دوشنبه ۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 29, 2024
دیدار چهره به چهره امام جمعه اهواز با دانش آموزان دبیرستان الزهرا(س)

امام جمعه اهواز با اشاره به اینکه خداوند متعال یک نعمت تکرار نشدنی "جوانی" به انسان می دهد، ادامه داد: در این عالم هرکسی به هرجا رسید و به رشد و قله راه پیدا کرد، در دوران جوانی او بوده است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه از اهواز، حجت الاسلام والمسلمین موسوی‌فرد نماینده ولی فقیه در خوزستان امروز در دیدار با دانش آموزان دبیرستان الزهرا (س) اظهار کرد: برای هر کالایی دفترچه راهنمایی وجود دارد، انسان با پیچیدگی آن دفترچه راهنمایی تحت عنوان قران کریم دارد، این قرآن نسخه هدایت بشریت است.

وی ادامه داد: با مراجعه به قرآن کریم می بینیم که در کنار هر مرد موفق، زن موفقی هست. خداوند متعال وقتی که می خواهد الگوهای موفق را معرفی کند، حضرت مریم(س) را معرفی می کند.

نماینده ولی فقیه در خوزستان با اشاره به اینکه دشمنان برخی از اوقات که به دنبال مخدوش کردن ذهن دختران هستند، تفاوت دیه زن و مرد را مطرح می کنن، افزود: دیه در برابر ارزش زن و مرد نیست و بهترین دلیل آن، یکسان بودن دیه معصومین(ع) با دیه دیگر اشخاص است و ملاک برتری نیز «إِنَّ أَکرَمَکُم عِندَ اللَّهِ أَتقاکُم»؛ گرامی‌ترین شما نزد خداوند با تقواترین شماست.

امام جمعه اهواز با بیان اینکه پیامبراکرم(ص) چهار زن برتر حضرت فاطمه(س)، حضرت خدیجه کبری(س)، حضرت مریم(س) و حضرت آسیه(س) را به عنوان الگوی زن و مرد مسلمان معرفی کرده اند، عنوان کرد: زن در پیشگاه خداوند متعال ارزش بالایی دارد. اسلام به زن جایگاه بالایی عطا کرده است.

حجت الاسلام والمسلمین موسوی‌فرد گفت: شهید مطهری در کتاب حماسه حسینی می فرمایند زن و مرد در فعالیت های اجتماعی هیچ تفاوتی بین آنها وجود ندارد. زن در هر جایگاهی از اجتماع می تواند حضور داشته باشد و تنها یک حریم می خواهد.

نماینده ولی فقیه در خوزستان گفت: همه عالم هستی از بین می رود و تنها چیزی که باقی می ماند بهشت و جهنم خداوند متعال است. بهترین مرتبه بهشت، در پیشگاه خداوند متعال بودن است.

وی با بیان اینکه خداوند متعال در آیات فراوان دشمنان اسلام یعنی شیطان را معرفی می کند، تصریح کرد: در تمام مصیبت ها و گرفتاری ها و جنگ های دنیا، آمریکا در آن نقش داشته است، آیا می تواند دوست ما باشد. اگر در فضای مجازی مطالبی را منتشر می کنند، بدانید که به نفع مردم ایران اسلامی نیست.

امام جمعه اهواز با اشاره به اینکه خداوند متعال یک نعمت تکرار نشدنی "جوانی" به انسان می دهد، ادامه داد: در این عالم هرکسی به هرجا رسید و به رشد و قله راه پیدا کرد، در دوران جوانی او بوده است.

انتهای پیام/

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha