امام جمعه ماکو:

دشمن برای حضور حداقلی مردم ایران در انتخابات آینده برنامه ریزی کرده است

حوزه/ حجت الاسلام هاشمی گفت: امروز نیز یقینا استکبار جهانی آمریکا، برای اینکه ملت ایران در انتخابات اسفند ماه شرکت نکند، یا حداقل کم رنگ شرکت نماید، فتنه‌های مختلفی طراحی نموده تا به دست پیاده نظامان خود در داخل کشور اجرا کند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه از ارومیه، حجت الاسلام سید محمد هاشمی امروز در خطبه‌های نماز جمعه شهرستان ماکو که در مسجد جامع این شهر برگزار شد، اظهار داشت: یوم الله سیزدهم آبان ماه، روز ملی مبارزه با استکبار جهانی، یادآور سه حادثه مهم در تاریخ معاصر است که هر سه آن در یک چیز با هم مشترکند، آن هم عبارت است از روحیه استکبار ستیزی.

وی ادامه داد: سیزدهم آبان ماه سال ۱۳۴۳ مصادف است با سالروز تبعید حضرت امام(ره)، که به‌خاطر مبارزه با تصویب قانون کاپیتولاسیون، توسط مأموران رژیم شاه دستگیر و به دستور آمریکا به ترکیه تبعید شدند و همچنین سالروز راهپیمایی دانش آموزان تهرانی در اعتراض به دخالت‌های آمریکا در ایران است که توسط دژخیمان رژیم شاه به خاک و خون کشیده شدند و به نام روز دانش آموز نامگذاری شده است.

امام جمعه ماکو تصریح کرد: سیزدهم آبان ماه سال ۱۳۵۸ مصادف است با سالروز تسخیر لانه جاسوسی آمریکا که توسط دانشجویان مسلمان پیرو خط امام(ره)، جاسوسان آمریکائی به گروگان گرفته شدند و حضرت امام از این حادثه بزرگ به نام انقلاب دوم یاد کردند، چون اگر پای آنها در کشور باقی می‌ماند، یقینا انقلاب را منحرف می‌کردند، همانطوری که انقلاب مردم مصر را منحرف کردند.

وی افزود: البته روحیه استکبار ستیزی از جمله آرمان‌های مقدس حضرت‌ امام(ره) است و در فرهنگ اسلامی ریشه در آیات وحیانی قرآن دارد.

حجت الاسلام هاشمی گفت: طبق فرهنگ قرآنی تا زمانی که خوی استکبار و ظلم و جور و ستم و آدم کشی در سران آمریکا وجود دارد، مرگ بر آمریکا هم شعار همیشگی ملت ایران خواهد بود و امروز در هر نقطه دنیا اگر قتل و خونریزی انجام می‌شود، رد پای آمریکا در آنجاست، یا به‌طور مستقیم در قتل و خونریزی شرکت دارد و یا قتل نیابتی در آن کشورها انجام می‌دهد.

وی ادامه داد: آمریکا، مردم مظلوم فلسطین را به دست رژیم صهیونیستی قتل عام می‌کند و در غزه رژیم اشغالگر قدس با چراغ سبز آمریکا و غرب، نسل کشی می‌کند که در این نسل کشی، زنان و کودکان را مورد هدف قرار داده است.

وی تصریح کرد: رژیم صهیونیستی باید این را بداند که او هر چقدر بخواهد قوانین بین المللی جنگ را زیر پا قرار دهد و مردم بی‌دفاع فلسطین را قتل عام بکند، باز نخواهد توانست، آن شکستی را که در عملیات طوفان الاقصی از محور مقاومت حماس خورده جبران نماید، رزمندگان اسلام در فلسطین با این عملیات، در شکل‌گیری نظم نوین جهان مهم‌ترین نقش را ایفا کردند.

امام جمعه ماکو عنوان کرد: امروز نیز یقینا استکبار جهانی آمریکا، برای اینکه ملت ایران در انتخابات اسفند ماه شرکت نکند، یا حداقل کم رنگ شرکت نماید، فتنه‌های مختلفی طراحی نموده تا به دست پیاده نظامان خود در داخل کشور اجرا شود، اما ملت ولایت‌مدار و بصیر ایران با حضور گسترده و آگاهانه‌ خود در پای صندوق‌های رأی، این فتنه‌ دشمن را نیز برای بار دیگر خنثی خواهد کرد.

وی گفت: استکبار جهانی آمریکا، برای اینکه بین ملت ایران و مسئولین نظام اسلامی فاصله بیاندازد، جنگ روانی، رسانه‌ای و اقتصادی، از جمله تحریم‌های ناجوانمردانه را بر ملت ایران تحمیل کرده، که برای بار دیگر با شکست مواجه خواهد شد و ملت ایران هم سرافرازانه از این پیچ تاریخی عبور خواهند کرد.

حجت الاسلام هاشمی افزود: آمریکا از اول انقلاب به بهانه‌های مختلف ملت ایران را تحریم گرده، گاه به بهانه فعالیت‌های صلح آمیز هسته‌ای، گاه به بهانه نفوذ منطقه‌ای، گاه به بهانه صنایع دفاعی و تمامی اینها بهانه است، هدف آمریکا این است که در روی زمین امت اسلامی، ملت مسلمان ایران و نظام اسلامی نباشد.

وی اضافه کرد: مقام معظم رهبری در بیانیه‌ گام دوم انقلاب می‌فرماید: تلاشی که غرب در ترویج سبک زندگی غربی، درایرانِ اسلامی انجام داده، زیانهای بی‌جبرانی در عرصه‌ی اخلاقی و اقتصادی و دین و سیاست، هم به کشور و هم به ملت ایران زده است.

امام جمعه ماکو گفت: مقام معظم رهبری می‌فرماید: «امروز مقابله‌ با سبک زندگی غربی، نیازمند جهاد همه جانبه و هوشمندانه‌ی مدیران، کارگزاران، اندیشمندان و فعالان جوان در میدان‌های فرهنگی است. در سایه‌ی سعی و تلاش این عزیزان است که ایران اسلامی خواهد توانست به عنوان الگوی کامل نظام پیشرفته‌ی اسلامی شود».

انتهای پیام. /

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha