سه‌شنبه ۱۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۱ شوال ۱۴۴۵ | Apr 30, 2024
صفایی

حوزه/ نماینده ولی فقیه در استان بوشهر با تأکید بر پرهیز از تنگ نظری و کوتاه بینی گفت: در بوشهر کوتاه بینی را ممنوع کنید و شهر را بزرگ ببیند و با استانداردهای بین المللی حسب فرهنگ و سنت و ظرفیت‌های آمایشی توسعه و پیشرفت و حسب بافت جغرافیا و کرانه در حد بین المللی نگاه کنید و این شهر را بسازید و برای وجب به وجب آن برنامه داشته باشید؛ لازمه این کار سند جامع است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه از بوشهر، حجت الاسلام والمسلمین غلامعلی صفایی بوشهری نماینده ولی فقیه در استان بوشهر امروز در دیدار رئیس و اعضای شورای شهر بوشهر اظهار داشت: بوشهر در جغرافیای ایران به عنوان شهری جامع مطرح است؛ در ایران شهرهای جامع کم داریم، شهرهایی که تمامی ابعاد پیشرفت چه عمرانی، سیاسی، فرهنگی، اقتصادی، امنیتی، علم و فناوری و گردشگری را داشته باشند.

وی با بیان اینکه بوشهر دارای تمامی این ابعاد است که یک هندسه و یک تاریخ دارد گفت: در اقتصاد دریاپایه و اقتصاد دریایی ایران، بوشهر دارای جایگاه خاصی است. علاوه بر این بوشهر دارای تجارت و حوزه‌های مختلف صنعت انرژی است.

امام جمعه بوشهر با بیان اینکه بوشهر در عرصه سیاسی از قبل از آغاز مشروطه و تاکنون تاریخ باشکوهی داشته است گفت: در عرصه علم فناوری نیز این شهر جایگاه خاصی داشته و به طور خاص منطقه علم و فناوری ایران است.

حجت الاسلام والمسلمین صفایی بوشهری با بیان اینکه در عرصه‌های اجتماعی مردم استان بوشهر دارای شاخص‌های اجتماعی هستند ابراز داشت: در عرصه جغرافیایی نیز این شهر زیستی بسیار زیبا دارد و همچنین بافت قدیم بوشهر یک سرمایه جاودان برای عرصه‌های علم معماری و هم تورسیم معماری و گردشگری معماری است.

امام جمعه بوشهر گفت: بوشهر شهری است که فوق العاده ظرفیت بالایی دارد اما از دیرباز دستخوش محرومیت و مظلومیت بوده است. فضای سبز بوشهر فوق العاده کم است درحالیکه کرانه باید سبز و روشن باشد.

نماینده ولی فقیه در استان بوشهر بر تدوین سند جامع بوشهر تأکید کرد و گفت: این سند با استانداردهای لازم برای پیشرفت بنیادین در عرصه شهرسازی جهت رقابت با شهرهای استاندارد شبه جزیره‌ای، بسیار لازم است که شورا وقتی می‌خواهد کار را شروع کند بداند که چه کاری را می‌خواهد طبق سند انجام دهد.

امام جمعه بوشهر تاکید کرد: سند جامع ۲۰ ساله فوق العاده قوی باید برای بوشهر تدوین شود چراکه اگر سند نباشد، شورای بعدی هم نمی‌داند چه کاری را باید انجام دهد.

وی با تأکید بر استفاده از ظرفیت بزرگ دریا گفت: دریا ارتباط تکوینی با ما دارد اما نتوانستیم ارتباطی را با آن ایجاد کنیم. در این سند جامع می‌توان شیوه‌های ارتباط مردم با دریا تعریف شود.

حجت الاسلام والمسلمین صفایی بوشهری ادامه داد: بوشهر بسیار پرظرفیت است و اگر این ظرفیت را بشناسیم می‌توانیم اشتغال پایدار ایجاد کنیم. متأسفانه نتوانستیم جوانان را به سمت شغل متناسب با دریا روی بیاوریم و آنها مجبور می‌شوند به کارهای خرد روی بیاورند. بوشهر می‌تواند گردشگری بین المللی مجازی داشته باشد. این کار درآمدزایی خوبی را ایجاد خواهد کرد.

نماینده ولی فقیه در استان بوشهر یکی از مشکلات و دغدغه‌های شورا و شهرداری را عدم درآمد مناسب از پروژه‌ها عنوان کرد و ابراز داشت: درحالیکه در کرانه حرف از بودجه زدن غلط است چون کرانه خود بودجه و اعتبار می‌آورد.

وی با تاکید بر پرهیز از تنگ نظری و کوتاه بینی گفت: در بوشهر کوتاه بینی را ممنوع کنید و شهر را بزرگ ببیند و با استانداردهای بین المللی حسب فرهنگ و سنت و ظرفیت‌های آمایشی توسعه و پیشرفت و حسب بافت جغرافیا و کرانه در حد بین المللی نگاه کنید و این شهر را بسازید و برای وجب به وجب آن برنامه داشته باشید؛ لازمه این کار سند جامع است.

امام جمعه بوشهر با بیان اینکه ظرفیت معنوی استان بوشهر الگو است گفت: شعار معماری شهر بوشهر «سلام» است، همه منازل معماری بوشهر دارای پنجره است. این موارد نیاز به شناخت و سند نویسی و ارائه آن در سطح ملی است.

حجت الاسلام والمسلمین صفایی بوشهری بر توجه به عرصه علم و فناوری تأکید کرد و گفت: تجارت علم و فناوری باید صورت گیرد. مردم این استان بیش از ۵۰۰ سال است محرومیت و مظلومیت دیده‌اند.

وی خطاب به اعضای شورای شهر گفت: باید نکات کلیدی شهر بوشهر را کشف کنید و حسب مطالعات علمی و دانش بنیان جغرافیای شبه جزیره برنامه ریزی، و کار را شروع کنید تا محصول آن یک محصول بزرگ باشد.

امام جمعه بوشهر گفت: ورودی شهر بوشهر مناسب این شهر نیست با وجود اینکه کار شده است اما با شرایط ایده آل هنوز فاصله دارد.

انتهای پیام/

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha