یکشنبه ۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 28, 2024
جلسه زکات

 حوزه/ جلسه شورای سیاست گذاری زکات شهر اقبالیه استان قزوین با حضور امام جمعه این شهر و مسئولین کمیته امداد امام خمینی استان برگزار شد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» از قزوین حجت الاسلام حمید علی بخشی امروز در جلسه شورای زکات شهر اقبالیه استان قزوین که با حضور مدیر کل کمیته امداد امام خمینی (ره) استان برگزار شد ضمن تقدیر از حضور بی نظیر ملت ایران در راهپیمایی یوم الله ۱۳ آبان گفت: این حضور بی نظیر و ماندگار به دشمنان و مستکبران عالم به ویژه آمریکای جنایتکار و رژیم غاصب اسراییل نشان داد که ملت ایران همیشه همراه و همدل با آرمانهای انقلاب اسلامی و فلسطین مظلوم بوده و خواهد بود.

وی به موضوع زکات و لزوم تبیین آن در جامعه اشاره و بیان کرد: پرداخت زکات یک امر واجب است و همه باید برای جمع آوری و پرداخت آن اهتمام ویژه داشته باشند.

امام جمعه شهر اقبالیه تصریح کرد: پرداخت زکات موجب فزونی نعمت های الهی شده و باعث می شود قلب زکات دهندگان همواره رئوف و مهربان باشد.

استاد حوزه علمیه قزوین عنوان کرد: مسئولان باید با گسترش فعالیت های تبلیغی در نهادینه کردن فرهنگ پرداخت زکات تلاش و همت ویژه ای به کار گیرند.

وی ادامه داد: با توجه به این ارزش زکات در دین اسلام ضروری است تا همه تلاش‌ها در راستای تقویت این فریضه مهم معطوف شود.

حجت الاسلام علی بخشی اظهار کرد: باید اهمیت پرداخت زکات در بین عموم مردم به خوبی تبیین شود. مبلغان دینی که به مناطق محروم و روستایی اعزام می‌شوند تبیین فلسفه زکات را نیز در دستور کار خود قرار دهند.

وی تصریح کرد: با استفاده از ظرفیت های تبلیغ، فرهنگی و رسانه ای آثار و برکات زکات و مصارف آن برای مردم تبیین شود، چراکه این امر در زمینه فرهنگ سازی پرداخت زکات نقش مؤثری دارد.

تبیین آثار پرداخت زکات با استفاده از ظرفیت های فرهنگی و رسانه ای

انتهای پیام /

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha