دوشنبه ۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 29, 2024
کد خبر: 1114728
۳۰ مهر ۱۴۰۲ - ۱۵:۴۳
اراک

حوزه / استاد حوزه علمیه خواهران مرکزی گفت: دشمنان اسلام از قرآن و دین می‌هراسند، آنان دین بدون سیاست و حاکمیت را قبول دارند و می‌گویند اسلام در متن جامعه نباشد و همیشه از برپایی حکومت حق وحشت داشتند، چرا که با اجرای احکام الهی جلوی ظلمشان گرفته می‌شود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه از اراک، پیش از ظهر امروز نشست علمی پژوهشی با موضوع نقش ولایت فقیه در حاکمیت دینی با حضور خانم موری استاد حوزه علمیه خواهران مرکزی در مدرسه فاطمة الزهرا (س) اراک برگزار شد.

در این نشست خانم موری در ابتدا به تبیین و لزوم حضور حاکم در جامعه پرداخت و اظهار داشت: وجود حاکم در جامعه امری ضروری است .

وی تشکیل حکومت را یک امر عقلی دانست و با اشاره به اصل پنجم قانون اساسی و ضرورت وجود ولایت فقیه در حاکمیت جامعه، بیان کرد: همه انبیا و ائمه معصومین(ع) به‌دنبال برقراری حکومت وحاکمیت دینی بودند، نه از باب استبداد و دیکتاتوری بلکه به خاطر اجرای احکام الهی و برپاداشتن حق.

موری تصریح کرد: دشمنان اسلام از قرآن و دین می‌هراسند، آنان دین بدون سیاست و حاکمیت را قبول دارند و می‌گویند اسلام در متن جامعه نباشد و همیشه از برپایی حکومت حق وحشت داشتند، چرا که با اجرای احکام الهی جلوی ظلمشان گرفته می‌شود.

استاد حوزه علمیه خواهران مرکزی، اظهار کرد: در زمان پیامبر(ص) هم کسانی بودند که می‌خواستند از برپایی حکومت دینی جلوگیری کنند ولی پیامبر(ص) با معرفی امامان بعد از خود نشان دادند که حکومت جدای از دین نیست، باید توجه داشته باشیم پیامبر گرامی اسلام استبداد در موارد حکومتی را قبول نداشتند و با اینکه معصوم بودند درخیلی ازموارد با اصحاب مشورت می‌کردند.

وی خاطرنشان کرد: در اینجا سوالی مطرح می‌شود که خداوند ما را آفریده و حق ولایت برما دارد، پس چرا بشر ولی ما شود؟ بله خداوند فقط حق ولایت بر ما دارد، همانند آیه۵۹ سوره نساء که می‌فرماید: "یَا أَیُّهَا الَّذِینَ آمَنُوا أَطِیعُوا اللَّهَ وَأَطِیعُوا الرَّسُولَ وَأُولِی الْأَمْرِ مِنْکُمْ" در این آیه خداوند حق ولایت را بعد ازخودش به پیامبر (ص) و بعد به ائمه(ع) داده است، حال که در زمان غیبت به سر می‌بریم و متاسفانه از وجود ظاهری امام محروم هستیم، حق ولایت به فقیه جامع الشرایط داده شده که هم به تمام ابواب فقه تسلط داشته باشد، هم عدالت و تقوی، حتی مرجع هم باید از حکم ایشان تبعیت کند و این فرد در رأس جامعه قرار می‌گیرد.

انتهای پیام. /

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha