دوشنبه ۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 29, 2024
امام جمعه شبانکاره

حوزه/ امام جمعه شبانکاره گفت: این را خطاب به مسئولین در سرتاسر کشور عرض می‌کنم که مردم تحت فشار مشکلات اقتصادی و معیشتی هستند، هدف برقراری عدالت اجتماعی و نفی هرگونه تبعیض بود، اما آیا این مهم الان رعایت می‌شود؟ آیا اگر کسی مسئولیتی را در اختیار دارد باید از آن جهت منافع شخصی خود استفاده کند یا منافع عموم مردم؟ مردم از این تبعیض‌ها گله دارند اعتراض دارند و به حق هم گله مند هستند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه از بوشهر، حجت الاسلام محمد پردل امام جمعه شبانکاره در خطبه‌های نماز جمعه این هفته شبانکاره، اظهار داشت: ما لحظه لحظه‌های زندگی مان را مدیون قطره قطره‌های خون مطهر شهدا هستیم و روز ۲۱ آبان ماه، سالروز شهادت شهدای جهاد خودکفایی است که پرچمدار این قافله شهیدان، سردار مخلص اسلام، حاج حسن طهرانی مقدم می‌باشد.

وی با بیان اینکه شهید طهرانی مقدم، شهید بزرگِ اقتدار ملی‌ است، گفت: این سردار دانشمند و متقی که همچنان مجهول القدر است، از او به عنوان پدر اقتدار موشکی ایران یاد می‌شود.

امام جمعه شبانکاره، با اشاره به اینکه کتابخوانی و علم‌آموزی یک واجب دینی است، عنوان کرد: گسترش فرهنگ مطالعه و کتابخوانی، ضرورت رشد و تعالی جامعه است، مطالعه، راهی برای شناخت و تشخیص الگوها است.

امام جمعه شبانکاره با اشاره به سالروز تظاهرات‌های تاریخی تاسوعا و عاشورای مردم ایران در۱۹ و ۲۰ آبان ۱۳۵۷، بیان کرد: از رویدادهایی که توانست روند حرکت انقلاب اسلامی را سرعت ببخشد و حمایت عامه مردم را به خود جلب نماید، تظاهرات و راهپیمایی‌های عظیم و میلیونی تاسوعا و عاشورای حسینی در روزهای نوزدهم و بیستم آذرماه ۱۳۵۷ بود.

وی تصریح کرد: ۴۵ سال از این اتفاق می‌گذرد و مردم کشورمان همچنان پای این آرمان‌ها ایستاده‌اند و لحظه‌ای دست از انقلاب نکشیده‌اند، این را خطاب به مسئولین در سرتاسر کشور عرض می‌کنم که مردم تحت فشار مشکلات اقتصادی و معیشتی هستند، هدف برقراری عدالت اجتماعی و نفی هرگونه تبعیض بود، اما آیا این مهم الان رعایت می‌شود؟ آیا اگر کسی مسئولیتی را در اختیار دارد باید از آن جهت منافع شخصی خود استفاده کند یا منافع عموم مردم؟ مردم از این تبعیض‌ها گله دارند اعتراض دارند و به حق هم گله مند هستند.

حجت الاسلام پردل تصریح کرد: درآمد خیلی از خانواده‌ها کفاف پرداخت قبوض خدماتی و خرج و مخارج زندگی ساده را هم نمی‌دهد و خیلی‌ها از هزینه‌های تحصیل فرزندان خود درمانده هستند و اجناس روز به روز گرانتر می‌شود و هیچکس هم پاسخگو نیست.

وی افزود: خیلی‌ها آرزوی خرید یک کیلو گوشت قرمز را دارند اما توان خریدش را ندارند، چه دستی پشت این قضایا است؟ آقایان بالانشین و مجلس نشین به درد محرومین و مستضعفین برسید همان کسانی که باعث به وجود آمدن این انقلاب شدند و برای این انقلاب خون دادند، جوان دادند و الان هم بر سر عهد خود ایستاده‌اند.

امام جمعه شبانکاره ادامه داد: همان‌ها که با تحمل این مصیبت‌ها و درد و رنج باعث شدند این پست‌ها و مسئولیت‌ها به من و شما برسد، البته فردا آقایان گزارش ندهند که امام جمعه دارد مردم را ناامید می‌کند، خیر اینها واقعیات زندگی مردم است که هر روز دارند به گوش ما می‌رسانند و من چه بگویم چه نگویم، این مشکلات وجود دارد، اما بنده به عنوان خادم و نوکر مردم وظیفه دارم مطالبات مردم را به گوش مسئولین برسانم و مسئولین هم وظیفه دارند بشنوند و پیگیری کنند.

وی با بیان اینکه غزه به خط مقدم و نماد جبهه مقاومت تبدیل شده است، گفت: توان مقاومت گسترده‌تر از حد تصور دشمن است و صرفا در حد بازدارندگی نیست.

حجت الاسلام پردل با تأکید بر اینکه رژیم صهیونیستی دومین جنایتکار جنگی جهان است، خاطرنشان کرد: جهان در حال تماشای نسل‌کشی در غزه به‌وسیله رژیم صهیونیستی است و ارتش این رژیم مرتکب اقداماتی می‌شود که نقض جدی قوانین بین‌المللی، بشردوستانه و قوانین حقوق بشر است.

انتهای پیام/

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha