دوشنبه ۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 29, 2024
امام جمعه کنگان

حوزه/ امام جمعه کنگان گفت: صنایع فعال در منطقه بایستی نسبت به توسعه زیر ساخت‌های ورزشی و حمایت از تیم‌های ورزشی و ورزشکاران شهرستان توجه بیشتری داشته باشند.  

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه از بوشهر، حجت الاسلام محمود محمودی امام جمعه کنگان صبح امروز در دیدار با جمعی از ورزشکاران به‌مناسبت هفته تربیت بدنی و تجلیل از راه یافتگان به تیم ملی کشور و هیئت‌های برتر این شهرستان با اشاره به تأکید دین مبین اسلام به امر ورزش، اظهار داشت: در اهمیت ورزش همین بس که قرآن توانمندسازی جسمی را در کنار ارزش علم ذکر کرده و وقتی داستان طالوت و جالوت را نقل می‌کند نسبت به حضرت طالوت می‌فرماید: «زادَهُ بَسْطَةً فِی الْعِلْمِ وَ الْجِسْمِ» و شاید این ناظر بر این باشد که بین توانمندی جسمی و کسب علم و دانش نوعی ارتباط تنگاتنگ وجود داشته باشد.

وی بیان کرد: در ارزش ورزش همین بس که پیشوایان دینی ما به لحاظ جسمی هم قهرمان میادین جنگ و نبرد بودند.

رئیس شورای فرهنگ عمومی شهرستان کنگان با اشاره به برخی برکات ورزش، گفت: ورزش از بسیاری از ناهنجاری‌ها در جامعه و بین جوانان و نوجوانان پیشگیری، اضطراب و افسردگی را کاهش و اعتماد به نفس را افزایش می‌دهد.

حجت الاسلام محمودی با بیان اینکه ورزش راهکار سالمی برای آزاد کردن انرژی‌های اندوخته جوان و نوجوان است، بر ضرورت اخلاق و اخلاق مداری در ورزش تأکید کرد و یادآور شد: ورزشکاران به عنوان سفیر و نماینده شهرستان و در بعد ملی نماینده کشور هستند و شایسته است وزارت ورزش بایدها و نبایدهای اخلاقی و منشور اخلاقی برای تیم‌های ورزشی را تدوین نماید.

امام جمعه کنگان خواستار توجه بیشتر صنعت به حوزه ورزش شد و اظهار کرد: صنایع فعال در منطقه بایستی نسبت به توسعه زیر ساخت‌های ورزشی و حمایت از تیم‌های ورزشی و ورزشکاران شهرستان توجه بیشتری داشته باشند.

انتهای پیام/

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha