دوشنبه ۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 29, 2024
انجمن مطالعات اجتماعی حوزه علمیه قم

حوزه/ انجمن مطالعات اجتماعی حوزه علمیه قم وظیفه خود می‌داند ضمن حمایت از مسئولانِ مسئولیت پذیر، گلایه و نگرانی خود را از مسئولان وزارت عتف اعلام کرده و قاطعانه خواستار عمل به رسالت خویش در جهت حفظ و تقویت فضای سالم متناسب با محیط علمی می‌باشد. همچنین از رئیس جمهور انقلابی و محترم درخواست رسیدگی و دستور مقتضی برای برحذر داشتن مسئولان از اقدامات و رویه‌های سلیقه‌ای مخالف روح اسلام و انقلاب را دارد.

به گزارش خبرگزاری حوزه، متن بیانیه انجمن مطالعات اجتماعی حوزه علمیه قم در حمایت از مسئول مسئولیت پذیردانشکده علوم اجتماعی دانشگاه تهران به این شرح است:

اخیراً فیلمی از دانشکده علوم اجتماعی دانشگاه تهران منتشر شده که ریاست وظیفه‌شناس آن دانشکده را در حال بحث و مجادله با هنجارشکنان نشان می‌دهد. انجمن مطالعات اجتماعی حوزه علمیه قم ضمن درود بر غیرت این مسئول فرهیخته و انقلابی، با حمایت قاطع از ایشان، خطاب به جامعه علمی و مسئولان وزارت "عتف" نکاتی را از باب وظیفه انسانی، اسلامی و انقلابی تقدیم می‌کند:

  1. کرامت انسانی، دربردارنده اصول مسلم انسانی در قالب شبکه مفهومی دین، عقل، حیا، عفت، پاکدامنی و غیرت است که در همه مرام‌های عقلی و فطری مورد تأکید قرار گرفته‌ و دارای ضوابط انسانی است که تا پیش از تمدن مادی و سودمدار مبتنی بر منافع بنگاه‌های سرمایه‌داری مورد اهتمام و احترام بوده‌است.
  2. دشمنان بشریت در جنگ حق و باطل که خود را رویاروی انقلاب حیات بخش اسلامی دیده و افول خود را نظاره‌گرند، تمام تلاش خویش را برای مهار جنبش انسانی- الهی و جلوگیری از رشد و بالندگی آن بکار گرفته‌اند. آخرین اقدام فراگیر آن‌ها جنگ ترکیبی پاییز سال ۱۴۰۱ بود که با شعار زن، زندگی و آزادی به تحریک جوانان پرداختند ولی اکثریت قاطع جوانان و نوجوانان دست رد به سینه گردانندگان آن زدند اما با وجود این، آنان به تلاش خود ادامه داده و از مجاری مختلف بویژه با بهره‌گیری از فضای مجازی در حال ترویج بی‌عفتی و لاابالی‌گری هستند.
  3. انقلاب اسلامی، انقلابی است تعالی‌بخش انسانی و پاسدار سرمایه‌های اجتماعی، فرهنگی که برای تحقق آن خون هزاران جوان رشید و برجسته ریخته شده و برای تحقق این جنبش و تحول الهی-انسانی دانشگاه‌ها از روز نخست هم‌پای حوزه‌های علمیه پیشران آن بودند. این مجموعه‌ی بزرگ امروز شاهد خودباوری در عرصه‌های مختلف علمی و فن‌آوری است و با هدایت سکان‌دار حکیم انقلاب به قله‌های دانش و فن‌آوری و ارزش‌های انسانی با همراهی روح فرهنگ اسلامی مبتنی بر عفت و پاکدامنی و روابط و مناسبات انسانی نزدیک و نزدیک‌تر شده‌است. این دستاورد عظیم، خشم و غیظ و بغض و کینه دشمنان عنود ضد بشریت را بیشتر برانگیخته‌است. به همین دلیل برای متوقف ساختن این حرکت بالنده و پرشور انواع توطئه‌ها را تدارک دیده و درصدد انحراف نسل پرانرژی و پرانگیزه دانشگاهی از مسائل علمی و آرمانی و سرگرم نمودن جوانان به اموری است که آنان را از تلاش و تکاپو در مسیر تعالی انسانی و پیشرفت علمی و فن‌آورانه باز می دارد.
  4. امروز بیش از گذشته شاهد رویارویی حق و باطل هستیم. جبهه متحد بشری ستم‌ستیز با پرچم‌داری و جلوداری جبهه توحیدی، پنجه در پنجه جبهه طاغوت و استبداد بین المللی انداخته و در غزه خصائل حقیقی و باطنی این دو جبهه خود را بیشتر از همیشه تاریخ نمایان ساخته و در اقصی نقاط جهان از کوچه و خیابان و از مراکز عبادی تا مراکز علمی- دانشگاهی شاهد حمایت از جبهه حق‌مدار و همدردی با مردم مظلوم غزه هستیم. در این حرکت جهانی مردم ولایت‌مدار و انسان دوست ایران سربلند، پیشتاز و الگو بوده و مقتدای آزادی‌خواهان و ظلم‌ستیزان جهان بشمار می‌روند. بدیهی است جبهه عنود ضدبشری تلاش می‌کند افکار عمومی را از توفیقات جبهه حق منحرف ساخته و با ترویج لاابالی‌گری فضای جامعه بویژه محیط‌های دانشگاهی را آلوده نموده و مسیر پیشرفت و تعالی را متوقف نماید.
  5. آنچه امروز جامعه انقلابی و عموم دغدغه‌مندان را نگران کرده‌است سازش برخی مسئولان بویژه در وزارت عتف و در فضاهای دانشگاهی است که با نشناختن سرمایه عظیم مردمی که خواهان عفاف و غیرت دینی و انسانی و گریزان از بی‌بند و باری هستند، نسبت به رسالت و وظیفه قانونی و انقلابی خویش سهل‌انگاری کرده و فضا را برای جولان اقلیت هنجار شکن گشوده و آن را برای اکثریت جوانان تنگ و ناایمن کرده‌اند.

بر این اساس انجمن مطالعات اجتماعی حوزه علمیه قم وظیفه خود می‌داند ضمن حمایت از مسئولانِ مسئولیت پذیر، گلایه و نگرانی خود را از مسئولان وزارت عتف اعلام کرده و قاطعانه خواستار عمل به رسالت خویش در جهت حفظ و تقویت فضای سالم متناسب با محیط علمی می‌باشد. همچنین از رئیس جمهور انقلابی و محترم درخواست رسیدگی و دستور مقتضی برای برحذر داشتن مسئولان از اقدامات و رویه‌های سلیقه‌ای مخالف روح اسلام و انقلاب را دارد.

والسلام

انجمن مطالعات اجتماعی حوزه علمیه قم

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha