یکشنبه ۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 28, 2024
امام جمعه گناوه

امام جمعه گناوه تصریح کرد: امروز دشمن بیشترین سرمایه‌گذاری را روی نسل نوجوان و روی دانش آموزان کرده و می‌خواهد باورها و اعتقادات آنان را تضعیف کند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه از بوشهر، حجت الاسلام سید عبدالحسین رکنی حسینی امام جمعه گناوه امروز در نشست فرماندهی سپاه انصارالحسین(ع)، فرمانده بسیج دانش آموزی و رئیس آموزش و پرورش شهرستان با گرامیداشت یاد و خاطره شهدا بیان داشت: قطعاً امروز وظیفه ما در قبال نسل آینده انقلاب و نسل نوجوان بسیار سنگین است.

وی افزود: نوجوانی مرحله ای بسیار حساس از زندگی ما انسان‌ها را تشکیل می‌دهد و آنچه می‌تواند آینده نوجوانان را رقم زند، بحث تربیت نوجوان می باشد و این وظیفه به عهده تمام عزیزان در عرصه تعلیم و تربیت است.

امام جمعه گناوه ادامه داد: حضرت امیرالمومنین(ع) تعبیر بسیار زیبایی در رابطه با نوجوانان دارد که هر نوجوان ظرفیت و قابلیتی دارد که ما باید از این ظرفیت‌ها استفاده نماییم. امام علی (ع) فرمودند «قلب نوجوان مانند یک زمین خالی است، و این زمین خالی در اختیار ماست»، لذا اگر انسان بتواند از این زمین خالی خوب بهره‌برداری کند، محصولی خوب در این زمین خالی کشت می‌شود.

وی افزود: هرچه در این زمین خالی و در قلب نوجوان ریخته شود، قلب نوجوان آن را می‌پذیرد، لذا باید از فرصتی که در اختیار متولیان امر تعلیم و تربیت قرار گرفته، حداکثر استفاده را ببریم.

حجت الاسلام رکنی حسینی بیان کرد: مقام معظم رهبری می فرمایند «من نسبت به آینده تبلیغ نگرانم،پس امروز وظیفه ما به عنوان ترسیم کنندگان آینده نظام اسلامی این است که این وظیفه سنگین را به درستی و با نهایت دقت انجام دهیم».

وی ادامه داد: دانش آموزان در جنگ تحمیلی از کیان این مملکت دفاع کردند، لذا امروزه معاندین و مخالفین ارزش‌های انقلاب اسلامی فداکاری‌های نوجوانان را در ۸ سال دفاع مقدس زیر سؤال می‌برند و حتی علیه شهید فهمیده تبلیغ کرده و می‌گویند این یک افسانه بوده است.

امام جمعه گناوه افزود: امروز در فلسطین و مقاومت می بینیم که این مسائل افسانه نیستند و یک واقعیت حقیقی و خارجی هستند. ما امروز می‌بینیم به برکت نظام اسلامی همه نوجوانان بیدار شده اند. اگر می‌بینیم امروز مقاومت در سراسر عالم علیه ظلم و جور قیام می‌کند به این خاطر است که از انقلاب اسلامی درس گرفته اند.

امام جمعه گناوه با بیان اینکه حضور شما دانش‌آموزان در مدارس می‌تواند تمام توطئه های دشمن را نقش بر آب کند گفت: هفته نوجوان که از روز هشتم آبان، شهادت دانش آموزش عزیز شهید فهمیده آغاز می شود تا سیزدهم آبان که روز استکبار ستیزی و مبارزه نام گذاری شده، ادامه دارد. در روز ۱۳ آبان زنگ استکبار ستیزی در تمام مدارس نواخته خواهد شد و حضور شما دانش‌آموزان عزیز می‌تواند مایه دلگرمی مسئولان و خنثی کننده تبلیغات مسموم دشمن باشد. لذا نسبت به اعتقادات خود با صلابت و با اقتدار و با منطق بایستید و دفاع کنید.

وی ادامه داد: امروز دشمن بیشترین سرمایه‌گذاری را روی نسل نوجوان و روی دانش آموزان کرده و می‌خواهد باورها و اعتقادات آنان را تضعیف کند، لذا وظیفه شما به عنوان دانش آموز تراز انقلاب اسلامی سنگین‌تر می شود.

انتهای پیام/

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha