سه‌شنبه ۱۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۱ شوال ۱۴۴۵ | Apr 30, 2024
.

حوزه/ امام جمعه ماهدشت در خطبه‌های این هفته نماز جمعه گفت: جهاد تبیین» یکی از مهم‌ترین راهکارهای استکبارستیزی است.

به گزارش خبرگزاری حوزه از البرز، حجت الاسلام رادمرد، امام جمعه ماهدشت، در خطبه‌های این هفته نماز جمعه با اشاره به فرمایش امام راحل در صحیفه نور خاطرنشان ساخت: امام خمینی رضوان الله علیه در تحلیل تاریخ انبیاء علیهم السلام به نکته‌ی مهم مبارزه آنها علیه جریان استکبار اشاره می‌فرمایند در صحیفه نور، ج ۵، ص ۴۷: «کسی که به تاریخ انبیا توجه بکند، می‌بیند که انبیا از توده‌ها در آمدند و حمله کردند به قدرتمندها، از بین همین توده‌ها. حضرت موسی یک شبانی بود با یک عصا از همین توده‌ها و بر ضد فرعون قیام کرد و تا آنجا رساند. پیغمبر خودمان که تاریخش نزدیک است... شخصی بود که از همین توده‌ها و جمعیتها بود و با همین‌ها بود و از بدو بعثت تا آخر، با قدرتمندها و باغدارها و مکنت‌دارها و سرمایه‌دارها همیشه در جدال بود. پیغمبرها از این توده‌ها بودند و قدرتمندها را می‌ترساندند، نه از قدرتمندها بودند برای اینکه توده‌ها را چه بکنند.»

وی افزود: رهبر معظم انقلاب حضرت امام خامنه‌ای در جمع‌بندی شاخص‌های منظومه فکر سیاسی امام راحل، اصل استکبارستیزی را از شاخص‌های اصلی راه امام خمینی معرفی کردند. همچنین ایشان ریشه قرآنی استکبارستیزی را بیان کردند: «آیه‌ی شریفه‌ی قرآن می‌فرماید: «فَمَنْ یَکْفُرْ بِالطَّاغُوتِ وَیُؤْمِنْ بِاللَّهِ فَقَدِ اسْتَمْسَکَ بِالْعُرْوَةِ الْوُثْقَی»(بقره: ۲۵۶).

خطیب نماز جمعه ماهدشت با اشاره به نقش طاغوتی امریکا در دنیا گفت:امروز طاغوت اعظم در دنیا، رژیم ایالات متحده امریکاست... در بسیاری از بخشهای امت اسلامی ایمان باللَّه هست؛ اما کفر به طاغوت نیست. کفر به طاغوت لازم است. بدون کفر به طاغوت، تمسک به عروه‌ی وثقای الهی امکان‌پذیر نیست.

وی در ادامه و اهمیت جهاد تبیین اشاره کرد و گفت: «جهاد تبیین» یکی از مهم‌ترین راهکارهای استکبارستیزی است. همان گونه که اگر تبیین‌گری‌های امام خمینی رضوان الله علیه نبود، بصیرتی در متن جامعه نمی‌جوشید و تبدیل به حماسه‌های سه‌گانه ۱۳ آبان نمی‌شد.

وی افزود: ما در خصوص تقویت ایمان جامعه باید تلاش کنیم که اقدام ما میشود امر به معروف ، در خصوص نهی از منکر هم باید تلاش کرد ، یعنی همانطور که به معروفات باید توجه داشته باشیم ، بی توجه به منکرات هم نباید باشیم ، این بی حجابی ها ، این بدپوششی ها که هدفمند دارد در سطح جامعه گسترش پیدا می کند ، را نباید بی توجه بود ، چند مدت است بناست قانونی در حوزه عفاف و حجاب نوشته شود ، نوشته شد و الان با برخی ایرادات شورای نگهبان برگشته به مجلس ، خب مصوب شد ، ضمانت های اجرایی آن چیست ؟ آیا باز همه ی برخورد ها با حوزه انتظامی است؟ روی کاغذ خوب است شاید خوب قانون بنویسیم ، اما آیا بلدیم خوب هم اجرا کنیم؟

حجت الاسلام رادمرد به مشکلات زمین‌های قولنامه ماهدشت اشاره کرد و گفت: زمین های قولنامه ای است که شهر ماهدشت دارد رنج می برد ، اقدام قابل اعتنایی هنوز رخ نداده ، مردم در سختی هستند ، خصوصا کسانیکه با کلی زحمت و وام و قرض زمین را خریده ، حالا برای ساخت دچار مشکل می شود، مطلب را حل کنید.

انتهای پیام/

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha