یکشنبه ۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 28, 2024
شکرانی- سپاهانشهر

معاون آموزش حوزه علمیه خواهران استان اصفهان استفاده از رهنمودهای رهبر معظم انقلاب و شرکت در دوره های اعتقادی مانند دوره دین فطری را به طلاب کرده و  توجه ویژه به بصیرت سیاسی را از مهم ترین وظایف طلاب برشمرد.

به گزارش خبرگزاری حوزه از اصفهان، راضیه شکرانی صبح امروز در جمع طلاب جدید الورود مدرسه علمیه حضرت حکیمه (س) سپاهانشهر با اشاره به حدیثی از امام صادق (ع) که فرمودند: ما را دولتی در پیش است که هر وقت خدا بخواهد آن را پیش خواهد آورد. هر کسی که از بودنش در شمار یاران امام قائم عجل‌الله‌تعالی‌فرجه‌الشریف شادمان است باید به انتظار باشد و با همین حال انتظار به پرهیز و اخلاق نیکو رفتار کند پس اگر اجلش فرا رسید و امام قائم علیه السلام پس از مرگ او قیام کرد پاداش او همانند پاداش کسی است که ایشان را درک کرده باشد پس کوشا باشید و به انتظار بنشینید گوارا باد بر شما ای گروهی که مشمول رحمت خدائید.

معاون آموزش حوزه علمیه خواهران استان اصفهان ادامه داد: طلاب حوزه های علمیه علاوه بر آنکه از منتظرین و سربازان امام عصر(عج) هستند، ویژگی خاص دیگری نیز دارند و آن این است که از مجاهدین در این مسیر بوده و ان‌شاءالله با مجاهدت علمی، زمینه ساز ظهور هستند و باید بدانند و باور داشته باشند که با ورود به عرصه تفقه که بسیار مقدس است، می توانند مصداق نور چشمی شوند که در دعا می خواهیم (ربنا هب لنا من ازواجنا و ذریاتنا قرة اعین و اجعلنا للمتقین اماما) .

شکرانی بیان کرد: طلاب باید توجه زیادی به تربیت خود داشته باشند.تربیتی جامع و متوازن که زوایای مختلف تربیت معنوی الهی، تربیت فردی، تربیت اجتماعی و تربیت محیطی در ساحت های مختلفی همچون تربیت اعتقادی، تربیت ایمانی، تربیت عبادی، تربیت خلقی، شخصیتی، تربیت سیاسی، انقلابی، تمدنی، تربیت فرهنگی، اجتماعی، تربیت اقتصادی، معیشتی، تربیت جمعی، تشکیلاتی، تربیت صنفی، رسالتی، تربیت خانوادگی را در بربگیرد .

وی بیان کرد: غفلت از یک بُعدِ این تربیت متوازن، منجر به ناکامی در رشد کامل انسان خواهد شد.

شکرانی یادآور شد: نمی توان از نظام آموزشی حوزه و واحدهای درسی انتظار رشد طلبه در همه ی این ابعاد را داشت بلکه طلبه با مشورت با اساتید باید نقشه راهی برای خود ترسیم نماید که بر اساس آن بتواند با توجه به اصل گرایی و دوری از انباشتگی در تمام زمینه ها به رشد مطلوب برسد.

وی استفاده از رهنمودهای رهبر معظم انقلاب و شرکت در دوره های اعتقادی مانند دوره دین فطری را به طلاب توصیه نموده و توجه ویژه به بصیرت سیاسی را از مهم ترین وظایف طلاب برشمرد.

معاون آموزش حوزه علمیه خواهران استان اصفهان در ادامه التزام به قانونمندی و قانون پذیری و رعایت احترام اساتید و نیز توجه به توسعه ی فردی همچون مدیریت و برنامه ریزی را به طلاب متذکر شد.

وی طلاب را به امر مباحثه که رکن فراگیری اصولیِ دروس حوزوی است و طبق فرمایش مقام معظم رهبری که فرمودند: "مباحثه تمرین استادی است" توصیه کرد و گفت: طلبه نباید از ظرفیت فناوری روز در عرصه پژوهش و تبلیغ، غافل بماند و باید توانمندی مطلوب در این زمینه را بدست آورد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha