یکشنبه ۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 28, 2024
دبیر جامعه روحانیت شیراز

حوزه / حجت الاسلام والمسلمین طاهری گفت: از مسئولان کمیته امداد می‌خواهیم تا ضمن حفظ آبرو و کرامت مددجویان، زمینه‌های لازم برای کمک مستقیم افرادی که می‌خواهند بدون واسطه به نیازمندان و محرومان کمک کنند را فراهم سازند.

به گزارش خبرگزاری حوزه از شیراز، حجت الاسلام والمسلمین سید محی الدین طاهری عصر امروز در نشست مدیران ادارات کمیته امداد امام خمینی(ره) استان فارس که در سالن جلسات این اداره کل برگزار شد، اظهار داشت: شما در حال خدمت رسانی به جامعه هدفی هستید که جز شما پشت و پناهی ندارند و خداوند رسیدگی به امور آنها را به عهده شما سپرده و شما را برای این توفیق و خدمت بزرگ انتخاب کرده است.

وی با اشاره به اینکه نقش اصلی کمیته امداد امام خمینی(ره) بلاگردانی از نظام اسلامی است، اضافه کرد: مددجویان شاید بخاطر بحران‌های خانوادگی و اقتصادی از اسب افتاده باشند اما از اصل نیفتاده‌اند و به‌عنوان بندگان محبوب خدا و دوستداران اهل بیت (ع) و مسلمانانی محجوب مایه افتخار کشور هستند.

دبیر جامعه روحانیت شیراز، کمیته امداد را بلاگردان نظام اسلامی دانست و عنوان کرد: اگر خدمت مجموعه کمیته امداد به محرومان نبود، امکان نداشت نظام اسلامی از شر این همه توطئه خبیثان و دشمنان در امان بماند و شما با کار خود باعث بلاگردانی از نظام و بیمه کشور شده‌اید.

وی با اشاره به داستان ملاقات علی بن مهزیار با امام زمان (عج) که پس از ۲۰ بار حج صورت پذیرفت، خاطرنشان کرد: وقتی علی بن مهزیار موفق به دیدار صاحب الزمان (عج) شد، حضرت سه نکته را که از موانع تأخیر بود را عنوان کردند، اول قطع رحم و کنار گذاشتن خانواده و رفت و آمد با خویشان، دوم توجه بیش از حد به جمع آوری مال توسط افراد جامعه و سوم فراموشی محرومان و ضعفا که به صراحت قرآن، دارای حق و سهم معلوم و مشخص در اموال همه افراد جامعه به‌ویژه توانگران هستند.

مسئول مدرسه علمیه محمودیه شیراز اظهار کرد: اینکه می‌گوییم شما یاران امام زمان (عج) هستید به همین خاطر است که محرومان جامعه را فراموش نکرده‌اید و عمر خود را وقف خدمت رسانی به ضعیفان جامعه اسلامی و دوستداران اهل بیت (ع) کرده‌اید و اگر در بیداری مرفهمین و افراد ثروتمند برای ادای حق محرومانی که خدا در ثروت آنها قرار داده نقش آفرینی کنید و آن را جزو رسالت‌های کمیته امداد قرار دهید، قطعا در بر طرف شدن موانع ظهور اثرگذار خواهید بود.

حجت الاسلام والمسلمین طاهری، با اشاره به خدمات بی‌مانند و عظیم آیت الله بروجردی به جهان اسلام و شخصیت کم نظیر ایشان، گفت: آیت الله بروجردی در ایام پایانی عمر دائم گریه می‌کردند که چیزی برای ارائه به خدا ندارند و دستشان خالی است و در پاسخ افرادی که از این حالت متعجب بودند این حدیث را می خواندند که «اَخْلِصِ الْعَمَلَ فَاِنَّ النَّاقِدَ بَصِیرٌ»، یعنی کسی که عمل‌های انسان را روز حساب نقد می‌کند بسیار آگاه است و فقط برای اعمال با اخلاص ارزش قائل است.

وی یادآور شد: آیت الله بروجردی می‌گوید، در خواب دیدم در مجلسی تمام عالمان بزرگ شیعه از اولین و آخرین نشسته‌اند و چون نور می‌درخشند و حضرت رسول اکرم (ص) در بالای مجلس نشسته و در کمال تعجب نزدیک‌ترین فرد به ایشان عموی من «سید جواد بروجردی» است، پیامبر(ص) چون متوجه تعجب من شد که چطور در میان تمام این عالمان، مرحوم سید جواد بروجردی از همه به ایشان نزدیک‌تر است چنین فرمودند که دلیل این جایگاه توجه بیشتر عموی من به حال محرومان است.

تولیت حرم مطهر سید علاءالدین حسین (ع) خاطرنشان کرد: اینها نشان می‌دهد جایگاه خدمت رسانی به محرومین دارای چه ارزش و عظمتی است که خدا شما را برای آن انتخاب کرده و از این جهت باید گفت که این جایگاه گوارای شما باد، چرا که به کار توصیه شده خدا و اهل بیت (ع) مشغول هستید.

وی با اشاره به سختی‌ها و محرومیت‌هایی که در جامعه وجود دارد و لزوم توسعه و تعمیق خدمت رسانی به محرومین، یادآور شد: در حدیث جابر جعفی است که امام باقر(ع) در پاسخ به این پرسش که ظهور کی خواهد بود، سه مرتبه فرمودند تا غربال نشوید و این یعنی سختی‌ها و محرومیت‌ها و واکنش‌های ما نسبت به آنها است که در جدایی کامل بدی‌ها از زیبایی‌ها موثر است و زمینه ساز ظهور خواهد بود.

دبیر جامعه روحانیت شیراز تأکید کرد: از مسئولان کمیته امداد می‌خواهیم تا ضمن حفظ آبرو و کرامت مددجویان، زمینه‌های لازم برای کمک مستقیم افرادی که می‌خواهند بدون واسطه به نیازمندان و محرومان کمک کنند را فراهم سازند تا ظرفیت این افراد نیز در راه کمک به ریشه کنی فقر و محرومیت در جامعه افزوده شود.

انتهای پیام. /

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha