سه‌شنبه ۲۵ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۶ ذیقعدهٔ ۱۴۴۵ | May 14, 2024
ساوه

حوزه/ نشست"چگونگی حل مسئله و مواجهه طلاب با پدیده ها و بحران های اجتماعی" در مؤسسه آموزش عالی ریحانة الرسول (س) ساوه برگزار شد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه از اراک، به همت معاونت فرهنگی موسسه آموزش عالی حوزوی ریحانة الرسول سلام الله علیها ساوه امروز نشست "چگونگی حل مسئله و مواجهه طلاب با پدیده ها و بحران های اجتماعی" با هدف ارتقای سلامت اجتماعی خانواده و پیشگیری از بحران های اجتماعی با حضور خانم مریم عسگری کارشناس سلامت روان دانشکده علوم پزشکی ساوه در این موسسه برگزار شد.

خانم عسگری در بیان مهارت حل مسئله اظهار کرد: دو مدل حل مسئله وجود دارد: هیجان مداری و مسئله مداری.

وی ادامه داد: گاهی مشکل قابل درمان نمی باشد و لازم است هیجان آن مدیریت شود و با کنترل خشم، ترس و ناامیدی و ... می توان مشکل را برطرف نمود و در سایر مشکلات، مدل مسئله مداری راهگشا خواهد بود.

کارشناس سلامت روان دانشکده علوم پزشکی ساوه در ادامه با توضیح مراحل مسئله مداری، اظهار کرد: اولین مرحله از مهارت حل مسئله، پذیرش واقعیت است بدین معنا که فرد بپذیرد که مسئله ای وجود دارد و تعریف مشخصی از آن ارائه نموده و در این تعریف به شش سؤال اصلی، علت اصلی مسئله، زمان پیدایش آن، نقش دیگران در مسئله، مکان پیدایش مسئله، چرایی و چگونگی آن پاسخ دهد.

وی در ادامه افزود: برای حل مسئله از طریق بارش فکری راه های مختلف ملاحظه و بهترین راهکار حل مسئله که کمترین زیان و بهترین سود را داراست؛ انتخاب گردد.

عسگری در پایان ضمن توصیه به مطالعه داستان های مختلف و حضور در جلسات گروهی و بهره مندی از ایده های مختلف برای دستیابی به راه حل بهتر به سؤالات طلاب پاسخ داد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha