دوشنبه ۱۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۷ شوال ۱۴۴۵ | May 6, 2024
سیدوحید کاشانی

حوزه/ رئیس نمایندگی جامعه المصطفی در ترکیه و قبرس از برگزاری سه پیش نشست علمی با حضور اندیشمندان و صاحب‌نظران ترکیه‌ای با موضوع بررسی اندیشه‌های قرآنی علامه طباطبایی در استانبول خبر داد.

به گزارش خبرگزاری حوزه، حجت‌الاسلام والمسلمین سیدوحید کاشانی، رئیس نمایندگی جامعه المصطفی العالمیه در ترکیه و قبرس با اعلام این خبر به خبرنگاران گفت: با توجه به روزجهانی فلسفه و برگزاری کنگره بین‌المللی علامه طباطبایی به همت مجمع عالی حکمت اسلامی، بر آن شدیم تا با توجه به ظرفیتی علمی دانشی اندیشمندان ترکیه‌ای در عرصه قرآن و فلسفه سه پیش‌نشست علمی را با سه موضوع در نمایندگی جامعه المصطفی ترکیه برگزار کنیم.

عضو هیئت علمی جامعه المصطفی افزود: «بررسی اندیشه های قرآنی علامه طباطبایی براساس تفسیر المیزان»، «بررسی اندیشه های عرفانی علامه طباطبایی بر اساس رساله الولایه» و «بررسی اندیشه ها و نوآوری های فلسفی علامه طباطبایی» سه موضوعی است که طی سه روز به صورت حضوری و برخط از سوی این نمایندگی با حضور اساتید و چهره‌های علمی کشور ترکیه برگزار خواهیم کرد.

وی ادامه داد: اولین پیش نشست کنگره علامه طباطبایی با عنوان بررسی اندیشه‌های قرآنی علامه براساس تفسیر المیزان فردا دوشنبه ۲۲ آبان ماه ساعت ۱۷ به وقت استانبول با سخنرانی استاد «یوسف تازگون» دانش آموخته‌المصطفی در رشته علوم قرآن و تفسیر به صورت حضوری و پخش از کانال یوتیوب المصطفی قرآن تی وی برگزار خواهد شد.

استاد جامعه المصطفی العالمیه به دومین پیش نشست کنگره علامه طباطبایی درترکیه اشاره کرد و گفت: دومین پیش نشست با عنوان بررسی اندیشه‌های عرفانی علامه طباطبایی بر اساس رساله الولایه با سخنرانی استاد «حسن قناعتلی» نویسنده، پژوهشگر و مترجم کتاب رساله الولایه علامه طباطبایی به ترکی استانبولی خواهد بود.

وی بیان کرد: این پیش نشست روز سه‌شنبه ۲۳ آبان ماه از ساعت ۱۷ به وقت استانبول و همزمان به صورت زنده از کانال یوتیوب المصطفی قرآن تی وی به نشانی https://youtube.com/@ELMUSTAFAKURANTV?si=nuMf۱n_z۱tW۲uHt پخش می‌شود.

رئیس نمایندگی المصطفی درترکیه و قبرس ادامه داد: سومین پیش نشست کنگره علامه طباطبایی با عنوان بررسی اندیشه‌ها و نوآوری‌های فلسفی علامه روز چهارشنبه ۲۴ آبان ماه ساعت ۱۷ با سخنرانی استاد «فرمان قیزماز» دانش آموخته دکتری المصطفی در رشته فلسفه اسلامی برگزار می‌گردد و علاقه‌مندان می‌توانند به صورت زنده از کانال یوتیوب المصطفی قرآنی تی وی مشاهده کنند.

کانال یوتیوب المصطفی قرآن تی وی

https://youtube.com/@ELMUSTAFAKURANTV?si=nuMf۱n_z۱tW۲uHt

313/17

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha