یکشنبه ۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 28, 2024
نماز جمعه قم

حوزه/ خطیب جمعه قم گفت: مرگ بر آمریکا یک شعار نیست بلکه یک خط مشی و راهبرد انقلابی و کاربردی است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه، آیت‌الله سید محمد سعیدی در خطبه‌های نماز جمعه ۱۲ آبان که در مصلی قدس قم برگزار شد، عنوان کرد: امیرالمومنین (ع) در خطبه ۱۹۸ نهج البلاغه می‌فرماید: تقوا بینایی و بصیرتی است که کوری دل را از بین می‌برد. انسان به صورت ذات، دلداده خدا است و به خدا گرایش دارد و همواره به دنبال این است که چگونه به او وصل شود؛ بدون شک بهترین راه رعایت تقوا الهی است.

وی با اشاره به دیدار رهبر معظم انقلاب با دانش آموزان و دانشجویان گفت: رهبر معظم انقلاب جوانان و نوجوانان را به تامل و دقت بر روی مسائل فرا خواندند و گفتند چون فردا برای شما است بازوهای پیشرفت کشور شما هستید، باید از قضایای مختلف تحلیل داشته باشید.

تولیت حرم حضرت معصومه (س) ادامه داد: ایشان بیان کردند در سه مناسبت ۱۳ آبان، در دو مناسبت آمریکایی‌ها به ملت ایران ضربه زدند و در یک واقعه نیز ایرانی‌ها به آمریکا ضربه زدند. ضربه اول آمریکا به مردم ایران تبعید امام خمینی (ره) و ضربه دوم کشتار دانش آموزان در ۱۳ آبان ۱۳۵۷ بود.

امام جمعه قم اظهار کرد: مرگ بر آمریکا یک شعار نیست بلکه یک خط مشی و راهبرد انقلابی و کاربردی است که یکی از کاربردهای آن در قالب ضربه‌ای بود که به آمریکا وارد شد و آن هم تسخیر لانه جاسوسی آمریکا بود.

وی ادامه داد: رهبر معظم انقلاب در این دیدار در رابطه با مردم غزه بیان کردند: در این قضایا و قضایای بعدی فلسطین پیروز خواهد بود و دنیا آینده دنیای فلسطین است و دنیای رژیم صهیونیستی نیست.

امام جمعه قم اضافه کرد: رهبر معظم انقلاب تاکید کردند که جوانان امروز باید از اصل انقلاب، دفاع مقدس، قضایای دهه ۶۰، واگرایی‌های دهه ۷۰ و دولت آن وقت، حوادث دهه ۸۰ و ۹۰ تحلیل داشته باشند.

خطیب جمعه قم بیان کرد: انگلیس خبیث، ریشه ملعون شجره صهیونیستی است و سیاهه جنایات بریتانیا به عنوان پیر فرتوت استعمارگر، سابقه ۳۰۰ ساله دارد و نمونه آن قحطی ساخته شده در جنگ جهانی اول است که باعث شد نیمی از جمعیت ایران بر اثر گرسنگی تحمیلی جان ببازند.

آیت‌الله سعیدی اضافه کرد: نمونه دوم اشغال هند و کشتار و قحطی مصنوعی بود که در طول دو سال، پنج میلیون هندی از ستم انگلستان مردند و نمونه سوم اشغال فلسطین و بنیانگذاری دولت جعلی بود که ام الفساد و مایه ده‌ها جنگ و کشتار میلیون‌ها انسان های بیگناه بوده است.

وی تصریح کرد: برنارد لوئیس که یک یهودی انگلیسی است طراح اصلی طرح خاور میانه بزرگ بود که اجرای این طرح مبتنی بر تجزیه کشورهای اسلامی منطقه بود. او می گفت که کشورهای اسلامی تهدیدی برای جهان غرب هستند و باید این کشورها تجزیه شوند تا یک‌بار برای همیشه قدرت جهان اسلام خنثی شود، وگرنه، غرب نابود خواهد کرد.

تولیت حرم حضرت معصومه (س) اضافه کرد: بر اساس طرح برنارد لوئیس، کانون مرکزی و بخش اصلی این طرح، تجزیه ایران است. لوئیس در یک سخنرانی در دانشگاه تل‌آویو دلیل تمرکز بر ایران را این گونه گفته است: «در دوهزار سال گذشته هیچ کشورگشا یا نیروی خارجی‌ای نتوانسته‌ است بر زبان و فرهنگ ایرانی اثرات بنیادی بگذارد، که این یکی از نشانه‌های فرهنگ برتر است، و فرهنگ برتر همیشه بر فروتر چیرگی یافته‌ است».

عضو خبرگان رهبری افزود: لوئیس گفته است: تنها راه رویارویی با چنین فرهنگی، نابود ساختن آن است و برای نابودی آن، باید ایران را به قطعات قومی گوناگون تجزیه شود و هر قطعه را میان کشورهای نوپا تقسیم کرد. نکته مهم دیگر درباره لوئیس این است که او خیلی منتظر ماند و ۱۰۲ سال عمر کرد، ولی در سال ۲۰۱۸ میلادی مُرد و این آرزو را به گور بُرد.

امام جمعه قم ضمن دعوت از مردم انقلابی برای حضور در راهپیمایی روز ۱۳ آبان بود گفت: با توجه به مقاومت و مظلومیت مردم حماس و نقش مستقیم آمریکای جنایت کار در فجایع اخیر، راهپیمایی امسال مردم ایران به ویژه قم، حال و هوای دیگری دارد.

آیت‌الله سعیدی در خطبه اول عنوان کرد: امام باقر (ع) به جابر می‌فرماید: اهل تقوا کسانی هستند که بسیار از امر خدا سخن می گویند و به امر خدا قیام می‌کنند. دلیل این امر این است که انسان با تقوا نمی‌تواند در برابر معارف و ارزش‌های الهی بی تفاوت باشد و از کنار ناهنجاری‌ها و معصیت‌ها به راحتی عبور کند.

وی در رابطه با جریان شناسی عصر پیامبر (ص) گفت: خداوند در آیه ۸۰ سوره توبه می‌فرماید: «اسْتَغْفِرْ لَهُمْ أَوْ لَا تَسْتَغْفِرْ لَهُمْ إِنْ تَسْتَغْفِرْ لَهُمْ سَبْعِینَ مَرَّةً فَلَنْ یَغْفِرَ اللَّهُ لَهُمْ ۚ ذَٰلِکَ بِأَنَّهُمْ کَفَرُوا بِاللَّهِ وَرَسُولِهِ ۗ وَاللَّهُ لَا یَهْدِی الْقَوْمَ الْفَاسِقِینَ؛ (ای پیغمبر) تو بر آن مردم منافق خواهی طلب مغفرت بکن یا نکن، اگر هفتاد مرتبه هم بر آن‌ها (از خدا) آمرزش طلبی خدا هرگز آنان را نخواهد بخشید، زیرا آن‌ها (از راه فسق و سرکشی) به خدا و رسول او کافر شدند و خدا فاسقان را هرگز هدایت نخواهد کرد.»

وی ادامه داد: کارشکنی، دروغ پردازی، بخل، شایعه پراکنی، عهد شکنی، استهزا پیامبر (ص) و مومنین و احکام الهی دست بردار نبودند و هنگامی که خیانت‌های آن‌ها آشکار می‌شد، عده‌ای ناصح و خیرخواه از آن‌ها می‌خواستند که از پیامبر (ص) عذرخواهی کنند و استغفار کنند اما آن‌ها متکبرانه نمی‌پذیرفتند.

استاد حوزه علمیه قم اضافه کرد: خداوند خطاب به پیامبر (ص) در حکی شدید و غلیظ مهر دوری از مغفرت خودش را بر پرونده منافقین زد و به پیامبر اکرم (ص) فرمود نباید برای منافقین فتنه گر طلب استغفار کنید.

خطیب جمعه قم با اشاره به اینکه مومنین نباید نسبت به منافقین دلسوزی و دل رحمی بی جا داشته باشند، بیان کرد: منافقین کسانی هستند که همواره از پشت به مومنین و جامعه مسلمین خنجر زدند به همین خاطر نباید برای زنده و مرده آنان طلب استغفار کرد.

تولیت حرم حضرت معصومه (س) اظهار کرد: منافقین کسانی هستند که موعظه و جدال احسن برای آن‌ها فایده ای ندارد و ایمان نمی‌آورند و برای خطاهای آشکار شان عذرخواهی واقعی نمی‌کنند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha