یکشنبه ۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 28, 2024
تصاویر/ دیدار مدیر مرکز خدمات حوزه علمیه آذربایجان غربی با طلاب مدرسه علمیه الزهرا (س) خوی

حوزه/ حجت الاسلام بخشایش گفت: مرکز خدمات، مأموریت خود را این‌گونه تعریف کرده است که حوزویان با دغدغه کمتری، به وظایفشان عمل کنند و بر این اساس عناصر تأثیرگذار در تبلیغ و مأموریت حوزه در اولویت ارائه خدمات قرار دارند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه از ارومیه، حجت الاسلام علیرضا بخشایش امروز در جمع طلاب خواهران خوی که در مدرسه علمیه الزهرا (س) این شهر برگزار شد به تشریح اهداف و خدمات مرکز خدمات حوزه علمیه آذربایجان غربی پرداخت و اظهار داشت: مرکز خدمات مأموریت خود را این‌گونه تعریف کرده است که حوزویان با دغدغه کمتری به وظایفشان عمل کنند و بر این اساس عناصر تأثیرگذار در تبلیغ و مأموریت حوزه در اولویت ارائه خدمات قرار دارند.

وی ادامه داد: مرکز خدمات، طلاب برادر، خواهر و روحانیون شیعه و اهل تسنن را تحت پوشش دارد.

مدیر مرکز خدمات حوزه علمیه آذربایجان غربی عنوان داشت: خدمات مرکز در حوزه سلامت تنها محدود به درمان نیست، بلکه بحث پیشگیری از بیماری‌ها را مورد توجه قرار داده است. سنجش سلامت طلاب جدیدالورود به حوزه و استادان و ائمه جمعه و برگزاری کارگاه‌های آموزشی بهداشت و سلامت در راستای این رویکرد انجام می‌شود. یکی دیگر از خدمات این مرکز بیمه تکمیلی برای طلاب و روحانیون و خانواده آن هاست.

وی در ادامه به رسالت طلبگی اشاره کرد و گفت: طلبگی و ورود به سربازی امام زمان (عج) افتخار بزرگی است و باید قدر آن را بدانیم که خدمت جهادی و تبلیغ جهادی در راه دین یکی از روش های شکرگزاری این نعمت والا است.

حجت الاسلام بخشایش افزود: در عصر حاضر همه جریان های ضد دینی و نظام سرمایه داری شب و روز علیه شیعه و مسلمانان تبلیغ می کنند چون می دانند شیعه تنها مکتبی است که می تواند در برابر استکبار و استعمار قد علم کرده و با آن ها مقابله کند و لذا مهم ترین اهداف ما باید احیای دین اسلام باشد.

وی با بیان این که امروز امید مؤمنین و مستضعفین به طلاب و روحانیون است، تأکید کرد: امروز مکتب اهل بیت(ع) این قدرت را دارد که مشکلات جوامع را برطرف کند و زنان در فرهنگ سازی و تمدن سازی اسلامی نقش بی بدیلی دارند.

مدیر مرکز خدمات حوزه علمیه آذربایجان غربی با بیان این که ارزش چادر زنان امروز کم تر از خون شهیدان نیست، گفت: بانوان طلبه سفیران دین و مذهب شیعه هستند و قدم زدن بانوان با چادر در خیابان عبادت و حسنه است.

انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha