دوشنبه ۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 29, 2024
جانشین رئیس جامعه المصطفی در جمع دانش‌آموزان ۱۰۰ ملیت جهان

حوزه/ جانشین رئیس جامعه المصطفی گفت: امروز مسئله فلسطین و قدس شریف اولویت اول جهان اسلام است و ما برای نهادینه کردن این موضوع در بین دانش‌آموزان خود، باید با برگزاری مسابقه کتابخوانی و انشانویسی این مهم را تبیین کنیم.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه، حجت‌الاسلام‌والمسلمین مجید خالق پور، جانشین رئیس جامعه المصطفی العالمیه عصر امروز در مراسم تجمع اعتراضی دانش‌آموزان یکصد ملیت از طلاب المصطفی که در حمایت از کودکان غزه در حسینیه قدس مجتمع امین، گرد هم آمده بودند، با اشاره به تعطیلی مدارس غزه، با بیان این که کودکان سرزمین فلسطین زیر شدیدترین بمباران‌های تاریخ بشریت را تجربه می‌کنند، اظهار کرد: مسئله فلسطین مسئله‌ای مهم است که همه دانش‌آموزان باید با تاریخ فلسطین آشنا شوند.

وی بر اهمیت برگزاری مسابقه کتاب‌خوانی فلسطین در میان فرزندان تأکید کرد و افزود: شما فرزندان امت اسلام که دانش‌آموزانی از کشورهای مختلف جهان هستید، باید فلسطین را کاملاً بشناسید و با آن آشنا شوید و در کنار اهتمام به فراگیری دانش کتاب‌های سطوح مختلف آموزشی به درس آشنایی با فلسطین نیز توجه داشته باشید.

جانشین رئیس جامعه المصطفی با بیان این که دشمن قصد دارد تا از مسیر فلسطین به امت اسلام ضربه بزند، تصریح کرد: اگر با نقشه‌های دشمن در قضیه فلسطین آشنا شویم، می‌توانیم با سایر نقشه‌های دشمن آشنا شده، مکر و حیله دشمن را خوب بشناسیم و با آن مقابله کنیم.

وی بر اهمیت بازشناسی چرایی تشکیل دولت رژیم صهیونیستی در فلسطین اشغالی و استقرار یهودیان در این سرزمین تأکید کرد و گفت: این که یهودیان اروپا به‌زور اسلحه، فلسطینیان را از سرزمین مادری‌شان اخراج کردند، موضوع مهمی است. لذا، مسابقه کتاب‌خوانی فلسطین در کنار برپایی مسابقه انشانویسی در موضوع فلسطین، قطعاً آثار ارزشمندی در بازشناسی قضیه فلسطین و آشنایی نسل جوان امروزی با این جریان خواهد داشت.

حجت‌الاسلام‌والمسلمین خالق پور در بخش پایانی سخنان خود دعا برای پیروزی فلسطین و نجات مسلمانان مظلوم غزه از زبان کودکان را بسیار مهم ارزیابی نمود.

همچنین حجت‌الاسلام قاضوی رئیس مرکز امور خانواده جامعةالمصطفی در ابتدای این مراسم ضمن خیرمقدم به حضور تمام فرزندان جهان اسلام از ۱۰۰ ملیت جهان با بیان این که اگر کسی صدای مظلومیتی را بشنود و به داد او نشتابد مسلمان نیست، اظهار داشت: ما سربازان کوچک با اجتماعات خود می‌توانیم به مردم مظلوم غزه و فلسطین کمک بسزایی داشته باشیم.

وی با اشاره به این که نیمی از شهدای فلسطین، کودکان مظلوم این سرزمین هستند، اظهار داشت: ندای مرگ بر امریکا و مرگ بر اسرائیل شما فرزندان جهان اسلام، طنین یاری مظلومان عالم است.

۳۱۳/۱۷

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha