یکشنبه ۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 28, 2024
پرچم ایران

حوزه/ تاریخ جهان اسلام به خصوص فلسطین پر است از محافظه‌کاری، سستی، خیانت، سخنان نمایشی و بدون عمل برخی از سران جهان اسلام که یا شناخت صحیحی از رسالت خود نداشتند و یا به دلیل نگاه دنیایی، منافع شخصی خود را بر مصالح جهان اسلام ترجیح دادند.

به گزارش خبرگزاری حوزه محسن رضایی فعال فرهنگی در یادداشتی با عنوان «نقش ایران در پر کردن خلأ تاریخی جهان اسلام»، آورده است:

تاریخ جهان اسلام به خصوص فلسطین پر است از محافظه‌کاری، سستی، خیانت، سخنان نمایشی و بدون عمل برخی از سران جهان اسلام که یا شناخت صحیحی از رسالت خود نداشتند و یا به دلیل نگاه دنیایی، منافع شخصی خود را بر مصالح جهان اسلام ترجیح دادند.

منفعلانه عمل کردن در مقابل نظام استکبار و همراه شدن با طرح‌های خبیثانه آنها، موجب تسلط دشمنان بر مقدّرات جهان اسلام و مشکلات فراوان برای امت اسلام شد.

عمل نکردن به اندیشه قرآنی جهاد و مقاومت و نفهمیدن هدف نظام سلطه از طرح‌هایی مانند «صلح و سازش»، اسرائیل را در میان کشورهای اسلامی، روز به روز قوی‌تر و خسارتهای آن را برای امت اسلام بیشتر کرد.

این در حالی است که غالب مسلمانان به خصوص جوانان بر اساس آموزه‌های دینی، همواره آماده دفاع از کیان اسلام و منافع مسلمین بوده و هستند اما سران کشورهای اسلامی نتوانستند و یا نخواستند از این ظرفیت بی‌پایان به خوبی در جهت اتحاد و قوی کردن جهان اسلام و ایجاد تمدن اسلامی استفاده کنند.

با پیروزی انقلاب اسلامی که حضرت امام(ره) مساله فلسطین را به عنوان یکی از مهم‌ترین و اساسی‌ترین مسائل جهان اسلام مطرح کرد، ایران اسلامی با هدایتهای امام و رهبری تلاش کرد تا خلا تاریخی در جهان اسلام را جبران کند لذا به پشتیبانی از گروه‌ها و مجموعه‌هایی که آمادگی دفاع از فلسطین و جانفشانی برای کیان اسلام را داشتند پرداخت و به تدریج آنها را هم از نظر تسلیحاتی مجهّز کرد و هم از جهت فنی و مهندسی توانمند ساخت تا با توان و تخصص خود، بخشی از امکانات و تجهیزات نظامی و دفاعی خود را تولید کنند.

بعد از ۴۰ سال از حمایتهای مستمر و بی‌دریغ ایران، اکنون این گروه‌ها تبدیل به جبهه قوی و یکپارچه مقاومت در جهان اسلام شده‌اند و علاوه بر خنثی کردن نقشه‌ها و طرح‌های خبیثانه نظام استکبار در غرب آسیا مانند فتنه داعش، عرصه را بر رژیم غاصب صهیونیستی نیز تنگ کرده‌اند.

توان و قدرت رزم جبهه مقاومت به حدی است که از ابتدای عملیات طوفان‌الاقصی تاکنون تنها بخشی از این توان به صحنه آمده و توانسته بیش از همه جنگ‌های گذشته، به رژیم صهیونیستی خسارت وارد کرده و آن را دچار خسارت غیر قابل ترمیم کند.

هر چند کشتار وحشیانه مردم بی‌دفاع و نسل‌کشی در غزه توسط اسرائیل، جراحت بسیار بزرگی است که همه امت اسلام را داغدار کرده و همه آزادگان جهان را بی‌تاب، اما باید در نظر داشت بر اساس نظر همه کارشناسان، تا کنون رژیم صهیونیستی شکست‌خورده قطعی این جنگ است و در عرصه نظامی دست برتر با رزمندگان اسلام است.

اکنون رژیم صهیونیستی با مشکلات متعددی از جمله این موارد روبرو است: عملیات متعدد و هرروزه نظامی جبهه مقاومت، فضای انتقادی داخلی اسرائیل، جو نفرت علیه اسرائیل در رسانه‌ها و فضای مجازی، محکومیت رژیم صهیونیستی در میان کشورهای جهان و ...

زمان هر چه بگذرد، تاب‌آوری اسرائیل در مقابل مجموعه مشکلات، کمتر خواهد شد و بازیابی قدرت این رژیم جنایتکار غیر ممکن خواهد بود. بر همین اساس در شرایط فعلی، جبهه مقاومت نه در موضع ضعف و انفعال قرار دارد و نه مانند جنگهای گذشته با اسرائیل، به دنبال دفاع از خود در برابر حملات پیش‌دستانه رژیم صهیونیستی است بلکه به دنبال گام برداشتن برای اضمحلال نهایی این رژیم جنایتکار از روی زمین در آینده نزدیک است.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha