذمت منافقان نازل شد و متخلفان غزوه تبوک را مورد سرزنش قرار داد، مؤمنان با جدیت بیشتری در میدان‌های جهاد حاضر می‌شدند، حتی در جنگ‌هایی که خود پیامبر(ص) شرکت نمی‌کردند، همه مؤمنان به جهاد می‌رفتند و پیامبر را تنها می‌گذاشتند، این آیه نازل شد و اعلام کرد که در غیر این صورت، شایسته نیست همه مسلمانان به‌سوی میدان جنگ بروند، بلکه گروهی در مدینه بمانند و معارف و احکام اسلام را از پیامبر(ص) بیاموزند و به دوستان مجاهدشان پس از بازگشت تعلیم دهند.

وی گفت: طبق این آیه، وظیفه بعضی از افراد رفتن به دنبال علم و یادگیری معارف اسلامی است و شما که در این مسیر قدم برداشته‌اید در حال حاضر وظیفه تفقه در دین و آموزش آن به دیگران را بر عهده دارید.

حجت الاسلام افراخته تصریح کرد: حداقل کاری که طلاب می‌توانند انجام دهند این است که آیات قرآن را برای اطرافیان خود تلاوت و معنا کنند و خود نیز با قرآن مأنوس باشند.

انتهای پیام. /

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha