دوشنبه ۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 29, 2024
امام جمعه شبانکاره

حوزه/ امام جمعه شبانکاره با اشاره به اینکه صحنه گردان و کارگردان اصلی وقایع رخ داده در فلسطین، آمریکای جنایتکار است، گفت: البته باید بدانند پایگاه‌های آمریکا، هدف گروه‌های مقاومت خواهد بود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه از بوشهر، حجت الاسلام محمد پردل امام جمعه شبانکاره در خطبه‌های نماز جمعه این هفته شبانکاره، اظهار داشت: سیزده آبان روز بسیار مهمی است، به یک معنا روز دانش‌ آموز است، به یک معنا روز دانشجو، به یک معنا روز استواری ملت ایران در مقابل ترفند استکبار است.

وی با بیان اینکه یکی از مهمترین روزها در جریان پیروزی انقلاب اسلامی ۱۳ آبان است که در این روز سه اتفاق مهم رخ داد، گفت: اولین اتفاق مهم تبعید بنیانگذار کبیر انقلاب اسلامی حضرت امام خمینی(ره) از ایران به ترکیه (۱۳۴۳ش) بود.

امام جمعه شبانکاره دومین اتفاق مهم ۱۳ آبان را کشتار ۵۶ دانش‌آموز به دست ایادی آمریکا در سال ۵۷ برشمرد و بیان کرد: سومین اتفاق مهم ۱۳ آبان نیز تسخیر لانه جاسوسی آمریکا به دست دانشجویان پیرو خط امام (۱۳۵۸ش) می‌باشد.

امام جمعه شبانکاره یادآور شد: دانشجویان پیرو خط امام(ره) در روز ۱۳ آبان سال ۱۳۵۸ حماسه آفریدند و آخرین امید آمریکا برای ایجاد خلل در عزم و خواست مردم را ناامید کردند.

وی با اشاره به اینکه صحنه گردان و کارگردان اصلی وقایع رخ داده در فلسطین، آمریکای جنایتکار است، عنوان کرد: البته باید بدانند پایگاه‌های آمریکا، هدف گروه‌های مقاومت خواهد بود.

حجت‌الاسلام پردل تصریح کرد: ابزار دفاعی و کارت برتری حماس در قبال تهاجم زمینی ارتش صهیونیستی، که اصلی‌ترین نگرانی سران نظامی و سیاسی اسرائیل را نیز شامل می‌شود، شبکه تونل‌های زیرزمینی مقاومت است که در سرتاسر غزه و حتی فراتر از آن گسترش یافته و حماس علاوه بر نیروهای نظامی، توپ، مهمات، موشک و سایر تجهیزات جنگی را در این تونل‌ها مخفی می‌کند.

امام جمعه شبانکاره با بیان اینکه امروز هدف جنگ نرم دشمن و جنگ پنهان دشمن، این است که مردم را از عرصه‌ جهاد و مقاومت دور کند، ادامه داد: می‌خواهند مردم را نسبت به آرمان‌ها بی‌تفاوت کنند، تبلیغات وسیعی که میلیاردها دلار خرج می‌کنند تا ملّت ایران را که با مقاومت و ایستادگی خود توانسته قدرت‌های جهانی را در بسیاری از خواسته‌هایشان ناکام بگذارد، مأیوس کنند و از صحنه خارج کنند.

وی در ادامه با تأکید بر اینکه به‌نظر بنده چیز دیگری جز اصلاح فرهنگی نمی‌تواند علاج مشکلات کشور باشد، اظهار کرد: ما یک تصحیح فرهنگی لازم داریم و قدم اول هم این است که یک مرکز بینای هوشیار نگاه کند و ببیند مشکلات فرهنگی جامعه چیست و به مشکلات کوتاه‌مدت هم توجه نکند.

امام جمعه شبانکاره خاطرنشان کرد: در قدم دوم، در فرهنگی که ما می‌خواهیم به صورت هدایت‌شده و اداره‌شده باشد، یعنی برای اداره فرهنگ کشور باید در این اداره و هدایت ما مسائل اسلامی و انقلابی در درجه‌ اول مورد نظر باشد، باید ایمان و حرکت اسلامی و انقلابی و روح انقلاب، مثل روحی در همه‌ تصمیمات فرهنگی، مورد توجه قرار گیرد که این واجب‌ترین مسأله است.

وی خاطرنشان کرد: اگر می‌خواهیم درباره‌ دانشگاه‌ها، آموزش‌وپرورش، مسائل فرهنگ عمومی و رسانه‌ها فکر، بحث و تصمیم‌گیری کنیم، باید جهت کلی این باشد، یعنی گرایش انقلابی و حرکت اسلامی چیزی نیست که بدون یک مدیریت و هدایت صحیح و دقیق و حساب‌شده تضمین شود.

انتهای پیام/

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha