یکشنبه ۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 28, 2024
تبریز

حوزه/ نماینده ولی فقیه در استان آذربایجان شرقی گفت:  جذب سرمایه‌گذار امری مهم در رونق اقتصاد شهری است، سرمایه گذاری در هر استان تحت تأثیر سیاست کشور و ظرفیت و سیاست رفتاری آن استان است.

به گزارش خبرگزاری حوزه از تبریز، حجت‌الاسلام و المسلمین سیدمحمدعلی آل‌هاشم امام جمعه تبریز امروز در همایش بین‌المللی فرصت‌های سرمایه‌گذاری تبریز در تالار دانشگاه تبریز، اظهار داشت: این جلسه از جلسات باشکوه است، تمام حاضران این جلسه از مفاخر و افتخارات شهر و کشورهای خود هستند.

وی با بیان اینکه از نظر آموزش‌های قرآن، ثروت و سرمایه یک فضل الهی به انسان‌هاست، گفت: البته سرمایه زمانی ارزش پیدا می‌کند در راستای تأمین سعادت ابدی و اخروی به کار گرفته شود.

نماینده ولی فقیه در استان آذربایجان شرقی ادامه داد: از نظر مومنان ثروت و سرمایه از ارزش ذاتی برخوردار نیست، بلکه ارزش آن به اعتبار و امکان بهره‌برداری برای سعادت ابدی و رضایت خداست.

وی افزود: سرمایه‌ای که برای اهداف آفرینش به کار گرفته شود، امری خیر است و گرنه هیچ ارزشی ندارد.

امام جمعه تبریز با اشاره به اینکه سرمایه‌ای با ارزش است که برای معامله با خدا و رضایت خدا باشد، ابراز کرد: جذب سرمایه‌گذار امری مهم در رونق اقتصاد شهری است، سرمایه گذاری در هر استان تحت تاثیر سیاست کشور و ظرفیت و سیاست رفتاری آن استان است.

حجت‌الاسلام و المسلمین آل‌هاشم بیان کرد: امیرالمومنین(ع) در نامه ۵۳ خود فرمودند، سفارش من را به بازرگانان برسان و برای آن‌ها خیرخواه باش و با آنها به نیکی رفتار کن، زیرا آنان منافع اصلی جامعه و مردم و کشور هستند و وسیله راحتی مردم هستند، گذشته از اینکه منافع بسیاری برای جامعه دارند، آنان مردمی آرام و ملایم و افرادی صلح‌جو هستند و مسئولیت‌پذیری آنان از دیگران بیشتر است، زیرا خطر سرمایه‌گذاری را پذیرفته و به کار آنها رسیدگی کن.

وی گفت: در میان بخش‌های مختلف مدیریت شهری، تأمین منابع پایدار شهرداری اهمیت بیشتری دارد، از یک سو کسب درآمد پایدار اهمیت ویژه‌ای برای رفاه شهروندان دارد و همچنین اجرای تمام طرح‌ها و برنامه‌های شهری بدون آن کم است.

نماینده ولی فقیه در استان آذربایجان شرقی اظهار کرد: یکی از راه‌های افزایش سرعت و رشد شهری جذب سرمایه‌گذاری است، سرمایه به معنای موتور تولید است و سرمایه‌گذاری برای افزایش رشد شهری اهمیت زیادی دارد.

وی خاطرنشان کرد: سرمایه‌گذاری برای بهینه ساختن خدمات اجتماعی و زیرساخت کالبدی و تأمین منابع مالی ایجاد می‌شود.

امام جمعه تبریز یادآور شد: ضرورت پاسخگویی مطالبات شهروندان، ارتقای کیفیت زندگی و محیط شهری، می‌طلبد که شهرداری همواره در جستجوی راهکار با استفاده از شیوه‌های جدید باشد.

انتهای پیام. /

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha