شنبه ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۸ شوال ۱۴۴۵ | Apr 27, 2024
رضا ابراهیمی

حوزه/ معاون فناوری اطلاعات حوزه علمیه خراسان به تبیین و معرفی ابزارهای هوش مصنوعی مورد استفاده در این حوزه پرداخت.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه در مشهد، رضا ابراهیمی معاون فناوری اطلاعات حوزه علمیه خراسان، ظهر امروز در مدرسه علمیه حضرت خدیجه(س) مشهد به معرفی انواع ابزارهای هوش مصنوعی به طلاب و روحانیون پرداخت.

وی ضمن تشریح کاربردهای هوش مصنوعی در حوزه‌های مختلف علمی، آموزشی، پژوهشی و فرهنگی، به معرفی کارکرد برخی از ابزارهای هوش مصنوعی که در حوزه علمیه خراسان مورد استفاده قرار می‌گیرند، پرداخت.

معاون فناوری اطلاعات حوزه علمیه خراسان در این جلسه با بیان این که هوش مصنوعی یک فناوری نوین بوده که می‌تواند در بسیاری از زمینه‌ها به انسان کمک کند، تصریح کرد: حوزه علمیه خراسان نیز از این فناوری بی‌بهره نبوده و تلاش‌های زیادی در زمینه توسعه و استفاده از هوش مصنوعی در این حوزه صورت گرفته است.

ابراهیمی با اشاره به برخی از مهمترین کارکردهای ابزارهای هوش مصنوعی، عنوان کرد: ابزارهای هوش مصنوعی می‌توانند در حوزه‌های مختلفی مانند یادگیری، پژوهش، تولید محتوا و خدمات به طلاب و روحانیون کمک کنند.

وی ابزارهای یادگیری ماشینی، ابزارهای پردازش زبان طبیعی و ابزارهای هوش مصنوعی خلاقانه را به عنوان سه دسته از مهمترین ابزارهای روز هوش مصنوعی برشمرد که در حوزه علمیه خراسان مورد استفاده قرار می گیرند و با اشاره به ابزارهای یادگیری ماشینی بعنوان یکی از این سه دسته، خاطر نشان کرد: ابزارهای یادگیری ماشینی می‌توانند در زمینه‌های مختلف آموزشی مانند یادگیری زبان، یادگیری مفاهیم و حل مسائل به طلاب و روحانیون کمک کنند.

معاون فناوری اطلاعات حوزه علمیه خراسان ادامه داد: ابزارهای پردازش زبان طبیعی می‌توانند در زمینه‌های مختلف پژوهشی و تولید محتوا مانند ترجمه، جمع‌آوری اطلاعات و تحلیل داده‌ها و همچنین ابزارهای هوش مصنوعی خلاقانه در زمینه‌های مختلف فرهنگی مانند تولید محتوای هنری، طراحی و خلاقیت به طلاب و روحانیون کمک کنند.

انتهای پیام ۳۱۳/۴۹

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha