سه‌شنبه ۲۵ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۶ ذیقعدهٔ ۱۴۴۵ | May 14, 2024
صفایی

حوزه/ امام جمعه بوشهر گفت: شورای فرهنگ عمومی در کشور یک شورای ارجمند است که توجه ویژه به آن می‌شود اما در ساختار اجرایی و اداری نیز باید لحاظ شود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه از بوشهر، حجت‌الاسلام والمسلمین غلامعلی صفایی بوشهری نماینده ولی فقیه در استان امروز در جلسه شورای فرهنگ عمومی استان با حضور ویدئو کنفرانسی رئیس جمهور، اظهار داشت: مقوله فرهنگ، جان‌مایه همه ساختارسازی‌های الهی فردی و اجتماعی و سقوط و صعود تمدن‌هاست، به همین دلیل دشمنان این انقلاب در عرصه تهاجم همه جانبه، تهاجم فرهنگی را به عنوان ریشه همه تهاجم‌ها طراحی کردند.

وی افزود: شورای فرهنگی عمومی می‌تواند خط مقدم توسعه و تعمیق فرهنگ در جامعه و خط مقاومت فرهنگی باشد اما نیازمند یک تحول عمیق، بنیادین و جدی در عرصه هندسه مدیریت کلان و خرد حاکمیتی و حکمرانی فرهنگی نظام است.

نماینده ولی فقیه در استان بوشهر با بیان اینکه با شروع دولت سیزدهم و تلاش‌ها در کل کشور و استان‌ها، نوید این تحول وجود خواهد داشت، به ارائه پیشنهادهایی پرداخت و گفت: این پیشنهادها برخاسته از نگاه همه نمایندگان مقام معظم رهبری، استانداران و اعضای شوراهاست.

امام جمعه بوشهر نظام‌مندسازی قانونی ساختار شورای فرهنگی عمومی در هندسه کلان حاکمیتی اداری و اجرایی کشور را به عنوان اولین پیشنهاد خود مطرح و عنوان کرد: شورای فرهنگ عمومی در کشور یک شورای ارجمند است که توجه ویژه به آن می‌شود اما در ساختار اجرایی و اداری نیز باید لحاظ شود.

حجت‌الاسلام والمسلمین صفایی بوشهری در خصوص دومین پیشنهاد خود گفت: ضمانت بخشی به مصوبات شورای فرهنگی عمومی و تثبیت عنوان تخلف اداری در صورت عدم اجرای آن، کار بزرگی است که اگر صورت پذیرد قطعاً آثار شورای فرهنگ عمومی کشور و استان‌ها افزایش خواهد یافت.

وی تدوین نقشه جامع آمایشی فرهنگ عمومی کشور و برش استانی حسب اقتضائات جغرافیایی فرهنگی و تدوین نظام مسائل فرهنگی و طراحی راهبرد و راهبری حل آن را یک ضرورت دانست و در ادامه بیان داشت: برنامه‌ریزی مدون جهت تحقق ارزش‌های فرهنگی و زدودن امور نابهنجار و ضد ارزشی در کلان کشور و استان‌ها، تصویب و تحقق آن، یکی دیگر از پیشنهادها است چرا که ما به یک جامعه آماری و یک اطلس فرهنگی در تمامی ابعاد نیاز داریم.

امام جمعه بوشهر ابراز کرد: لحاظ شدن شاخص‌های راهبردی فرهنگی در انتخاب مدیران ارشد و میانی در کشور و بررسی دقیق نوع عملکرد آنان در تمدید و تأیید مجدد، تخمین و تثبیت اعتبارات لازم در عرصه مدیریت فرهنگی عمومی چه به صورت تملک دارایی سرمایه‌ای حسب نیاز زیرساخت‌ها و همچنین اعتبارات جاری برنامه‌ای، از دیگر پیشنهادات ما است.

نماینده ولی فقیه در استان بوشهر توجه جدی دولت در سفرهای استانی به مسائل فرهنگی و حل این مسائل و تخصیص اعتبارات مورد نیاز بر حسب نیاز و اقتضائات استان‌ها را ضروری دانست و ادامه داد: تقویت نخبگانی دبیرخانه شورای فرهنگ عمومی با توجه و عنایت معنوی و تخصیص اعتبارات و جذب نخبگان در این عرصه در تمامی استان‌ها و سطح ملی، طراحی و استفاده بهینه از تمام ظرفیت‌های رسانه‌ای به ویژه رسانه ملی در تحقق مصوبات شورای فرهنگی عمومی و الزام حاکمیتی و تدوین و اجرای پیوست‌های فرهنگی در تمامی عرصه‌های مدیریتی و اجرایی از دیگر موارد است.

انتهای پیام/

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha