دوشنبه ۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 29, 2024
آیت‌الله سید احمد علم‌ الهدی

حوزه/ نماینده ولی‌فقیه در استان خراسان رضوی گفت: ۱۳ آبان ۱۳۵۸ ثابت کرد که تدبیر الهی همه‌کاره است. اولین سیلی ملت ایران به چهره آمریکا در این یوم ‎الله زده شد و اکنون پس از ۴۴ سال، آمریکا ذلیل‌تر، بدبخت‌تر و گرفتارتر است و همه باور کرده‌اند که آمریکا هیچ غلطی نمی‌تواند بکند.

به گزارش خبرگزاری حوزه از مشهد مقدس، آیت‌ الله سید احمد علم‌ الهدی، در خطبه سیاسی نماز جمعه این هفته که با حضور پرشور زائران و مجاوران در حرم مطهر رضوی برگزار شد، با اشاره به فرارسیدن ۱۳ آبان روز ملی استکبارستیزی اظهار کرد: امروز ۱۲ آبان است و در آستانه فرارسیدن روز ملی استکبارستیزی هستیم یعنی روزی که ملت ما رویکرد خود را با جریان استکبار جهانی به سرکردگی آمریکای جنایتکار مشخص کرد و البته که جنایات و خباثت این جریان در شرایط کنونی بازهم بیشتر از آن زمان شده است.

یهود باور دارد دست قدرت خدا بسته است

وی با اشاره به آیه ۶۴ سوره مبارکه مائده افزود: برادران و خواهران عزیز، ما در زندگی خود هر موضعی که در دستور کار قرار دهیم، باید مبنای دینی داشته باشیم و معلوم باشد که چه جریانی براساس کدام منطق و حکم در تعیین موضع ما نقش داشته است. در این باره، خداوند عالم در قرآن کریم می‌فرماید «وَقَالَتِ الْیَهُودُ یَدُ اللَّهِ مَغْلُولَةٌ غُلَّتْ أَیْدِیهِمْ وَلُعِنُوا بِمَا قَالُوا بَلْ یَدَاهُ مَبْسُوطَتَانِ یُنْفِقُ کَیْفَ یَشَاءُ وَلَیَزِیدَنَّ کَثِیرًا مِنْهُمْ مَا أُنْزِلَ إِلَیْکَ مِنْ رَبِّکَ طُغْیَانًا وَکُفْرًا وَأَلْقَیْنَا بَیْنَهُمُ الْعَدَاوَةَ وَالْبَغْضَاءَ إِلَیٰ یَوْمِ الْقِیَامَةِ کُلَّمَا أَوْقَدُوا نَارًا لِلْحَرْبِ أَطْفَأَهَا اللَّهُ وَیَسْعَوْنَ فِی الْأَرْضِ فَسَادًا وَاللَّهُ لَا یُحِبُّ الْمُفْسِدِین».

آیت‌الله علم‌الهدی خاطرنشان کرد: در قرآن کریم برخی آیات وجود دارند که از خصایص منفی و رذیلت‌های اخلاقی یهود می‌گویند. این‌ها قابل تطبیق با ویژگی‌های صهیونیستم امروز بین‌المللی در شرایط کنونی است که از جمله این صفات منفی، همین است که در این آیه به آن اشاره‌شده و می‌فرماید یهود باور داشت که دست قدرت خدا بسته است و جریانی به نام طبیعت، همه‌چیز رو جلو می‌برد. صهیونیستم بین‌الملل و مدرنیسم امروز نیز براساس ناسیونالیسم باور دارد که خدا هیچ‌کاره است و انسان باید از همه ظرفیت‌های وجودی خود برای برآورده ساختن اهداف مشروع و نامشروع خود استفاده کند.

«حَسبُنَاالله وَ نِعمَ الوَکیل»، باور جریان حق

وی با اشاره به آیه ۱۷۳ سوره مبارکه آل‌عمران ادامه داد: در مقابل این جریان که باور دارد «یَدُ اللَّهِ مَغْلُولَةٌ» یعنی دست خدا بسته است، جبهه حق نیز به اندیشه‌ای باور دارد که طبق قرآن کریم می‌گوید «الَّذِینَ قَالَ لَهُمُ النَّاسُ إِنَّ النَّاسَ قَدْ جَمَعُوا لَکُمْ فَاخْشَوْهُمْ فَزَادَهُمْ إِیمَانًا وَقَالُوا حَسْبُنَا اللَّهُ وَنِعْمَ الْوَکِیلُ» یعنی جریان حق حتی زمانی که انبوه دشمنان دین خدا را می‌بینند، بازهم ایمانشان مضاعف می‌شود و در دل می‌گویند خدا برای ما کافی است.

نماینده ولی‌فقیه در استان خراسان رضوی تصریح کرد: در ۱۳ آبان ۱۳۴۳، امام را دستگیر و به ترکیه نفی بلد کردند زیرا اعتقاد داشتند خدا هیچ‌کاره است درحالی که خدا تدبیر کرد محبوبیت امام روزبه‌روز مضاعف شود و اندیشه او هزاران هزار سرباز بصیر و روشن‌بین بسازد. ۱۴ سال پس از این هم نوجوانان دانش‌آموز و جوانان دانشجو را در دانشگاه تهران کشتند. برادران و خواهران، این‌ها در سال ۱۳۵۷ عادت خود به کودک کشی را در دانشگاه تهران نشان دادند و امروز نیز صهیونیست‌ها شاگرد آمریکایی‌ها هستند و کودک کشی امروز در غزه، به دست خود آمریکایی‌های جنایتکار صورت می‌گیرد.

۱۳ آبان ۱۳۵۸، سیلی مردم ایران به آمریکا

وی تأکید کرد: ۱۳ آبان ۵۸ ثابت شد که تدبیر الهی همه‌کاره است. اولین سیلی ملت ایران به چهره آمریکا در این یوم الله زده شد و اگرچه خیلی از سیاستمداران همچون زمانه حال، از واکنش ایالات‌متحده مرعوب و وحشت‌زده بودند اما در حقیقت دیدیم آن‌ها هیچ غلطی هم نتوانستند بکنند. از این جماعت بعضی‌هایشان هم از کشور فرار کردند تا از خشم آمریکا در امان باشند اما امام ایستاد زیرا امام خدا داشت و اکنون پس از ۴۴ سال، آمریکا ذلیل‌تر، بدبخت‌تر و گرفتارتر از آن زمان شده و اکنون همه باور کرده‌اند که آمریکا هیچ غلطی نمی‌تواند بکند.

دست قدرت خدا در فلسطین نمایان است

امام‌جمعه مشهد با اشاره به جدیدترین تحولات فلسطین گفت: امروز در فلسطین جمعیت فلسطینیان عرب بسیار بیشتر از جمعیت صهیونیست‌ها و یهودیان است و بنابراین، جنایت‌هایی که امروز بر سر مردم غزه می‌آید، منجر به عصبانیت ملتی شده که نتیجه آن برای آمریکا و اسرائیل بسیار گران خواهد بود. علاوه بر این، این خشم فراگیر به اتحاد سراسری مسلمانان انجامیده و امروز شما می‌توانید ببینید چه در کشورهای منطقه رخ می‌دهد. این خشم در تظاهرات و شعار محدود نخواهد ماند و وحشت همیشگی غرب بعد از جنگ جهانی دوم اکنون محقق شده که جهان اسلام متحد و یکپارچه در برابر مطامع استکبار غرب ایستادگی کند.

وی بیان کرد: امروز مسئله عادی‌سازی روابط با کشورهای منطقه به یک رؤیا برای صهیونیست‌ها تبدیل شده زیرا آن‌هایی هم که فریب خورده‌اند، به‌تدریج در حال فراخواندن سفرا و لغو عادی‌سازی روابط هستند. یکی دیگر از دستاوردهای وقایع اخیر فلسطین نیز آن بود که جریان مقاومت نه یک گروه تروریستی بلکه یک جریان برحق است که به رهبری ایران، اکنون دل‌های مردم دنیا را در برابر مظالم اسرائیل در غزه یکپارچه و هم‌نظر کرد. در مقابل این، آمریکا هم منفور جهانی شد و دیگر هیچ‌کس به این کشور به چشم مدینه فاضله و منجی نگاه نمی‌کند. این‌ها همه نتیجه اثبات یک نکته است و آن اینکه برخلاف عقیده یهود، دست قدرت خدا بسته نیست زیرا در دل جنایت‌ها، خدا با دست خودشان، خودشان را رسوا کرده تا یک‌بار دیگر ثابت شود که خدا همه‌کاره است.

انتهای پیام/

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha