یکشنبه ۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 28, 2024
تصاویر / معارفه مدیر مرکز مشاوره حوزه علمیه قزوین با حضور مدیر حوزه علمیه استان قزوین

حوزه / در مراسمی با حضور مدیر مرکز مشاوره حوزه‌های علمیه کشور و مدیر حوزه علمیه استان قزوین، حجت الاسلام علی محمدی به عنوان مدیر مرکز مشاوره حوزه علمیه قزوین معرفی و از تلاش‌های حجت الاسلام زارعی مدیر سابق تقدیر شد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه در قزوین حجت الاسلام و المسلمین علی اکبر شورورزی مدیر مرکز مشاوره حوزه‌های علمیه کشور امروز در مراسم معارفه مدیر جدید مرکز مشاوره حوزه علمیه قزوین، اطهار داشت: تأکید ویژه مدیر حوزه‌های علمیه این است که در مراکز استان‌ها با رویکرد اسلامی و تخصصی مرکز مشاوره داشته باشیم.

حجت الاسلام شورورزی خاطرنشان کرد: متأسفانه مراکز مشاوره در برخی از استان‌ها چه به لحاظ محتوا و چه شکل و ساختار وضعیت مناسبی را ندارد، از این رو می‌طلبد جامعه روحانیت و متخصصین در مراکز استان‌ها نسبت به این مسئله نگاه اسلامی و تخصصی داشته باشند.

وی به مؤلفه‌های تأسیس مراکز مشاوره در استان‌ها، تصریح کرد: برای مراکز مشاوره‌ای که در سراسر کشور افتتاح می‌شود تدابیر امنیتی به لحاظ تخصصی فراهم شده به این معنا که هر کس می‌خواهد وارد فضای مشاوره شود علاوه بر دارا بودن مدارک تخصصی باید مورد مصاحبه عمومی، تخصصی و استعداد سنجی قرار بگیرد.

حجت الاسلام شورورزی به فاکتورهای مصاحبه عمومی و استعداد سنجی اشاره و عنوان کرد: در مصاحبه عمومی آنچه مورد تشخیص قرار می‌گیرد این نکته است که آیا فرد به لحاظ شخصیتی در حالت نرمال و مطلوب قرار دارد، همچنین در حالت استعداد سنجی هشت حیطه وجود دارد که باید ارزیابی کرد که فرد مشاور با کدام حیطه‌ها تناسب دارد.

مدیر مرکز مشاوره حوزه‌های علمیه کشور تصریح کرد: در بخش مصاحبه تخصصی نود و نه درصد افرادی که وارد این بخش می‌شوند، قبول مشروط خواهند شد به این معنا که افراد باید یک سیر کارگاهی را طی کنند تا بتوانند وارد اتاق مشاوره شوند در نهایت پس از طی این مراحل مورد تایید نهایی قرار می‌گیرند.

وی ادامه داد: در ستاد مشاوره اسلامی حوزه‌های علمیه، هشت گروه علمی تشکیل شده که دارای چهار رکن مدیر گروه، دبیر، هسته علمی و اعضای پیوسته و وابسته گروه است، خوشبختانه به برکت رعایت خط قرمزهای اسلامی که تخصصی هم بوده تاکنون هیچگونه خطا و اشتباهی از این مرکز صادر نشده است.

سپس حجت الاسلام علی محمدی به عنوان مدیر مرکز مشاوره حوزه علمیه قزوین معرفی و از تلاش‌های حجت الاسلام زارعی مدیر سابق تقدیر شد .

«محمدی» مدیر مرکز مشاوره حوزه علمیه قزوین شد

«محمدی» مدیر مرکز مشاوره حوزه علمیه قزوین شد

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha