دوشنبه ۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 29, 2024
1

حوزه/مدیر مؤسسه فرهنگی اندیشه و تمدن شیعه، از فراخوان این مؤسسه برای انتخاب و تقدیر از آثار منظوم و داستانی در محکومتی قتل عام کودکان مظلوم غزه خبر داد.

به گزارش خبرگزاری حوزه، حجت الاسلام اکبری شاهرودی در گفت و گو با خبرنگاران با بیان اینکه در این روزها، شاهد زشت‌ترین جنایات علیه بشریت و انسانیت هستیم، گفت: کسانی که بویی از انسانیت نبرده‌اند، ددمنشانه و بسیار وحشتناک، با پیشرفته‌ترین سلاح‌های جنگی، در حال حمله و تهاجم به ضعیفترین افراد بشر، یعنی کودکان هستند؛ کودکانی که هیچ قدرت و توانایی برای دفاع از خود ندارند و جز فریاد و ناله و اشک‌های مظلومانه، سلاحی برای مقابله با دشمنان خونخوار در دستشان نیست.

وی ادامه داد: با توجه به تعالیم و آموزه‌های دین مبین اسلام و مکتب نجات‌بخش اهل بیت علیهم السلام، نصرت و یاری و رساندن صدای مظلومیت مظلومان، بر همه، فرض و لازم است؛ مخصوصاً در این سکوت و انفعالِ مرگبار سازمان‌های بین المللی و بیشتر دولت‌های اسلامی، که قتل عام زنان و کودکان برایشان عادی شده است و هیچ احساس و غیرتی در آنها وجود ندارد.


استاد سطوح عالی حوزه علمیه افزود: با عنایت به همین تکلیف و وظیفه شرعی و انسانی که بر عهده همگان است، تصمیم گرفتیم جشنواره «بِأیِّ ذَنبٍ قُتِلَت» را در راستای رساندن فریاد مظلومیت کودکان بی گناه غزه - که خونشان پایمال خوی سبعانه و وحشی موجوداتی انسان‌گونه شده- برگزار کنیم و از همه نویسندگان و شاعرانی که می‌توانند با قلم خود، این جنایات شیطانی را در تاریخ برای آیندگان، ثبت و ضبط کنند و با بیان خود، احساسات آزادی‌خواهان جهان را برانگیزانند، دعوت کنیم که در این جشنواره، با نیّتی الهی شرکت کنند و قلم به دست گیرند و کتاب‌هایی داستانی یا منظوم در تظلّم‌خواهی کودکان مظلوم غزه پدید آورند.


مدیر مؤسسه فرهنگی اندیشه و تمدّن شیعه، با بیان اینکه نویسندگان و شعرای عزیز علاوه بر اجر و پاداش اخروی، از جوایز نقدی و ارزنده این مؤسسه بهره‌مند خواهند شد، گفت: داستان‌سرایان و شاعران عزیز می توانند تا پایان آذرماه، کتب شعر یا کتب داستانی خود با موضوع جشنواره را به آدرس «قم، کدپستی ۳۷۱۵۷۶۵۷۶۶، مؤسسه اندیشه و تمدّن شیعه» ارسال نمایند تا پس از بررسی و داوری آثار، از برگزیدگان این جشنواره، در دهه فجر، تقدیر و تجلیل به عمل آید. در ضمن به اطلاع علاقه‌مندان می‌رساند که آثار برگزیده، توسط این مؤسسه، به زیور طبع آراسته خواهد شد. نویسندگان و شاعران عزیز جهت اطلاع بیشتر از شرایط شرکت در جشنواره می‌توانند با آی دی @andishetamaddoneshia
در نرم‌افزار ایتا ارتباط برقرار نمایند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha