دوشنبه ۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 29, 2024
تصاویر/استقبال مسئولان استانی و مدیران حوزوی از حجت الاسلام و المسلمین مجتبی فاضل

حوزه/مدیر حوزه‌های علمیه خواهران کشور در نشست با نماینده ولی فقیه کهگیلویه و بویراحمد گفت: امروز در سیستم آموزش و پرورش و نظامات تعلیم و تربیت کشور از مجموع ۲۴هزار مبلغ و مبلغه طرح امین بین ۱۵تا ۱۶هزار نفر از آنها از خواهران طلبه هستند.

به گزارش خبرگزاری حوزه از یاسوج، حجت الاسلام والمسلمین مجتبی فاضل مدیر حوزه‌های علمیه خواهران کشور سه شنبه شب در نشستی با نماینده ولی فقیه در کهگیلویه و بویراحمد با بیان اینکه حوزه علمیه خواهران به تعبیر مقام‌معظم رهبری پدیده مبارک و با برکتی بود، اظهار کرد: در سایه سار امنیت جمهوری اسلامی و انقلاب اسلامی ایران تلاش شد تا خواهران آن گونه که باید در جامعه نقش آفرین باشند که این امر تا حدودی محقق شده است.

مدیر حوزه های علمیه خواهران خاطرنشان کرد: امروز در سیستم آموزش و پرورش و نظامات تعلیم و تربیت کشور از مجموع ۲۴هزار مبلغ و مبلغه طرح امین بین ۱۵تا ۱۶هزار نفر از آنها از خواهران طلبه هستند. در نشستی که با وزیر وقت آموزش و پرورش آقای دکتر نوری داشتیم،گفتند این جمعیت کم و کیفش نسبت به دیگران بیشتر است.

مدیر حوزه های علمیه خواهران کشور اظهار کرد: بر خلاف اینکه مدت زیادی از فعالیت حوزه علمیه خواهران نمی‌گذرد اما امروز در مشارکت در طرحهایی مانند طرح امین، جشنواره علامه هلی، جشنواره هنرهای آسمانی و ....کم از برادران نیست و پا به پای برادران در حرکتند، حتی در جاهایی مانند تولید محصولات جلوتر نیز هستند اما محرومیت در این حوزه بیشتر است.

حجت الاسلام والمسلمین فاضل با اشاره به اینکه، یک طلبه برادر از بدو ورود از خدمات حوزه بهره‌مند است اما حوزه علمیه خواهران این طور نیست و بر حسب مقاطع تا مقطع سطح دو تحت پوشش است عنوان کرد: اگر بعد از انفصال از این مقطع به یکی از شئونات روحانیت پای‌بند نباشد خدماتش منتفی می‌شود اما با این وجود در حال تلاش و انجام دادن کارهای محوله هستند.

وی با اینکه تقریباً نیمی از جمعیت مبلغین را خواهران تشکیل می‌دهند، گفت: با همه سختی‌ها دست و پنجه نرم می‌کنند و حوزه‌های علمیه را بالنده نگه می‌دارند.

مدیر حوزه علمیه خواهران با تاکید بر اینکه قطعاً استان کهگیلویه و بویراحمد در مقاطع مختلف تاریخی دین خود را به ایران، اسلام و مذهب اهل تشیع خوب ادا کرده است،افزود:وقتی از مجموعه ۷۵۰هزار نفری ثلث آنها را سادات تشکیل می‌دهند، قطعا خیرات و برکات آن انتصاب به خاندان پیامبر(ص) از نعمات و سرمایه‌های این استان است.

وی یادآور شد: همین تعلق و خاطر به مذهب و اعتقاد اسلامی که در استان مشاهده می‌شود شاید در بیشتر جاها مشاهده نشود و این موضوع از خیر و برکات انتصاب به پیامبر اکرم(ص) است.

حجت الاسلام والمسلمین فاضل اظهار کرد: باید تلاش و کوشش کنیم تا حوزه‌های علمیه دین خود را نسبت به نظام، انقلاب و مذهب تشییع ادا کند و باید آنگونه که نیاز است سرمایه‌ها را تعمیم دهیم.

مدیر حوزه‌های علمیه خواهران کشور در بخش دیگری از صحبت‌های خود، گفت: پنج واحد آموزشی سطح دو و یک واحد آموزشی سطح سه در استان کهگیلویه و بویراحمد در حال حاضر مشغول فعالیت هستند و امید است که بتوانیم در بازدیدی که انجام می شود در شورای گسترش دفاع درستی داشته باشیم و شاهد گسترش حوزه های علمیه در این استان باشیم.

حجت الاسلام والمسلمین فاضل با بیان اینکه امسال اولین سالی است که برنامه پنج ساله مرکز مدیریت خواهران برای رسیدن به چشم انداز ۱۴۱۴ که طراحی های صورت گرفته و افق های شناسایی شده که به آنجا برسیم، تصویب شده اما سه میان برنامه ذیل آن تعریف شده که سهم استان کهگیلویه و بویراحمد بر حسب برش زمانی و جغرافیایی آن منطقه مشخص است.

وی در پایان بیان کرد : امیدوارم در این سه روزی که بند و همکارانم در این استان هستیم اگر نقصان و یا خللی بوده برطرف شود و نقاط قوت آنها را هم شناسایی کنیم ،سعی بر این است که از استان دست خالی نرویم و نقاط قوت این استان را برای دیگران به ارمغان ببریم.

انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha