سه‌شنبه ۱۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۱ شوال ۱۴۴۵ | Apr 30, 2024
شرف الدین

حوزه / یک تهیه‌کننده سینما گفت: جنایت عظیمی که هم اکنون توسط رژیم صهیونیستی در غزه رخ می‌دهد تنها یک عملیات نظامی و نسل کشی نیست بلکه به عنوان هجمه‌ای رسانه‌ای نیز می‌توان از آن نام برد.

محمدرضا شرف‌الدین، تهیه کننده سینما در گفت‌وگو با خبرگزاری حوزه اظهار کرد: جنایت عظیمی که هم اکنون توسط رژیم صهیونیستی در غزه رخ می‌دهد تنها یک عملیات نظامی و نسل کشی نیست بلکه به عنوان هجمه‌ای رسانه‌ای نیز می‌توان از آن نام برد زیرا دستگاه‌های تبلیغاتی غرب به روش‌های مختلف در حال توجیه حمله‌های اسرائیل هستند و چشمان خود را روی جنایات غزه بسته‌اند.


وی افزود: البته مردم سراسر جهان به واسطه گسترش فضای مجازی آگاه شده‌اند برای همین هم می‌بینیم در گوشه گوشه جهان حرکت‌های اعتراضی بابت حمله اسرائیل به نوار غزه صورت می‌گیرد. این اعتراضات نیز تنها به مسلمانان خلاصه نمی‌شود بلکه تمام آزادگان جهان نسبت به اتفاقات رخ داده از خود عکس‌العمل نشان می‌دهند.

این تهیه‌کننده تاکید کرد: در شرایط جنگ رسانه‌ای که پیش آمده، نیاز است تا بتوانیم در حوزه رسانه، عکس‌العمل کافی را داشته باشیم. یعنی برنامه‌های تولیدی خود نسبت به آگاه‌سازی مردم جهان اقدام کنیم البته در این میان خیزش‌های مردمی هم می‌تواند در آگاه‌سازی عمومی نقشی قابل توجه داشته باشد.

شرف‌الدین در پاسخ به این سوال که هنرمندان به چه طریق قادرند جنایات رژیم صهیونیستی را محکوم کنند؟ گفت: اولین اقدامی که چهره‌های مطرح به ویژه هنرمندان می‌توانند در این رابطه داشته باشند محکوم کردن جنایات رژیم صهیونیستی در صفحات شخصی خود در فضای مجازی است. صفحات هنرمندان دنبال کننده بسیار دارد برای همین همراهی آنها با مردم غزه انتظار می‌رود تبعات مثبت بسیاری برای فلسطینیان به همراه داشته باشد.

وی افزود: اقدامات دیگری که هنرمندان قادرند انجام دهند برنامه‌سازی‌های نمایشی و هنری است. این اتفاق در تمامی بخش‌های هنری باید رخ دهد یعنی فیلمساز فیلم بسازد. خواننده آهنگی با محوریت فلسطین بخواند. نقاش در این رابطه تصویری خلق کند. درضمن این تولیدات باید از سوی نهادهای فرهنگی، حمایت شده تا زمینه پخش گسترده آن فراهم آید.

شرف‌الدین در انتها تصریح کرد: سکوت برخی نهادهای و مراکز به ظاهر حفظ حقوق بشر، پیرامون نسل‌کشی در غزه نشان می‌دهد که ادعاهای آنها هیچ پایه و اساسی ندارد. این نکته به نظرم در قالب فیلم و سریال قادر است جذابیت بسیاری داشته باشد البته باید توجه داشت مفاهیم مورد نظر بدون شعار مطرح شود.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha