دوشنبه ۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 29, 2024
پوستر کمسیون تخصصی   علامه طباطبایی در مشهد

حوزه / به همت پژوهشکده اسلام تمدنی دفتر تبلیغات اسلامی خراسان رضوی کمیسیون تخصصصی ویژه برنامه بزرگداشت علامه طباطبایی به صورت مجازی و حضوری برگزار می‌شود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه از مشهد، در کمیسیون تخصصی ویژه برنامه بزرگداشت علامه طباطبایی، با همکاری مجمع عالی حکمت اسلامی شعبه خراسان رضوی، دانشگاه فردوسی، جامعه المصطفی العالمیه خراسان رضوی و دانشگاه مازندران سه شنبه ۲۳ آبان ماه ساعت ۱۲ در دفتر تبلیغات اسلامی خراسان رضوی، پژوهشکده اسلام تمدنی به صورت حضوری و مجازی برگزار می‌گردد.

حجت الاسلام سیدموسی صدر، محمد باغستانی، حجت الاسلام جواد رقوی، مهدی قاسمی، اعظم ایرج نیا، عباس بخشنده، سیدمجید ظهیری و حجت الاسلام علیرضا آل بویه در این نشست سخنرانی خواهند کرد.

حسن و قبح افعال الهی از نگاه علامه طباطبایی، درنگی در گزارش منسوب به علامه طباطبایی از تاریخ علوم و تمدن اسلامی، نسبت خلق و امر در اندیشه حکمی تفسیری علامه طباطبایی، مواجهه سنت گرایان با اندیشه شیعی در کلام علامه طباطبایی، شکرگزاری و تأثیر آن در معناداری زندگی با تکیه بر دیدگاه علامه طباطبایی، رویکرد علامه طباطبایی در گسترش جهانی فرهنگ اسلامی به واسطه تعامل با مستشرقان، زبان قرآن در داستان خلقت انسان رئالیسم با سمبلیسم از منظر علامه طباطبایی و نقش اخلاق در شکل گیری هویت انسان از منظر علامه طباطبایی از عناوین مطرح در این نشست خواهد بود.

پژوهشکده اسلام تمدنی همچنین به صورت تک نشست از آغاز ۲۰ آبان ماه با حضور اساتید حوزه و دانشگاه به بررسی موضوعات جایگاه کتاب اصول فلسفه و روش رئالیسم در تفکر فلسفی علامه طباطبایی، نسبت خلق و امر و امر در اندیشه حکمی تفسیری علامه طباطبایی، تطبیق اندیشه ولایت شیعی با اندیشه حلول در کلیسا پرداخته است.

انتهای پیام. /

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha