دوشنبه ۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 29, 2024
حجت الاسلام امامی

حوزه/ حجت الاسلام امامی گفت: یهودی‌ها چون دارای ثروت و سرمایه بودند می‌توانستند بازارها را مدیریت کنند و پیامبر اکرم برای این که بازار را از دست یهودی‌ها خارج کنند به ایجاد بازار اسلامی روی آوردند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه از ارومیه، حجت الاسلام منصور امامی امروز در نشست " نقش یهود در انحطاط و عقب ماندگی مسلمانان در طول تاریخ" که در مدرسه علمیه ریحانة الرسول (ص) ارومیه برگزار شد، با تأکید بر جنبه تحریف‌گر بودن قوم یهود، اظهار داشت: خداوند متعال حدود سی مورد از اوصاف سوء بنی اسرائیل را در قرآن بیان کرده که اشرافی‌گری، بدعت گذاری و تحریف گری از جمله آن هاست.

مدیرکل تبلیغات اسلامی آذربایجان غربی افزود: یهودی‌ها خودشان آیاتی را نوشتند و گفتند این سخن خداست و توراتی که بر حضرت موسی (ع) نازل شد یهودی‌ها آن را سنت مکتوب می‌دانند و در مقابل آن، نوشته‌های علمای خود را سنت شفاهی عنوان می‌کنند.

وی اضافه کرد: بعد از تخریب معبد یهودی‌ها در هفتاد میلادی توسط رومی‌ها، بخشی از خاخام‌های یهودی در جلیلیه فلسطین و بخشی نیز در بابل ساکن شدند و کسانی که در فلسطین ماندند تفسیری به نام میشنا نوشتند که از آن به سنت شفاهی یهود نام می‌برند و بعدها سر این تفسیر هم مطالعاتی انجام شد و تفسیر گمارا را نوشتند و مجموع این دو کتاب به اسم تلمود شد که در بیش از ۳۶ جلد و ۵۱۷ باب می‌باشد.

حجت الاسلام امامی خاطرنشان کرد: تورات به عنوان سنت مکتوب یهودی‌ها و تلموت به عنوان سنت شفاهی آن‌ها به حساب می‌آید و بر اساس فتوای خاخام‌های یهودی اگر کسی به تورات عمل نکند، احتمال آمرزشش از سوی خدا وجود دارد اما اگر به تلمود عمل نکند خداوند او را نمی‌بخشد.

وی گفت: یهودی‌ها سخنان و نوشته‌های دانشمندان خودشان را بالاتر از آیات الهی می‌دانند و به این مسئله قرآن کریم نیز در آیه ۷۹ سوره بقره اشاره دارد که «فَوَیْلٌ لِلَّذِینَ یَکْتُبُونَ الْکِتَابَ بِأَیْدِیهِمْ ثُمَّ یَقُولُونَ هَٰذَا مِنْ عِنْدِ اللَّهِ لِیَشْتَرُوا بِهِ ثَمَنًا قَلِیلً، وای بر آن کسانی که از پیش خود کتاب را نوشته و به خدای متعال نسبت دهند تا به بهای اندک بفروشند».

مدیرکل تبلیغات اسلامی آذربایجان غربی به نقش یهود در به شهادت رساندن اهل بیت(ع) اشاره کرد و افزود: بر اساس روایت امام صادق(ع) در تفسیر آیه ۴ سوره اسراء، یهودی‌ها در شهادت امام علی(ع)، آزار و اذیت امام حسن(ع) و شهادت امام حسین(ع) و بقیه ائمه نقش داشتند و امام علی(ع) زمانی که به شهادت رسیدند فرمودند، قَتَلَنِی اللَّعِینُ ابْنُ‌ الْیَهُودِیَّةِ، ابن ملجم یک یهودی زاده بود.

وی عنوان کرد: نهان روش بودن یکی از برنامه‌های یهودی‌ها در طول تاریخ بوده و تمام فرقه‌های مخفی به دست یهودی‌ها ایجاد شدند و فرقه‌های نهان روش مثل فراماسونری مرتبط با صهیونیست‌ها هستند و فرقه بابیت و بهائیت به دست اینها ساخته شدند و امروز نیز قبله‌شان به دلیل دفن جسد بنیان گذار این فرقه ضاله در حیفا در سرزمین‌های اشغالی است.

حجت الاسلام امامی، به قدرت تحریف گری قوم یهود در طول تاریخ اشاره کرد و گفت: پلوس یکی از افرادی است که ماموریت داشت بعد از حضرت موسی(ع)، مسیحی‌ها را بکشد و بعد از مدتی متوجه شد که با کشتن مسیحی‌ها نمی‌شود کل مسیحیت را نابود کرد، خود را به کوری زد و وانمود کرد که توبه کرده و بعد از مدتی به مردم می‌گفت، حضرت عیسی بر من تمثل یافت و من را شفا داد و به من الهام کرد و پولس قاتل به یک فرد مقدس تبدیل می‌شود و تمام تفکرات انحرافی خود را در قالب مسحیت به مردم بیان می‌کند.

وی تصریح کرد: تفکر الحادی این شخص مثل تثلیث، فداء، گناه نخستین و نجات جایگزین احکام آیینی شد که حضرت عیسی(ع) آورده بود و لذا به جای مسیحیت، امروز پولسی داریم و یکی از اعتقادشان این است که همه انسان‌ها گناه کار به دنیا می‌آیند و برای پاکی از گناهان ظاهری باید غسل تعمید بجای آورند و برای پاکی درونی هم به منجی مسیح باید اعتقاد داشت، همچنین معتقدند برای این که خداوند انسان را از این گناهانی که دارد نجات دهد، در قالب روح القدس ظاهر شد و تبدیل به انسان شد و رنج و عذاب دید و این مصیبت‌های او کفاره گناهان افرادی است که به حضرت مسیح ایمان بیاورند.

مدیرکل تبلیغات اسلامی آذربایجان غربی، با تأکید بر اینکه یهودی‌ها همان داستان مسیحیت را می‌خواستند بر سر اسلام بیاورند، عنوان کرد: در مورد حضور یهودی‌ها در مدینه بحث‌های متعددی صورت گرفته و برخی‌ها معتقدند چون رومی‌ها به آن‌ها فشار زیادی می‌آوردند مجبور شدند به چندین مکان از جمله مدینه هجرت کنند و برخی‌ها علت ورود آن‌ها به مدینه را علم آن‌ها به ظهور و بعثت نبی مکرم اسلام می‌دانند که در کتب شان وعده داده شده بود و وقتی نبی مکرم اسلام مبعوث شد و یهودی‌ها دیدند از بین آن ها نیست، خواستند تا اسلام را تحریف کنند.

وی ادامه داد: دومین دلیل حضور یهودی‌ها در مدینه، ضعف فرهنگی و سواد و علم در بین اعراب بود اما یهودی‌ها دارای کتب و علم بودند و لذا وارد مدینه شدند و برای اعراب از کتاب تلمود داستان سرایی کردند و برخی جعلیات و خرافاتی در مورد اصل پیدایش و زندگی پیامبران را وارد جهان عرب و حتی اسلام کردند.

حجت الاسلام امامی عنوان کرد: حقد و کینه عجیب یهودی‌ها نسبت به مسلمانان از دیگر عوامل ورود یهودی‌ها به مدینه بود، امروز هم یهودی‌ها خودشان را قوم برگزیده می‌دانند و به دیگران اجازه نمی‌دهند یهودی بشوند و اگر هم بخواهد یهودی باشد یک فرایند بسیار پیچیده و سختی دارد، تعصبات جاهلی یهودی‌ها خیلی پررنگ است.

وی افزود: یهودی‌ها چون دارای ثروت و سرمایه بودند می‌توانستند بازارها را مدیریت کنند و پیامبر اکرم(ص) برای این که بازار را از دست یهودی‌ها خارج کنند به ایجاد بازار اسلامی روی آوردند و همین امر و پرده‌برداری قرآن کریم از چهره فاسد و اوصاف پلید یهودی‌ها از مهم‌ترین عوامل دشمنی آن‌ها با مسلمانان است.

مدیرکل تبلیغات اسلامی آذربایجان غربی بیان کرد: القاء شبهه از شگردهای دشمنی یهودی‌ها با مسلمانان بود تا بتوانند اسلام و مسلمین را زیر سوال ببرند و برخی مواقع همین‌ها را نزد حضرات معصومین می‌گفتند و آن‌ها بدان جواب می‌دادند و یهودی‌ها در قالب داستان ایجاد شبه می‌کردند و در کتب متعددی این داستان‌ها بیان شده است.

وی تصریح کرد: محاصره اقتصادی از دیگر شگردهای یهودی‌ها علیه مسلمانان بود و عقبه بازار مشرکین یهود بود و این قوم پایه گذار بسیاری از جنگ‌ها بودند و از جنگ‌های منافقین و مشرکین علیه پیامبر حمایت می‌کردند که مهم‌ترین آن‌ها نیز جنگ احزاب بود.

حجت الاسلام امامی اضافه کرد: از مهمترین کارهایی که توسط یهودی‌ها صورت گرفت اسلام آوردن ظاهری علمای یهودی بود که با این روش به ترویج و تبلیغ اساطیر و خرافات یهودی در قالب روایت اسلامی پرداختند و لذا از عدم علم کافی برخی مسلمین استفاده کردند و به نشر جعلیات روی آوردند، که ابوهریره، کعب الاحبار، عبدالله بن سلام و ابن منبه از جمله این افراد بودند.

وی ادامه داد: غالبا مشاورین بنی امیه و بنی عباس یهودی‌ها و مسیحی‌ها بودند و خود امیه یهودی الاصل بود و مروان که فرزندان او به خلافت رسیدند و ائمه را به شهادت رساندند، از یهودیت سرچشمه گرفته‌اند و در شهادت امام کاظم(ع) هم سندی بن شاهک یهودی عامل شهادت بود.

مدیرکل تبلیغات اسلامی آذربایجان غربی عنوان کرد: فدک زمینی بود که قبلا متعلق به یهودی‌ها بود و چون بدون جنگ به‌دست پیامبر(ص) افتاده بود و پیامبر آن را به حضرت زهرا (س) اعطا کردند و خیبر قلعه یهودی‌ها به دست امام علی(ع) فتح شد و در قتل عام مردم صبرا و شتیلا، نخسست وزیر وقت سرزمین‌های اشغالی علنا گفت که امروز ما انتقام خیبر را از مسلمانان گرفتیم.

وی افزود: بعد از جنگ جهانی اول که امپراطوری عثمانی از هم پاشید، فلسطین در اختیار انگلیس قرار گرفت و بریتانیا این منطقه را آماده کرد تا در اختیار صهیونیست‌ها قرار دهد و از سوی دیگر آل سعود را در عربستان بر سر کار آوردند و این خاندان یهودی الاصل هستند و اخیرا هم بن سلمان علنا گفته است دایه من یک یهودی بوده است.

حجت الاسلام امامی ادامه داد: موضوع و مسئله تحریف برای برگرداندن حقایق از دو هزار سال قبل در بین یهودی‌ها وجود داشت و امروز هم ادامه دارد و رسوخ آن‌ها در بین بنی امیه نیز جالب توجه است و معاویه برای جبران خلاء‌های علمی خود از علمای یهودی‌ها سوء استفاده کرده و به جعل احادیث می‌پرداخت.

وی اضافه کرد: در حوادث صدر اسلام یهودی‌ها نقش داشتند، در مسمومیت نبی اکرم(ص)، شهادت امام علی(ع)، آزار و اذیت امام حسن(ع) و شهادت سیدالشهدا (ع) جای پای یهودی‌ها وجود دارد و در روایات بیان شده که بعد از ظهور امام زمان(عج) حضرت به‌دست یک زن یهودی شهید می‌شوند.

مدیرکل تبلیغات اسلامی آذربایجان غربی گفت: امام خمینی(ره) از سال ۱۳۴۱ موضوع و مسئله فلسطین و صهیونیسم را بیان کرده و بر آن پافشاری کردند و ایشان جشن‌های دو هزار پانصد ساله، کشتار فیضیه و جنگ تحمیلی را نقشه صهیونیسم برای برای منحرف کردن اذهان مسلمین از مسئله فلسطین عنوان می‌کردند.

انتهای پیام. /

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha