شنبه ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۸ شوال ۱۴۴۵ | Apr 27, 2024
کد خبر: 1116457
۱۰ آبان ۱۴۰۲ - ۰۷:۰۱
image.png

امام محله مسجد امام حسین علیه السلام قریب به ۱۶ سال است که در شهرستان چرام از توابع کهگیلویه و بویراحمد مشغول تبلیغ و فعالیت‌های فرهنگی و خدمت رسانی به مردم است.

خبرگزاری حوزه - یاسوج/ حجت الاسلام سید شریف خاضع، امام محله مسجد امام حسین علیه السلام قریب به ۱۶ سال است که در شهرستان چرام از توابع کهگیلویه و بویراحمد مشغول تبلیغ و فعالیت‌های فرهنگی و خدمت رسانی به مردم است.

در این مسجد برنامه های فرهنگی و اجتماعی و برگزاری نمازهای جماعت در سه وعده، مراسمات دعای توسل، عاشورا و کمیل و مناسبت‌هایی چون ایام شهادت و موالید اهل بیت(ع) و مراسمات ایام محرم و صفر و ماه رمضان به صورت باشکوه برگزار می‌شود؛ همچنین کلاس‌های تربیتی و آموزشی برای نوجوانان و جوانان و کلاس‌های آموزش خانواده برای بانوان مسجد نیز مورد استقبال قرار گرفته است.

۱۶ سال مجاهدت‌ یک امام محله در سنگر مسجد

حجت الاسلام خاضع همچنین در زمینه مشاوره جهت بررسی معضلات اجتماعی و تربیتی به صورت حضوری و تلفنی فعالیت دارد؛ جلسات شبی با قرآن و کلاس قرآن در مسجد و جلسات هفتگی آموزش قرآن در منازل به صورت چرخشی برگزار می‌شود. ساماندهی و رسیدگی به خانواده های نیازمند و ایجاد شبکه نیکوکاری از طریق مأمومین و اهالی مسجد جهت رسیدگی پیوسته به نیازمندان و تهیه اقلام مورد نیاز نیز از جمله اقدامات خوبی بوده که با همراهی اهالی انجام شده است.

با توجه به قدیمی بودن مسجد و فضای کوچک که برای برگزاری مراسمات و حتی نمازهای جماعت مناسب نبود، با همراهی خیرین و مشارکت‌های مردمی در این زمینه قدم‌های مثبتی برداشته شد؛ از سال ۹۳ اقدام به تخریب و بازسازی مسجد با فضایی سه برابر گذشته کلید خورد و امسال مسجد با مساحتی بالغ بر ۸۰۰ متر زیر بنا به بهره برداری کامل رسید. تمام هزینه‌های ساخت و ساز با مشارکت مردمی و کمک‌های کاملاً مردمی انجام گرفت. مسجد امام حسین علیه السلام هم اکنون بزرگترین و با کیفیت ترین مسجد در شهرستان است.

۱۶ سال مجاهدت‌ یک امام محله در سنگر مسجد

برگزاری اردوهای هفتگی، ماهانه و سالانه برای نوجوانان و جوانان، برادران و خواهران و همچنین اردوهای خانوادگی نیز همواره جزو برنامه‌های این مسجد بوده است. فعالیت های جهادی و تلاش برای محرومیت زدایی نیز مغفول نمانده؛ این دست کارها با استفاده از ظرفیت مردمی در روستا عملیاتی می‌شود.

۱۱۲ میلیون ۶۵۵ هزار تومان کمک‌ برای تهیه اقلام جهت توزیع بین نیازمندان بی‌کار متأهل، شامل ۶۰۰ بسته ۱۶۷ هزار تومانی، با همراهی خیریه ها و کانون‌ها تأمین شده است.

۱۶ سال مجاهدت‌ یک امام محله در سنگر مسجد

استفاده از مشارکت مردمی و سرمایه های اجتماعی در برنامه ها و ایجاد نشاط اجتماعی و معنوی در قالب برگزاری اردوها، رمز موفقیت‌ این امام محله است که زمینه استقبال گسترده اهالی از برنامه‌های مسجد را فراهم کرده است.

فعالیت در کانون فرهنگی محبین اهل بیت(ع) ویژه نوجوانان و جوانان و برپایی ایستگاه کودکانه نیز از دیگر اقداماتی است که به همت این امام محله صورت گرفته است.

۱۶ سال مجاهدت‌ یک امام محله در سنگر مسجد

انتهای پیام/

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha