پنجشنبه ۲۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱ ذیقعدهٔ ۱۴۴۵ | May 9, 2024
امام‌جمعه کهک

حوزه/ امام‌جمعه کهک گفت: جنایات بی‌رحمانه سران رژیم صهیونیستی ریشه در افکار عمومی و مطالبات وحشیانه شهرک‌نشینان اسرائیلی دارد که سرسختانه از سران جانی خود کشتار فلسطینیان را مطالبه می‌کنند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه، حجت‌الاسلام صبوری فیروزآبادی امروز در خطبه‌های نمازجمعه شهر کهک و در ادامه مباحث مرتبط با فضائل و رذائل اخلاقی به بررسی اهمیت قساوت قلب در روایات معصومین (ع) پرداخت.

وی ادامه داد: در بسیاری از موارد، واژه قلب در روایات به معنای روح و جان آدمی به‌کاررفته و سفارشات متعددی نسبت به مراقبت از آن در برابر رذایل و امراض معنوی به‌عمل‌آمده است.

حجت‌الاسلام صبوری فیروزآبادی تأکید کرد: به فرموده امام باقر (ع) قلب انسان‌ها چهار گونه است: «قلبٌ فیه نفاق و ایمان، اِذا أَدْرَکَ الْمَوْت صاحِبَه عَلی نِفاقِهِ هَلَکَ، وَ اِنْ أَدْرَکَهُ عَلی ایمانِهِ نَجی»؛ دلی که درآن نفاق و ایمان هر دو هست، پس اگر هنگام مرگ، صاحب آن نفاق داشته باشد هلاک شده و اگر با ایمان باشد نجات می یابد. «وَ قَلْبٌ مَنْکوُسٌ وَ هُوَ قَلْبُ الْمُشْرِکِ»؛ دل وارونه و آن دل مشرک است.

وی ادامه داد: «وَ قَلْبٌ مَطْبُوعٌ وَ هُوَ قَلْبُ الْمُنافِقِ»؛ دلی که چرکین و زنگ زده و بسته و آن دل منافق است. «وَ قَلْبُ اَزْهَر اَجْرَد، وَ هُوَ قَلْبُ الْمُؤْمِنِ فیهِ کَهَیْئَةِ السَّراجِ اِنْ أَعْطاهُ اللّه شکر وَ اِنِ اِبْتَلاهُ صَبر»؛ دل فروزنده و پاک و آن دل مؤمنین است که به مانند چراغی فروزان درآن است، اگر خداوند به او نعمت دهد سپاس می گزارد و اگر بر او بلا فرستد صبر می نماید.

حجت‌الاسلام صبوری فیروزآبادی تصریح کرد: بر اساس روایات، یکی از مهمترین امراض قلبی که می تواند آسیبهای غیرقابل جبرانی به روح انسان وارد کند عبارت است از قساوت قلب. امام باقر(ع) می‌فرماید: «وَ ما ضُرِبَ عَبْدٌ بِعُقُوبَۀٍ اَعْظَمَ مِنْ قَسْوَۀِ الْقَلْب»؛ و هیچ بنده‌ای وجود ندارد که به ‌مثل قساوت قلب، عقوبت شده باشد.

امام‌جمعه کهک در ابتدای خطبه دوم نمازجمعه ولادت حضرت عبدالعظیم حسنی (ع) را گرامی داشت و به تبیین عظمت و جایگاه این شخصیت بزرگ عالم تشیع پرداخت.

وی در ادامه ددمنشی و جنایات صهیونیست‌ها در نوار غزه و حمله به بیمارستان المعمدانی را محکوم کرد و بیان داشت: امام خامنه‌ای در روزهای اخیر پرده از مسئله مهمی برداشته و فرمودند: بر اساس اطلاعات متعدد، برنامه‌ریزی‌های اخیر در اسرائیل توسط دولت جنایت‌کار آمریکا رقم می‌خورد.

حجت‌الاسلام صبوری فیروزآبادی در ادامه و پس از ذکر برخی دلایل اقدامات اخیر رژیم صهیونیستی در غزه افزود: یکی از مهم‌ترین علل این جنایت بی‌رحمانه، ریشه در مطالبات وحشیانه به‌اصطلاح شهروندان اسرائیلی دارد که همواره و سرسختانه از سران بی‌رحم خود، کشتار فلسطینیان را مطالبه می‌کنند و اینجاست که ماهیت حقیقی این شیاطین برای همگان آشکار می‌شود.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha