شنبه ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۸ شوال ۱۴۴۵ | Apr 27, 2024
حجت الاسلام محمد علی میرزایی -  جامعه المصطفی

حوزه/ کارشناس مسائل بین الملل گفت: در موضوع حماس جنگ، جنگ هویت ساز است و حماس یک هویت تمدن دینی است و همچنانکه وزیر دفاع اسرائیل گفت، فردای بعد از غزه نوبت حزب الله است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه، حجت الاسلام والمسلمین محمد علی میرزایی در نشست علمی پژوهشی معاونت پژوهش دانشگاه مجازی المصطفی ضمن تشریح شرایط فعلی منطقه و جنگ غزه، به افق آینده غرب آسیا در دوران پسا طوفان الاقصی پرداخت و بیان کرد: تلاش غرب و خصوصا آمریکا در ساختن اسرائیل در غرب آسیا در جهت حذف تفکر یکپارچه اسلامی و خصوصا تمدن اسلامی است؛ بر این اساس اولین تماس ها و ارتباطات این رژیم نیز با کشورهای اطراف خود بوده تا سیاست ها و فرهنگ آنها را تغییر دهد که می توان گفت در این هدفش نسبتا موفق بوده است.

وی گفت: اگر می بینید لبنان تغییرات بنیانی نکرده به این دلیل است که همچنان در محور مقاومت فعالیت دارد و آن بخاطر حزب الله است، و بعید نیست اگر حزب الله نباشد لبنان نیز مانند کشورهای اردن و مصر تبدیل شود، خصوصا این که لبنان زمینه های مختلفی در تغییر فرهنگ دارد.

حجت الاسلام والمسلمین میرزایی تصریح کرد: شما اگر انقلاب اسلامی را از آسیای غربی حذف کنید قطعا به خاورمیانه آمریکایی تبدیل خواهد شد. بسیاری از چهره های سیاسی، متفکران، روشنفکران و نخبگان منطقه متاثر و دست پرورده دانشگاه های غربی و مراکز تحقیقاتی پژوهشی غرب در منطقه هستند، این تغییرات در عرصه هایی مثل: هنر، سینما و موسیقی بسیار چشم گیرتر می باشد.

کارشناس مسائل بین الملل گفت: مصر یکی از کانون های اصلی تغییر فرهنگی است و در منطقه، اسرائیل به عنوان خط مقدم این تمدن جدید غربی می باشد. با این اوصاف اگر اسرائیل متزلزل شود منطقه از حیث هویتی و تمدنی متاثر از این جریان تغییر خواهد کرد و تفکر اسلامی بازنشر می یابد.

وی با بیان این که انقلاب اسلامی و مقاومت، نقش هویت سازی جریان نرمی را در حوزه تمدن دینی ایفا می کنند ابراز داشت: این جنگ در حقیقت زلزله هویتی و تمدنی است، همچنانکه مالک بن نبی در کتاب مسئله یهودیه می گوید: اسرائیل خط مقدم استعمار غرب در منطقه اسلامی است، یعنی اگر اسرائیل ضربه بخورد غرب ضربه خورده است. و در موضوع حماس نیز جنگ ،جنگ هویت ساز است و حماس یک هویت تمدن دینی است و همچنانکه وزیر دفاع اسرائیل گفت، فردای بعد از غزه نوبت حزب الله است.

حجت الاسلام والمسلمین میرزایی خاطرنشان ساخت: حماس ضربه سنگینی به قلب اسراییل و قلب تمدنی آن زد و نمایش قدرت بی نظیری را نشان داد. این طوفان تحولات بسیاری را در حوزه داخلی منطقه ای و بین المللی ایجاد کرده و خواهد کرد. اگر یک روزی در جنگ سی و سه روزه، خانم رایس جنگ را درد زایمان خاورمیانه جدید می دانست، من می گویم جنگ غزه درد زایمان خاورمیانه اسلامی جدید خواهد بود.

وی در پایان خاطرنشان ساخت: اسرائیل یک حکومت پادگانی متأثر از امنیت و ارتش است، و این یک حکومت متجاوز است، و اطلاق کشور به آن صحیح نیست و باید با متجاوز به هر حال جنگید، متجاوز مسلح و غیر مسلح نیز نداریم. همه اسرائیلی ها نظامی هستند. در این جنگ، مردم اعتمادشان را به این دو اصل (امنیت و ارتش) از دست داده اند، و این حکومت غاصب برای حفظ این دو اصل هر عملی را در پناه تمدنی امریکا انجام خواهد داد.

جنایات رژیم صهیونیستی علیه مردم غزه یک جنگ تمدن سوزی است/ اسرائیل یک حکومت پادگانی متأثر از امنیت و ارتش است

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha