شنبه ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۸ شوال ۱۴۴۵ | Apr 27, 2024
حجت الاسلام ابوترابی فر

حوزه / امام جمعه موقت تهران گفت: همه باید تلاش کنیم یاد و آرمان‌های ارزشمند شهدا از یادمان نرود و در هر شرایطی از مسیر متعالی شهدای عزیز که آرامش خود را فدای امنیت عموم مردم کردند، خارج نشویم.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه از قزوین، حجت الاسلام والمسلمین سید محمد حسن ابوترابی‌فرد امروز در دیدار با اعضای کنگره شعر امنیت استان قزوین، اظهار داشت: همه ما باید تلاش کنیم یاد و آرمان‌های ارزشمند شهدا از یادمان نرود و در هر شرایطی از مسیر متعالی شهدای عزیز که آرامش خود را فدای امنیت عموم مردم کردند، خارج نشویم.

حجت الاسلام والمسلمین ابوترابی فرد با بیان اینکه شهدا سرمایه اصلی نظام هستند، خاطرنشان کرد: افتخارآفرینانی که جانشان را در دفاع از کشور نثار کردند و حاصل آن، امنیت و آرامش حاکم بر جامعه است.

امام جمعه موقت تهران تصریح کرد: این بزرگان عظیم‌ترین سرمایه خود را که جانشان بود در کف دست گرفتند و برای دفاع از اسلام به جنگ با کفار رفتند و به‌شهادت رسیدند و در اعلی علیین میهمان خداوند شدند.

وی ادامه داد: «وقتی شهدای کربلا به میدان می‌رفتند، سیدالشهدا (ع) آیه «مِنَ المُؤمِنینَ رِجالٌ صَدَقوا ما عاهَدُوا اللَّهَ عَلَیهِ» را قرائت می‌کردند، در بین بندگان خوب و صالح خدا کسانی هستند که در عهدی که با خدای خود بستند پای بند بودند، اما هستند کسانی که هنوز جزو منتظرانند.

امام جمعه موقت تهران عنوان کرد: بنا به روایتی از امیرالمومنین(ع)، وقتی شهدا در صحرای محشر وارد می‌شوند، همه حتی امامان و پیامبران به احترام آن‌ها از مرکب پیاده می‌شوند، جمال و جبروت شهدا به قدری است که همه محو ابهت آن‌ها می‌شوند، شهدا کسانی هستند که در آن زمان بیش از ۷۰ هزار نفر را شفیع خواهند شد.

وی ادامه داد: شهدا در قهقهه مستانه و شادی وصول خود نزد خدا روزی می‌خورند، تنها کسانی که در روز قیامت آرزو می‌کنند به دنیا بازگردند، شهدا هستند زیرا به حدی جایگاهشان در نزد خدا رفیع است که می‌خواهند به دنیا بازگردند و مجدد شهید شوند.

وی اظهار کرد: در منطقه‌ای قرار داریم که همه اشقیا و استکبار به‌دنبال ایجاد ناامنی در این کشور و منطقه و جهان اسلام هستند، اما فرزندان رشید اسلام و بندگان صالح خدا بر روی زمین، امنیت پایداری را ایجاد کرده‌اند.

حجت الاسلام والمسلمین ابوترابی خاطرنشان کرد: جاودان ماندن در جوار خداوند، بهترین پاداشی است که به شهدا اعطا می‌شود.

در پایان امام جمعه موقت تهران، از دست اندرکاران ستاد کنگره شعر شهدای امنیت قدردانی کرد.

حجت الاسلام حسین علاءالدین دبیر کنگره شعر شهدای امنیت نیز گزارشی از برنامه‌های این کنگره کشوری در استان قزوین ارائه کرد.

اجازه ندهیم آرمان‌های ارزشمند شهدا به فراموشی سپرده شود 

انتهای پیام /

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha