دوشنبه ۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 29, 2024
تصاویر / تجمع امت حزب الله قم در محکومیت جنایات ر×یم کودک کش صهیونیستی و قتل عام مردم مظلوم غزه

حوزه/ مدیر حوزه‌های علمیه با بیان اینکه سرزمین رژیم صهیونیستی از سرزمین‌های اسلام غصب شده و نامشروع است، افزود: فلسطین نماد برخورد تمدن وحشی غرب با تمدن اسلام و نماد مقابله استکبار با اسلام است؛ بنابراین فلسطین مسئله ملی همه جهان اسلام و مسئله حیاتی و هویتی ما است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه، آیت‌الله علیرضا اعرافی، عصر امروز در تجمع محکومیت جنایت رژیم صهیونیستی به‌خاطر بمباران بیمارستان المعمدانی غزه که در صحن امام رضا علیه‌السلام حرم مطهر بانوی کرامت برگزار شد، اظهار کرد: نسل امروز قم ادامه‌دهنده راه نسل‌های گذشته قم است؛ قم پایگاه اسلام و انقلاب و اردوگاه مجاهدان راه خدا است.

وی با بیان اینکه جهاد در راه خدا نسل به نسل در این شهر بزرگ و قهرمان استمرار داشته است، افزود: امروز هم مردم قم در حماسه‌ای دیگر، با اعلام همبستگی با جهاد فلسطین در محضر حضرت معصومه (س) حضور یافته‌اند.

مدیر حوزه‌های علمیه ابراز کرد: ما در این تجمع بزرگ درود می‌فرستیم به ارواح شهدای اسلام و مقاومت، شهید سلیمانی و همه شهدای فلسطین، غزه، لبنان و همه سربازان و سرداران بزرگ اسلام و مقاومت و ابراز همدردی می‌کنیم با مظلومان فلسطین و غزه و درود می‌فرستیم به همه شما که با دوستی و حمایت خود این گونه در صحنه حضور داشته‌اید.

وی با بیان اینکه امیرالمؤمنین (ع) فرمودند افرادی که جهاد در راه خدا را رها کنند دچار خفت، زبونی و شکست خواهند شد، افزود: شما آمده‌اید بگویید امت اسلام بیدارند و حوزه‌های علمیه در صحنه حضور دارند و اصناف و بازاریان و زنان و مردان ما در صحنه دفاع از اسلام حضور دارند.

آیت الله اعرافی با بیان اینکه سرزمین رژیم صهیونیستی از سرزمین‌های اسلام غصب شده و نامشروع است، افزود: فلسطین نماد برخورد تمدن وحشی غرب با تمدن اسلام و نماد مقابله استکبار با اسلام است؛ بنابراین فلسطین مسئله ملی همه جهان اسلام و مسئله حیاتی و هویتی ما است.

وی با تأکید بر اینکه فلسطین و لبنان سنگرهای نخستی است که اگر فروریزد دشمن به همه سرزمین‌های اسلام یورش می‌برد، گفت: نسل مجاهد امروز بداند که فلسطین آوردگاه اسلام و استکبار است و گمان نبریم که فلسطین به ایران، لبنان، عراق، سوریه، پاکستان و سایر کشورهای اسلامی ربطی ندارد.

مدیر حوزه‌های علمیه با بیان اینکه هفتاد و پنج سال است که فلسطین و مسجدالاقصی اشغال شده است، افزود: تا قبل از انقلاب هر جا کارزاری بین مسلمانان و رژیم صهیونیستی ایجاد شد مسلمانان شکست خوردند؛ ولی انقلاب اسلامی ایران با بنیان‌نهادن گفتمان نو در خاورمیانه، حزب‌الله، حماس و جهاد اسلامی را ایجاد کرد و محور مقاومت زنجیره‌ای شکل داد و در این عصر هر کارزاری که بر پا شد اسرائیل در برابر خود، امواج نیروهای الهی و مقاومت را دید.

وی با بیان اینکه امروز مردم ایران پیرو همان گفتمان مقاومت هستند و این راه را ادامه خواهند داد، افزود: طوفان الاقصی فصلی جدید و نقطه عطفی در تاریخ اسلام بود و امت اسلام باید بدانند که در این نقطه عطف اگر خطا کنیم و به عقب برگردیم و اراده استوار خود را به مستکبران عالم نشان ندهیم شکست در پیش است؛ ولی اگر بایستیم آفتاب پیروزی به روی امت اسلام گشوده خواهد شد.

مدیر حوزه‌های علمیه با بیان اینکه این کارزار محدود میان مقاومت فلسطین و صهیونیست‌های غاصب نیست؛ بلکه میان گفتمان مقاومت و انقلاب اسلامی و گفتمان آمریکایی و صهیونیستی است، افزود: امام خمینی (ره) ۶۰ سال قبل، این ندا را فریاد کرد که رئیس‌جمهور آمریکا بداند منفورترین افراد نزد ملت ما آمریکا و رئیس‌جمهور آمریکا است و تمام گرفتاری‌های ما از آمریکا است و امروز هم که رئیس‌جمهور نادان و فرتوت آمریکا در وسط میدان مقابله با اسلام حضور پیدا می‌کند مردم، مراجع، نخبگان و رهبر معظم انقلاب همین ندا را سر می‌دهند.

وی با بیان اینکه اسرائیل در طول تاریخ با اتکا بر پشتیبانی آمریکا و اروپا سیاست خشونت عریان و بی‌رحمی بی‌پایان را دنبال کرده تا با این سیاست شیطانی مردم و ملت‌ها را بترساند، افزود: امروز هم با همین سیاست بیمارستان را بر سر بیماران خراب کرده است؛ ولی باید بداند که هرگز مقاومت در فلسطین، لبنان، ایران و جهان اسلام در برابر شما تسلیم نخواهند شد و از این خشونت نخواهند ترسید؛ بلکه به فضل خدا قوی‌تر از قبل در برابر شما خواهند ایستاد.

آیت الله اعرافی در محور دوم سخنانش گفت: حرف منطقی ما همان‌طور که رهبر معظم انقلاب فرمودند این است که اساس حل مشکل در بازگرداندن فلسطین به فلسطینیان و دادن حق انتخاب به خودشان است.

وی با بیان اینکه ما کارزار فلسطین را جنگ مظلومان و مستکبران می‌دانیم، افزود: جهان اسلام و عرب باید در صحنه همدردی و همبستگی امت اسلام با فلسطین چونان یک پیکر و ارتش شود و ید واحده در برابر دشمنان شوند و همه ما عالم اسلام را به وحدت در برابر دشمن صهیونیستی فرامی‌خوانیم.

مدیر حوزه‌های علمیه تأکید کرد: دولت‌های اسلامی باید فریاد ملت‌های اسلامی را بشنوند و پای‌کار فلسطین بیایند و عادی‌سازی روابط با رژیم صهیونیستی را کنار بگذارند و به حمایت‌های خود از محور مقاومت بیفزایند و فشار به سازمان‌های بین‌المللی بیاورند؛ زیرا امروز فلسطین نیازمند حمایت و همراهی شما است.

وی خاطرنشان کرد: این دعوت رسول خدا(ص)از شما دولت‌های عرب و مسلمان و آزاد جهان است که روابط سیاسی و اقتصادی خود را با رژیم صهیونیستی قطع کنید و سفارتخانه‌های آنها را ببندید و به فلسطین تحویل دهید؛ زیرا امت اسلام بعد از این نمی‌پذیرد که همراه دشمن باشید.

آیت الله اعرافی با تأکید بر اینکه جریان‌های فلسطین باید به مقاومت و حماس بپیوندند و سازش را کنار بگذارند تا در محور مقاومت فصل جدیدی رقم بخورد، افزود: اسرائیل بداند با ستم و وحشی‌گری نمی‌تواند از ذلت و شکست رهایی پیدا کند و با قهر ملت مسلمان و آتش‌فشان مقاومت روبرو است و به فضل خدا به زباله‌دان تاریخ پرتاب خواهد شد.

وی با بیان اینکه مجامع بین‌المللی بدانند پرونده‌شان سیاه است و امروز باید از رویه سابق خود برگردند، ابراز کرد: ما از دولت و مجلس تشکر می‌کنیم که به ندای رهبر معظم انقلاب و مقاومت پاسخ دادند و همه ما قدردان مقام والای رهبری هستیم و گوش‌به‌فرمان ایشان تلاش می‌کنیم که این گفتمان را پیش ببریم.

مدیر حوزه‌های علمیه خاطرنشان کرد: ما جمع شده‌ایم که به فلسطینیان بگوییم ما با شما هستیم و پای اسلام، انقلاب و آرمان‌های شهدا ایستاده‌ایم و امروز مردم، مراجع، مسئولان و جوانان قم با فلسطین اعلام همبستگی می‌کنند و با خدای خود و رسول خدا و اولیای الهی عهد و میثاق فداکاری تا پای جان می‌بندند.

خبرنگار:یوسف شعبانعلی

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha