شنبه ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۸ شوال ۱۴۴۵ | Apr 27, 2024
حجت الاسلام رضا زاده

حوزه / حجت الاسلام رضا زاده در سفر یک روزه به قزوین با مدیر حوزه علمیه و جمعی از  مدیران مدارس دیدار و گفت‌وگو کرد. 

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه در قزوین حجت الاسلام و المسلمین محمد حسین رضازاده مسئول دفتر سیاسی اجتماعی حوزه های علمیه کشور امروز در دیدار با مدیر حوزه علمیه استان قزوین و مدیران مدارس علمیه استان، گفت: دفتر اجتماعی سیاسی حوزه چند سال است که فعالیت خود را آغاز کرده و این امر نشان دهنده اهتمام مسئولان بالادستی حوزه به مسئله رشد سیاسی اجتماعی و کنش گری اجتماعی و سیاسی حوزویان است.

وی خاطرنشان کرد: حوزه های علمیه همیشه فعالیت های سیاسی و اجتماعی داشته اند اما این فعالیت ها از سال ۱۳۹۵به صورت هدفمند و نظام مند دنبال شد و در این مدت تلاش‌های بسیار خوبی در ستاد حوزه های علمیه انجام شده است.

مسئول دفتر سیاسی اجتماعی حوزه های علمیه کشور در ادامه با توجه به دو محور مهم این دفتر، تصریح کرد: دفتر اجتماعی سیاسی در یک تعریف کلان وظیفه اش در دو محور بیان می شود نخست تربیت سیاسی و اجتماعی حوزویان و دیگری تدبیر بر روی موضوعات مختلف و راهبری افکار عمومی برای به هدف رسیدن مقاصد سیاسی و اجتماعی که از نگاه اسلام و انقلاب ضرورت دارد.

وی ادامه داد: برای رسیدن به این دو محور باید فعال باشیم؛ فعال بودن منوط به این است که ظرفیت های میدانی خود را بشناسیم و آنها را بسط و توسعه دهیم.

مسئول دفتر سیاسی اجتماعی حوزه های علمیه کشور به مسئله انتخابات اشاره و عنوان کرد: مسئولان بالادستی حوزه های علمیه باید در این زمینه به خوبی برنامه ریزی کنند. بخش عمده کار این است که ظرفیت ها را شناخته و گروه های هدف را تعیین نمایند و محتوا را تا نتیجه مطلوب برسانند.

وی اظهار کرد: رویکرد اساسی در انتخابات با محوریت مدارس علمیه پیش می رود؛ مدارس علمیه غیر از وظیفه ذاتی خود که تربیت طلبه است باید به یک پایگاه دینی و اجتماعی برای ارتباط مردم شوند و بخشی از نیازمندی های فکری و اجتماعی جامعه را تامین کنند.

حجت الاسلام رضازاده به مشارکت جدی همه اقشار به ویژه روحانیت در انتخابات اشاره و بیان کرد: مشارکت حداکثری مردم در انتخابات و حضور حماسی آنان در صحنه های انقلاب مایه یأس و ناامیدی دشمنان نظام است.

وی اظهار کرد: حضور حداکثری همه اقشار در انتخابات عمل به منویات مقام معظم رهبری است که زمینه مأیوس نمودن دشمنان را فراهم می‌کند و توطئه مغرضان و معاندین را برای کمرنگ کردن مشارکت مردم فهیم ایران در انتخابات خنثی می‌کند.

حضور حداکثری در انتخابات عمل به منویات مقام معظم رهبری است

انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha