یکشنبه ۲۳ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۴ ذیقعدهٔ ۱۴۴۵ | May 12, 2024
سید ابراهیم سعیدی

حوزه/ امام جمعه موقت دیر گفت: سوال و خواسته ما از مسئولین این است که چرا از حدود ۵۰ پتروشیمی که داریم نباید مدیرعامل حداقل ۵ یا ۱۰ پتروشیمی بومی استان بوشهر باشد، از سهمیه ۵۰ درصد گذشتیم، اما چرا نباید تعداد زیادی از بومی‌ها در هیات مدیره این صنایع باشند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه از بوشهر، حجت الاسلام سیدابراهیم سعیدی امام جمعه موقت بندر دیّر ظهر امروز در خطبه‌های نماز جمعه شهرستان، اظهار داشت: در ایامی هستیم که در آخر امسال انتخابات بزرگی را در پیش رو داریم.

وی با تأکید براینکه تقوای خدمتگزاران به مردم در این است که در خدمت به مردم مساوات را رعایت کرده، تبعیض و تساهل در کارشان نباشد و مردم از دست آنها ناراضی نشوند، افزود: تقوای دولتمردان، کارمندان و مسئولین این است که مردم را نسبت به نظام و انقلاب و آرمان‌های امام و شهدا و رهبری و دولتی که واقعا خود را در معرض خدمت قرار داده است، بدبین نکنند.

حجت الاسلام سعیدی گفت: اگر این چنین عمل کنیم از فتنه‌ها نجات پیدا خواهیم کرد.

وی با اشاره به روز جهانی علم در خدمت صلح و توسعه، اظهار کرد: اگر علم به دست انسان عادل، متدین و متقی بیفتد در خدمت صلح و توسعه خواهد بود.

امام جمعه موقت دیّر، تأکید کرد: با توجه به اینکه ایران اسلامی یکی از قدرتمندترین کشورها خصوصا کشورهای منطقه در صنایع نظامی و دفاعی است و لذا می‌بینیم آرامش بر ملت ما و حتی مسلمانان و همسایگانمان حاکم است.

وی ادامه داد: اگر این پیشرفت‌ها در دست انسان‌های وحشی همچون انگلیس، آمریکا، آلمان و فرانسه قرار می‌گرفت و این کشورهای همسایه پیرامون آنها بودند، آنها را تکه و پاره می‌کردند و هر روز مصیبتی برای آنها به‌وجود می‌آوردند.

حجت الاسلام سعیدی با بیان اینکه دانشمندان در عرصه‌های مختلف علمی اعم از دینی، هسته‌ای، دفاعی، نظامی و علوم پزشکی در خدمت مردم هستند، خاطرنشان کرد: ساخت واکسن کرونا نمونه‌ای از این خدمت است و در سایر صنایع خصوصا کشاورزی هم شاهد خودکفا شدن و خدمت دانشمندان به مردم هستیم.

وی با اشاره به سالروز بلوکه شدن دارایی‌های ایران در بانک‌های آمریکا در سال ۵۸، یادآور شد: از این قبیل ظلم‌ها بارها به ملت و کشور ما وارد شده که امیدواریم خداوند شر این دشمنان از سر همه بشریت بردارد.

امام جمعه موقت دیر، در رابطه با سالروز تصویب قانون اساسی جمهوری اسلامی ایران در مجلس خبرگان نیز اظهار کرد: امیدواریم همچنان فرزندان انقلاب و جوانان و نوجوانان با استفاده از علم و توانایی خود مدافع انقلاب و اسلام و موجب پیشرفت آن باشند.

وی با اشاره به روز کتابخوانی و کتابداری، ابراز کرد: با استفاده از ظرفیت‌های مساجد خصوصا کانون‌های فرهنگی و سایر تشکل‌ها، باید فرهنگ کتابخوانی و استفاده از کتاب بیشتر شود و با هم افزایی منویات مقام معظم رهبری در این زمینه محقق شود.

حجت الاسلام سعیدی، با اشاره به بیانات مقام معظم رهبری در دیدار با نخست وزیر عراق خاطرنشان کرد: دنیای اسلام باید برای توقف کشتار مردم غزه به رژیم صهیونیستی در عرصه بین المللی فشار بیاورد.

وی با بیان اینکه تمام بیمارستان‌ها و امکانات رفاهی غزه از کار افتاده است، اظهار کرد: کمک‌های بشردوستانه توسط رژیم صهیونیستی با پشتیبانی آمریکای جنایتکار مورد حمله قرار می‌گیرد و محموله‌های کمکی حمایتی ارسالی به مردم غزه به دست آنها نمی‌رسد، بیش از ۱۰ هزار نفر شهید و بیش از ۲۰ و چند هزار انسان بی‌گناه زخمی شده‌اند و شاهد وضعیت اسفباری هستیم، اما مدعیان حقوق بشر بین المللی یعنی آمریکا، فرانسه، انگلیس و امثال اینها مانع صدور و تصویب قطعنامه علیه این جنایات در سازمان ملل می‌شوند.

امام جمعه موقت دیّر، به مصوبه جذب ۵۰ درصد نیروهای بومی در صنایع پارس جنوبی اشاره کرد و گفت: جای بسی نگرانی است که شاهد مصوبه‌ای بودیم و هستیم که از تصویب آن تا الان هیچ تغییری نکرده و همواره توسط روسای جمهور و خصوصا در سفرهای رئیس جمهور مورد تایید و تاکید قرار گرفته و آن استفاده از نیروهای بومی در صنعت خصوصا صنایع نفت و گاز ‌و پتروشیمی‌هایی است که در منطقه وجود دارد

وی با بیان اینکه باید از تمام این ظرفیت ۵۰ درصد که حق مسلم مردم استان بوشهر است استفاده شود، ابراز کرد: البته در عرصه استفاده از این ظرفیت نباید همه در حد نیروهای خدماتی و سطح پایین باشد، چرا که در استان بوشهر نیروهای تحصیل کرده با مدارک تخصصی و با تعهد بالا داریم که می‌توانند در جایگاه‌های مهم اعم از مدیرعاملی و عضو هیات مدیره در صنایع و پتروشیمی‌ها و سایر نقاط قرار گیرند.

حجت الاسلام سعیدی گفت: سوال و خواسته ما از مسئولین این است که چرا از حدود ۵۰ پتروشیمی که داریم نباید مدیرعامل حداقل ۵ یا ۱۰ پتروشیمی بومی استان بوشهر باشد، از سهمیه ۵۰ درصد گذشتیم، اما چرا نباید تعداد زیادی از بومی‌ها در هیات مدیره این صنایع باشند.

وی خاطرنشان کرد: اگر جایی مدیرعامل آن بومی است ما تشکر می‌کنیم ولی حق استان بوشهر و خصوصا شهرستان‌های جنوبی که از عوارض خاص این صنایع بی‌بهره نیستند و سختی‌های آن را تحمل می‌کنند تا تولید و پیشرفت و سرافرازی کشور بیشتر تامین شود، این نیست و خواستار آن هستند که این‌ مقوله مورد توجه قرار گیرد.

حجت الاسلام سعیدی با تأکید براینکه ما از مسئولین می‌خواهیم این خواسته مردم خصوصا جوانان را پیگیری کنند، یادآور شد: این همه جوان بیکار در استانی که این همه صنایع دارد، شرم آور است، امیدواریم هرچه زودتر مورد بازبینی قرار گرفته و آمار میدانی برداشت شود و بعد هم از نیروهای تخصصی استان در جایگاه هایی که عرض شد استفاده شود.

انتهای پیام/

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha